Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Punt is dat als ik hier bij de voerleveranciers aankom met Luzerne dat de meeste het niet kennen. Dan komen ze dus met die 2 merken aan... Hartog is hier redelijk in de buurt te krijgen, Subli bij mij om de hoek. Subli dus niet meer vanwege de kiezels en Hartog heb ik nu dus genomen omdat dat het enige is wat ze hier kennen..... Moet er ongeveer een 25 km voor omrijden om het te kunnen halen. Ik ga eens kijken voor de Luzerne voor geiten, ben alleen bang dat ze me nog vreemder gaan aankijken hier in de buurt
Skipper schreef:Hmm heb net 3 zakken subli besteld.....hartog wil ik niet meer voeren
Ik heb ook tijdje geperste luzerne gegeven in brok vorm. Is gewoon pure luzerne zonder toevoegingen alleen onder hoge druk samengeperst en daardoor heb je het dus in brok vorm. Ook makkelijk te verkrijgen, er is een merk dat het verkoopt en sommige handelaren doen hetzelf persen
Skipper schreef:Hmm heb net 3 zakken subli besteld.....hartog wil ik niet meer voeren
Ik heb ook tijdje geperste luzerne gegeven in brok vorm. Is gewoon pure luzerne zonder toevoegingen alleen onder hoge druk samengeperst en daardoor heb je het dus in brok vorm. Ook makkelijk te verkrijgen, er is een merk dat het verkoopt en sommige handelaren doen hetzelf persen
Eleonoor schreef:Ben nog steeds nieuwsgierig hoeveel granen en lucerne wordt gevoerd. Voor goede Ca/F verhouding moet je het ook in goede verhouding geven. Dus zomaar beide in een bak gooien is onvoldoende. Dit gewoon ter lering
meggiemeg schreef:Skipper schreef:Hmm heb net 3 zakken subli besteld.....hartog wil ik niet meer voeren
Dan hoop ik dat jij zakken hebt zonder kiezels.... Mijn paard heeft onlangs een kies gebroken ten tijde dat hij dus nog Subli Luzerne kreeg. Waarom voor jou geen Hartog meer?
Eleonoor schreef:Skipper schreef:Hmm heb net 3 zakken subli besteld.....hartog wil ik niet meer voeren
Om te persen is iets nodig om het een vast brokje van te maken. Daarbij komt heb ik het verleden hele vervelende ervaring met geperste lucerne brok. Dat bleek achteraf geperste bermgrasbrok te zijn en een paard met koliek![]()
Ben nog steeds nieuwsgierig hoeveel granen en lucerne wordt gevoerd. Voor goede Ca/F verhouding moet je het ook in goede verhouding geven. Dus zomaar beide in een bak gooien is onvoldoende. Dit gewoon ter lering
Suelza schreef:Nadeel van Hartog Lucerne vind ik dat er veel stro doorheen in zit...
Skipper schreef:Hoop het ook, ben er iig nu alert op voor het geven
Ben van Hartog afgestapt ivm de melasse en aangezien mijn paard heel gevoelig is op z'n darmen en lijf qua allergie is olie gewoon beter dan melasse. Al is Hartog wat ik heb gevoerd qua kwaliteit gewoon goed en constant over het algemeen. Ben benieuwd hoe dat bij Subli gaat zijn. Hopelijk is het gewoon een partij geweest van bepaald stuk perceel of bepaalde partij dat het bij de rest niet is.