Artimes schreef:Ik schop dit topic even omhoog, ik ben momenteel ook opzoek naar hooi en test ook. Ik heb een paar proefbalen gehaald, paard met ppid en IR maar veel te hoog in suiker (13/14%) maar hij leek het er wel goed in te doen. Helaas zat er in het onverpakte hooi broei dus heb ander hooi gehaald, getest en wel lager in suiker (rond de 10%)
Heb met een reflector meter snel getest, als het hooi goed valt laat ik het wel uitgebreid analyseren
Ik heb wat meer hooi van stal getest van dit jaar en dat zit ook allemaal zo hoog in suiker (13/14%)
Ik vind het ook lastig om te kijken naar mn paard en niet geheel in de stress te schieten van het suiker. Fijn te lezen dat hier meer mensen mee tobben.
Hebben meer mensen al hooi van dit jaar getest? Ben erg benieuwd naar de waarden.
Ik voer nu een aantal weken het hooi van onbemest land van deze loonwerker. 2 verschillende percelen en beide tussen de 10 en 13 qua suikergehalte. Mijn trekpaard doet het er goed op. Geen jeuk aan de benen en de manenkam is niet hard. Ik voer wel beperkt. Overdag samen met 1 shet erbij 6 kilo en 's nachts met 2 shetten erbij 8 kilo. Er ligt onbeperkt gerstestro.