glucsamine

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chelsea123
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-01-13

glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 11:55

Hallo bokkers

Vorige week heb ik te horen gekregen dat mijn merrie atrose heeft ;( .

Op dit moment staat ze op stal met pijnstillers. Volgende week mag ik met haar gaan stappen en de pijnstillers afbouwen.

Nu las ik hier op bokt en andere sites dat glucsamine goed zou helpen bij paarden met atrose. Maar er zijn zoveel producten met glucsamine dat ik door de bomen het bos niet meer ziet.
Welk producten voeren jullie aan je paard en waarom?

En wat zouden jullie mij kunnen aanraden? :)

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:01

Elke glucosamine is anders en wat voor de een wel werkt , werkt bij de ander totaal niet.
Mijn paard reageerde totaal niet op bv PrimeVal.
Wat bij hem wél heel goed werkt is Joint Supplement van Joint Saver, ik bestel het in Engeland bij VetUK.
Maar dat wil niet zeggen dat het bij jouw paardje ook goed aanslaat.
Er zijn werkelijk heel veel soorten. Denk dat je gewoon moet gaan proberen met 1 product, een goede spiegel opbouwen en een tijdje volhouden. Als er geen verschil is overgaan op een ander.
Succes, ik heb al 15 jaar een artrose paardje..... hij is nu 28 en doet het nog goed!

Chelsea123
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:05

ElCamino schreef:
Elke glucosamine is anders en wat voor de een wel werkt , werkt bij de ander totaal niet.
Mijn paard reageerde totaal niet op bv PrimeVal.
Wat bij hem wél heel goed werkt is Joint Supplement van Joint Saver, ik bestel het in Engeland bij VetUK.
Maar dat wil niet zeggen dat het bij jouw paardje ook goed aanslaat.
Er zijn werkelijk heel veel soorten. Denk dat je gewoon moet gaan proberen met 1 product, een goede spiegel opbouwen en een tijdje volhouden. Als er geen verschil is overgaan op een ander.
Succes, ik heb al 15 jaar een artrose paardje..... hij is nu 28 en doet het nog goed!


Oke heel erg bedankt! Fijn om te horen dat jouwn paard het zo goed doet! :)

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:07

Elcamino heeft helemaal gelijk. Helaas kan niemand je echt goed advies geven over welk product je moet gaan geven aan je paard met goed resultaat. Misschien het slimste om een redelijk goedkoop te product als eerste te proberen.

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:08

Ik heb die van FlexHorse geprobeerd, maar merkte weinig verschil.
Het is trouwens GlucOsamine :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:10

Mijn merrie krijgt Glucosamine Compleet van Puur. Haar holistisch arts heeft uitgemeten dat dit het beste voor haar zou zijn. Ik merk wel verschil :)

Chelsea123
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:10

Lizzyy schreef:
Ik heb die van FlexHorse geprobeerd, maar merkte weinig verschil.
Het is trouwens GlucOsamine :)


O hahaha :+

Chelsea123
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:11

Maris schreef:
Elcamino heeft helemaal gelijk. Helaas kan niemand je echt goed advies geven over welk product je moet gaan geven aan je paard met goed resultaat. Misschien het slimste om een redelijk goedkoop te product als eerste te proberen.


Ga ik doen! Bedankt voor je tip! :o

Chelsea123
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:12

Heeft iemand ervarig met de glucosamine van de paardendrogist?

Chelsea123
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:13

Hilary schreef:
Mijn merrie krijgt Glucosamine Compleet van Puur. Haar holistisch arts heeft uitgemeten dat dit het beste voor haar zou zijn. Ik merk wel verschil :)


holistisch arts? Wat houd dat in?

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:09

Chelsea123 schreef:
Heeft iemand ervarig met de glucosamine van de paardendrogist?

ik heb paar jaar Pharmahorse gegeven en hij krijgt vanaf April dit jaar Equifexion van de PD , en hij is nu bijna 1 jr van de ijzers af en loopt stukken beter
mijn paard heeft artrose in beide voorbenen

Limakri
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:21

Ik gebruik glucohorse. Zoveel jaar terug, toen mijn merrie voor het eerst last kreeg, was dat het enige product dat bestond. Ik heb later wel andere merken geprobeerd, maar nu geef ik toch weer glucohorse. Het is wat duurder, maar het werkt. En wat ik goed vind, ze hebben tips over hoe je met een paard met artrose moet omgaan. http://www.glucohorse.com/management01.html

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:04

Mijn Merrie heeft er jaren op gestaan.
Ik gaf haar twee maal daags anderhalf schepje (15gram) door haar voer.
De glucosamine die ik voerde was van NewMarket, Joint Supplements. Een emmer van 1 1/2 kilo
waar je dan minimaal drie maanden mee deed. Ik vond dat ze het er heel goed op deed.
Deze emmers zijn niet goedkoop. Zo'n 145,- per emmer, maar procentueel wel weer voordeliger met kleinere minder zuivere verpakte andere glucosamine.
Indien je geinteresseerd bent, ik heb nog een volle emmer staan.


Artrose hoeft niet funest te zijn voor je paardje. Je moet alleen wel een middel vinden die het je paard makkelijker maakt om ermee te leven. Succes!

Dirk

Berichten: 73
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Vroomshoop

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:17

Ik ben zelf erg tevreden over Audevard Ekyflex Arthro, is qua kosten zelfs iets goedkoper dan de glucosamine paard speciaal van Puur of Groene os.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:19

Ik heb ook van pharmahorse glucosamine gevoerd: https://www.pharmahorse.nl/glucosamine-msm-paard.html

Wat mij opviel is dat ieder soort een andere hoeveelheid werkelijke glucosamine gevat. Dus goed op de verpakking lezen en vergelijken.
Ook de prijs in verhouding tot hoeveelheid je van het product moet voeren, is iets om op te letten.

Check ook even het algemene topic over artrose: [BEH] [CENTRAAL] artrose

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:21

Alle artrose dieren krijgen hier glucosamine van Pharmahorse. Goed betaalbaar en naar mijn weten de meest pure die op dit moment verkrijgbaar is op de markt, tevens geschikt voor menselijke consumptie.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:27

Mijn paard heeft zo af en toe last van zijn knie op slot en merkte dan ook soms dat zijn knie ook tijdens het rijden een beetje weg 'zakte'.
Sinds een maandje voer ik nu de Glucosamine + MSM bij van Pharmahorse en dit bevalt me zeer goed! Merk echt verschil bij mijn paard, hij zakt eigenlijk nooit meer weg met zijn achterbeen en is gewoon ook tijdens het rijden een stuk meer actiever.

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:23

Na wat speur werk op internet kwam ik tegen dat glucosamine - MSM supplement een goed supplement zou zijn voor je paard wanneer deze wat stijf kan zijn onder het rijden.

Op internet staat omschreven dat het zeer effectief is voor paarden die goed moeten presteren en na een zware training best veel spierpijn kunnen hebben.
Zo wel geschikt voor oudere paarden als jongere paarden.

Mijn paard en ik trainen op M niveau maar soms merk ik echt aan mijn paard dat hij wat strakker in de spieren zit en/of spierpijn heeft en wat moeilijker door de souplesse heen komt.

Maar nu zie ik ook allemaal berichten op internet voorbij komen over dat het een supplement is voor paarden die artrose hebben...
Mijn paard heeft zeker geen artrose,
nu ben ik dus erg benieuwd of het dus kwaad kan om dit te voeren als je paard gewoon verder gezond is en geen artrose heeft?

Het is voor mijn paard alleen bedoeld om hem losser en fijner door zijn spieren heen te krijgen na een zwaardere training...

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:27

Ik heb heel lang Glucosamine van de PAardendrogist gegeven, deed hij het goed op. Maar helaas 2 maanden geleden diagnose Cushing gekregen wat heeft gezorgd dat ik zijn voer opniew heb bekeken. Ik ben nu overgestapt naar glucosamine+msm van pharmahorse omdat, zoals hierboven ook gezegd wordt, dit de meest pure vorm is en geen suiker bevat. Heb het idee dat hij het hier nog beter op doet.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:33

DNIEZE schreef:
Mijn paard heeft zeker geen artrose,
nu ben ik dus erg benieuwd of het dus kwaad kan om dit te voeren als je paard gewoon verder gezond is en geen artrose heeft?

Het is voor mijn paard alleen bedoeld om hem losser en fijner door zijn spieren heen te krijgen na een zwaardere training...

Het kan geen kwaad, maar het zal ook niet helpen.
Glucosamine heeft geen effect op de spieren.
Wat jij nodig hebt is een goede cooling down.
Dat is veel belangrijker, en veel efficiënter dan al die supplementen.

Irene_S schreef:
Ik ben nu overgestapt naar glucosamine+msm van pharmahorse omdat, zoals hierboven ook gezegd wordt, dit de meest pure vorm is en geen suiker bevat.

Laat je niets wijs maken. Glucosamine, van om het even welk merk, bevat altijd suiker. Chemisch is glucosamine namelijk een combinatie van eiwit en suiker. Er zit dus hoe dan ook altijd suiker in.
En over glucosamine zelf kun je misschien nog twijfelen, maar msm is natuurlijk kwakzalverij.
Msm is een oplosmiddel, en niets meer dan dat.

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:05

Kijk eens op www.pardoes-aurora.nl . Daar kijk veel supplementen exact in samenstelling vergelijken. Mijn tinker doet t goed op de flexijoint van equimins of de HA Synergy van grand meadows.

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Re: glucsamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:19

Paarden reageer idd verschillend op een merk glucosamine. Wat wel heel belangrijk is dat is dat de glucosamine hoog gedoceerd is. Het liefst dus zonder andere toevoegingen want daar in gemengd is de gehalte vaak maar 500 Mg
Beter is minstens 1100 mg