Iemand ervaring met equifirst en havens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Iemand ervaring met equifirst en havens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 16:14

Hoi zoals de titel al zegt heeft er iemand ervaring met equifirst en havens?
Zit erover na te denken om mijn paard dit bij te gaan voeren. Wat voeren jullie en waarom? Ik denk dat het allebei een fijn merk is maar heb er zelf geen ervaring mee. Zit namelijk te twijfelen tussen een muesli van equifirst of een muesli van havens.
Vindt van allebei de merken online positieve reacties (bij voervergelijk). Maar wat is nou jullie ervaring in de praktijk? Eten ze het graag, bederft het snel en hoe doen jullie paarden het erop en waarom kies je voor dat merk?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Iemand ervaring met equifirst en havens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:34

Met Equifirst geen ervaring, met Havens wel. Die at hij graag, maar zat naar mijn idee veel te veel zetmeel in (natural balance), daarom over gestapt naar ander voer. Wat betreft bederven...er staat toch een houdbaarheidsdatum op de zak, meestal een maand of 4 tot 6.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Iemand ervaring met equifirst en havens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:02

Ik heb helaas geen goede ervaring met voer van Havens, mijn paard is ziek geworden van de bacterieen die er in zaten. Ik voerde Draversbrok en Kentucky Lite E.
En in allebei zaten de bacterieen. De fabriek is hiervan op de hoogte gesteld en was bekend, ze hadden in het verleden hier al vaker problemen mee.
Ze zeiden dat de controle van de grondstoffen nog wel eens te wensen over liet

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Iemand ervaring met equifirst en havens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:07

Ik voer dravers brok, basis brok, coolmix muesli, voorheen de Lite E van Havens en nooit problemen gehad, vanaf volgende week gaat ze ook de Ferto-lac3 van Havens krijgen.
Equifirst ken ik niet

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:11

Ik voer al jaren de slobber van Havens. Nooit problemen mee en het is de enige slobber die mijn oudje lekker vindt. andere slobbers geprobeerd maar die vindt hij na een paar dagen niet meer lekker.

12rebel

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: den haag

Re: Iemand ervaring met equifirst en havens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:57

Ik voer havens basisbrok en de coolmix. Eerst voer van hipostar gehad nu sinds half jaar op de havens waar hij het een stuk beter opdoet. Paard is rustiger. Geen opgezette buik meer en glanst.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:59

Ik gaf mijn paard equifirst. De energy omega 3 en de slobber op advies van de dierenarts. Paard deed het er super op!

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:44

Ik heb op mijn stal een jaar lang havens basisbrok, slobber en coolmix gevoerd. Vind het goede kwaliteit hebben en de paarden vinden het ook heel lekker.

Sinds 2 maanden overgestapt naar Horsefood. In de eerste plaats omdat het horsefood verkooppunt dichterbij is, dus makkelijker, maar ook erg goede kwaliteit en de paardjes smullen er van! :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Iemand ervaring met equifirst en havens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:05

Ik voer o.a. equifirst breeding M&F. Heel mooi voer wat ze graag eten.
Enige nadeel is de levering. De dealer waar ik het haal, krijgt regelmatig leveringen van de fabriek die nog maar een week houdbaar zijn of zelfs al over de datum zijn. Dan moet het weer opnieuw besteld worden enz.
Voor mij niet zo erg want ik bestel toch altijd ruim van te voren maar de man waar ik het haal die baalt wel van de service van equifirst.