Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NickAltena schreef:Morelia
Heb je daar onderzoeken over of linken zodat ik ze kan bekijken ?
Tadeu schreef:Ik weet dat er een insulinepakket bestaat, thx. Ben blij dat NL dit nu ook biedt..... We lopen al klein kikkerlandje toch achter op de andere landen....
Ik ben echter alleen op zoek naar een naam van een veearts die even iets meer weet over IR dan een gemiddelde veearts.... Weten jullie dat? Maar vrees toch dat we steeds zelf met elkaar 'het wiel' moet uitvinden...hihi
MoniqueB schreef:Het is volgens mij een volledig voer, dat krachtvoer in de vorm van biks vervangt. Ik voer de Qi versie. Volgens mij zijn er ook nog wel mueslies verkrijgbaar die minder suiker bevatten dan de Qi.
EstherHegt schreef:Daar wordt trouwens met geen woord gerept over magnesium, wel over gras en dieet etc. en die founderguard. Die maakt een bacterie in de darmen aan en schijnt op die manier dus wel te werken.
Citaat:The active ingredient in Founderguard (virginiamycin) selectively controls the growth of intestinal bacteria which ferment starches and sugars, and produce lactic acid as a byproduct. Founderguard thus avoids the digestive upsets caused by an overgrowth of the lactic acid producing bacteria. This allows diets rich in soluble carbodhyrates to be consumed with lower risk of feed-induced founder.
geerke schreef:high carbohydrate intake is voor nieteen paard goed.....ik vraag mij toch af wanneer de bel eens gaat rinkelen bij voederfabrikanten.....paarden worden nu ziek of op latere leeftijd ziek van teveel aan koolhydraten...
Jannepauli schreef:Daarbij vraag ik me af of dit middel niet sterk overeenkomt met Hufregulator van Marstall (was vroeger Fortissimo) - daar zitten ook een aantal componenten in die als anti-bacterieel omschreven kunnen worden.
Citaat:Het feit dat een paard door ons rond de klok voorzien wordt van voer, terwijl het oorspronkelijke paard ( en daarmee de genen!) nog immer min of meer ingesteld zijn op zomer-winter dieet.