Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:33

Ayasha schreef:
Cioccolato schreef:
Ik zou zeggen te klein. En dat hij als 4 jarig dressuur paard zo weinig kent is commercieel gewoon niet aantrekkelijk. Een niet zadelmak paard van 3 (wel ruim 160) is beter te verkopen dan dit. Ik zou eerst keuren en ala dat goed is investeren jn door rijden.

Als je 'm zelf aanhoud zou ik niet perse keuren. Het is in dit geval meer een; en en en.
En klein. En te groen voor verkoop. En niet gekeurd. En heeft stil gestaan..

Wat moet een 4 jarige meer kennen dan aan de hulpen zijn in drie gangen? :?
Als ik dit soort dingen lees vraag ik me altijd af of dit dezelfde mensen zijn die ‘geen betaalbare brave paarden’ meer vinden. :o


Tja. Commercieel is dat toch een ding. De groep op bokt is maar klein die zo denkt uiteindelijk. Springpaarden 'moeten' met 4 jaar beginnen op concour.

En ja. Dat drukt de prijs ook nog.

Persoonlijk loop ik ook vrij achter de feiten aan. En dat vind ik helemaal niet erg _O-

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:36

DuoPenotti schreef:
Ik vind het een erg knap paard.
En die prijzen als 5500 vind ik erg overtrokken.

Ik heb ook de eerdere tekst gezien en die gaf te weinig info. Deze is al beter.

Maar groen. Hij kent alle 3 de gangen.
Dan is hij ook B klaar. Hij gaat namelijk op de trailer en is braaf op vreemd terrein. Wat wil men nog meer voor de B?

Dat hij het heeft gelopen, zal heel veel schelen.. zo is die wereld gewoon nog..

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:48

Bijzondere wereld, we willen dat paarden goed uitgegroeid zijn, maar we willen wel dat ze al wedstrijden hebben gelopen als ze net 4 zijn. :+

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:01

Ik zie ze al voorbij komen waar ze met 6 richting de ZZZ gaan..
Zolang die leeftijden niet veranderen blijft er een markt voor
Kijk maar op startlijsten, je ziet veel aan de eerste letter. Geen hogere wiskunde, als je gewoon kijkt zie je het al..

Zijn wel uitzonderingen. En dat moeten er alleen nog meer worden. Maar zolang die lijn er in zit, is de markt ook gewoon zo.

Side note. Dat heeft niks met mijn mening te maken. Meer met kennis hoe de wereld kijkt.. en de paardenwereld is een stuk groter dan bokt

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:46

Vergeet alleen niet dat die zesjarige die Z lopen vaak gereden worden door (semi-)profs. Die hoeven niet 10.000x op wedstrijd voordat ze Z mogen starten. Dat is wel heel anders dan iemand die in het B moet beginnen en alle punten bij elkaar moet schrapen.

Ik vind B wedstrijd geen enkele meerwaarde hebben. Dat heeft het pas op een hoger niveau. Ik denk wel dat professionele foto's en een keuring (incl. hals en rug, alleen benen volstaat niet meer) de verkoop heel veel vergemakkelijkt.

Ik zou zo'n paard gerust wegbrengen voor de verkoop. Waar je 'm zelf niet kwijt raakt voor 8/9k verkoopt een prof 'm misschien wel voor €15.000 als die een beetje professioneel wordt voorgesteld.

Een goede verkoper verdient zichzelf in ieder geval altijd terug :j

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:48

Dat maakt allemaal niet uit voor het resultaat. Een prof is sneller, maar het resultaat telt. Niet de weg. Een amateur kan ook prima gelijk een hogere klasse mogen starten.
B geklasseerd is altijd beter dan niks zoals nu. Dus ja. Beter iets dan niets :+

Maar eens. Als je het zelf niet kunt (of wil), gewoon goed weg brengen.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:50

Ik vindt B ook geen meerwaarde hebben, 4 en en paar keer L gestart zijn door een prof wel.

Of deze met deze stokmaat 15 op zal brengen weet ik niet, de vraag of of je het er uit krijgt voor wat je er in stopt. Maar misschien ook wel, hij is knap en een prof weet ze vaak al snel wat beter te krijgen in de gangen. Maar alles valt of staat met eerst kijken of hij goed is op de foto, als dat niet zo is dan moet je er ook niet in investeren.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:55

mavantos schreef:
Vergeet alleen niet dat die zesjarige die Z lopen vaak gereden worden door (semi-)profs. Die hoeven niet 10.000x op wedstrijd voordat ze Z mogen starten. Dat is wel heel anders dan iemand die in het B moet beginnen en alle punten bij elkaar moet schrapen.

Ik vind B wedstrijd geen enkele meerwaarde hebben. Dat heeft het pas op een hoger niveau. Ik denk wel dat professionele foto's en een keuring (incl. hals en rug, alleen benen volstaat niet meer) de verkoop heel veel vergemakkelijkt.

Ik zou zo'n paard gerust wegbrengen voor de verkoop. Waar je 'm zelf niet kwijt raakt voor 8/9k verkoopt een prof 'm misschien wel voor €15.000 als die een beetje professioneel wordt voorgesteld.

Een goede verkoper verdient zichzelf in ieder geval altijd terug :j

Dat inderdaad :j

Hier worden ze als vierjarige zadelmak gemaakt en een paar keer meegekomen om te kijken “wat voor vlees je in de Kuip hebt”. Aan het einde van het jaar lopen ze dan een meter parcoursje. Vaak zijn ze dan 3-7 keer meegeweest.

Als vijfjarige lopen ze nog een paar keer 1m, een keer 1,10m en een fijnere loopt einde seizoen dan ook een keer 1,20m.

Een handige ruiter heeft geen tientallen parcoursen nodig om een jong paard “op niveau” te krijgen. Daarnaast hebben de meeste ruiters meerdere paarden en helemaal geen tijd en zin om hetzelfde paard eindeloos iedere week mee te nemen. Veel jonge springpaarden worden zelfs nog een paar maanden weggezet omdat er gewoon teveel aanwas is.

Mijn dressuurpaarden heb ik altijd op dezelfde manier opgeleid. Als je een beetje handig bent en vanaf het begin het juiste doet heb je een 4 jarige tegen te tijd dat ze 5 worden makkelijk een keer L2 gestart. Vaak neem ik die niet eens mee onder de L2, enkel een keer om ze mee te nemen naar ander terrein. Maar ook daar; bij een handige en zekere ruiter zie je zelden problemen op ander terrein.

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:28

Ts. Ik heb e.a even gelezen. Ik zeg vaak dat ik een prijs te hoog vind. Maar ik denk dat het voor jou paard wel een goede prijs is.

Ik vind hem ook aanspreken.

Goede fotos en eerlijk verhaal is altijd goed daar heb je al goede tips over gekregen.

Als ik opzoek was zou ik niet afhaken op "nog niet gekeurd" want dat zou ik zelf laten doen. En bij niet goed kwa keuren zijn die kosten in jou geval voor de verkoper en dat zou ik juist een pluspunt vinden.

Ik zou denk ik met het goede verhaal en echt goede fotos/filmpjes gewoon geduld hebben.

Als je kijkt naar de reacties van mensen die waren afgehaakt op de advertentie is het omdat het toen allemaal twijfelachtig was. Dus als er nu veel punten als vraagprijs, grootte maar ook dat hij enkel wat groen is, maar al minder dan eerder. Dan denk ik dat hij ineens verkoopbaar der wordt.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:44

Waar heb je je paard allemaal te koop staan? Marktplaats loopt tegenwoordig ook gewoon niet zo hard meer met paarden. Ik zou hem op zeker op Sporthorses en Facebook zetten als je dat nog niet hebt gedaan.

Verder zou ik ook toevoegen dat filmpjes zijn op te vragen via 06-xxxxx. Maar liever gewoon de filmpjes online zetten, vind dat gelijk al weer zoveel extra moeite kosten om op te vragen. Er zijn heel veel opties om online te zetten. Je kunt gewoon uploaden via Youtube, Google Drive, Vimeo etc en dan de link toevoegen.

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:24

Ik snap eerlijk gezegd wel waarom hij moeilijk verkoopbaar is en er weinig op af komen. 1.60 is denk ik wel de meest ongelukkige maat. Vanaf 1.62-1.63 ligt het al veel aantrekkelijker in de markt en anders juist weer in de ponymaat.
Verder weet ik niet of de standfoto representatief is, maar die maakt het er in mijn ogen niet verkoopbaarder op. Of het de hoek is, of dat het echt de bouw is, maar op deze foto lijkt hij een hele korte rug te hebben. Als die rug idd zo kort is, in combinatie met de kleine maat, maakt dat het voor een volwassen persoon heel lastig gaat zijn hier een passend zadel op te vinden. Ook lijkt op de foto de lengte van de hals niet in verhouding met de lengte van de rug. Wat ik al aangaf, het kan aan de manier waarop de foto is genomen zijn, maar hier zullen mensen die kritisch kijken wel op afknappen. Daarnaast vind ik op de standfoto de voorvoeten er niet heel fijn uitzien, kan ook een momentopname zijn, maar deze foto prijst je paard niet aan.

Met deze info en deze foto's zou ik inderdaad zeggen dat hij aan de onderkant van de markt zit. Dan zou ik (als je zelf een passend zadel voor jou en dit dier hebt) hem inderdaad doorrijden, er vooral zelf van gaan genieten en eventueel over een paar jaar, als hij zich bewezen heeft onder het zadel, zou je het opnieuw kunnen proberen.

Sababber

Berichten: 2700
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:27

Ik vind de prijzen die hier voorbij komen wel aan de lage kant. Ik kan me voorstellen dat de markt nog een beetje stil ligt, maar alsnog, in mijn zoektocht kon ik onder de 12,5 geen zuiver lopend paard vinden zonder gebreken (ik heb er 10 bekeken en nog tientallen tot misschien wel honderd op video). Ik zou van deze advertentie weg blijven omdat hij niet gekeurd is, maar als de vraagprijs te laag is vertrouw ik het ook niet, want dan zal er wel iets mis mee zijn.. vooral ook omdat er geen filmpjes zichtbaar waren.

Fly_high

Berichten: 3304
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:39

oji schreef:
Ik snap eerlijk gezegd wel waarom hij moeilijk verkoopbaar is en er weinig op af komen. 1.60 is denk ik wel de meest ongelukkige maat. Vanaf 1.62-1.63 ligt het al veel aantrekkelijker in de markt en anders juist weer in de ponymaat.
Verder weet ik niet of de standfoto representatief is, maar die maakt het er in mijn ogen niet verkoopbaarder op. Of het de hoek is, of dat het echt de bouw is, maar op deze foto lijkt hij een hele korte rug te hebben. Als die rug idd zo kort is, in combinatie met de kleine maat, maakt dat het voor een volwassen persoon heel lastig gaat zijn hier een passend zadel op te vinden.


Ja dat, helemaal mee eens. 162/163 en veel body zijn ook gewoon prima paarden voor volwassenen, maar er moet dus daadwerkelijk een 17,5 inch zadel op passen.


@Kabayo ja het verschil tussen een paard van 160cm groot en een E-pony is slechts paar centimeter, dat weet ik ;) maar hij oogt ook erg ponyachtig qua hoeveelheid body / massa / lengte in de rug. Kan misschien juist aantrekkelijker zijn als je hem als E-pony gaat adverteren?

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:42

Als je een E pony zoekt, voor een onder 18 jarige en het dier groeit uit tot paard, heb je en probleem.
Dus indien je als E pony adverteert, vermeld er dan duidelijk bij dat het dier nog zal groeien.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:45

Ik denk dat betere rijfoto's en goede filmpjes erg veel zal helpen met de verkoop.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:48

Kabayo, ik vind dat je een heel leuk paard hebt en waar iedereen over de prijs en ongekeurd valt zou dat voor mij minder een probleem zijn. Het is dat ik niet meer op zoek ben, want anders was hij zeker een kandidaat geweest.

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 10:49

Ik ga hem niet als E pony aanbieden als ik hem zelf meet op 160. Dan zou hij eerst naar een pony meter moeten. En daarnaast denk ik dat hij een laatbloeier is net als zijn moeder en straks 165 zal zijn.

Qua standfoto. Hij is wel wat kort in de rug. Maar er past wel prima een 17.5 inch zadel op. Voorvoeten is niks mis mee. Heeft ook mooie hoeven die gelijk zijn.

Qua rij foto's is het wel gewoon hoe hij nu is. Ik zal wel kijken naar andere foto's. Qua starten en dergelijk zal ik naar kijken als ik zelf weer kan rijden. Mocht hij voor die tijd verkocht zijn zou mooi zijn. Maar dan zet ik het wat lager op een pitje

Grroos dankjewel! Wat een leuk berichtje

Elin_

Berichten: 9639
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:57

Kabayo schreef:
Ik ga hem niet als E pony aanbieden als ik hem zelf meet op 160. Dan zou hij eerst naar een pony meter moeten. En daarnaast denk ik dat hij een laatbloeier is net als zijn moeder en straks 165 zal zijn.

Qua standfoto. Hij is wel wat kort in de rug. Maar er past wel prima een 17.5 inch zadel op. Voorvoeten is niks mis mee. Heeft ook mooie hoeven die gelijk zijn.

Qua rij foto's is het wel gewoon hoe hij nu is. Ik zal wel kijken naar andere foto's. Qua starten en dergelijk zal ik naar kijken als ik zelf weer kan rijden. Mocht hij voor die tijd verkocht zijn zou mooi zijn. Maar dan zet ik het wat lager op een pitje

Grroos dankjewel! Wat een leuk berichtje


Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom iedereen wat op de tekst aan te merken heeft. Ik vind het een prachtig dier en een normale eerlijke tekst. Geen vage uitspraken of slechte video's. Wellicht geen professionele topsporters advertentie, maar 'gewoon' en normale duidelijke advertentie. Ik vind persoonlijk alleen de prijs te hoog, maar dat is ook een principe kwestie. Dier is nog jong, heeft zich niet bewezen en is 'gewoon leuk', maar niet bijzonder. 7,5 a 8K zou ik er maximaal voor geven, wellicht eerder 7,5 dan 8, gezien het tussenmaatje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:01

Elin_ schreef:
Kabayo schreef:
Ik ga hem niet als E pony aanbieden als ik hem zelf meet op 160. Dan zou hij eerst naar een pony meter moeten. En daarnaast denk ik dat hij een laatbloeier is net als zijn moeder en straks 165 zal zijn.

Qua standfoto. Hij is wel wat kort in de rug. Maar er past wel prima een 17.5 inch zadel op. Voorvoeten is niks mis mee. Heeft ook mooie hoeven die gelijk zijn.

Qua rij foto's is het wel gewoon hoe hij nu is. Ik zal wel kijken naar andere foto's. Qua starten en dergelijk zal ik naar kijken als ik zelf weer kan rijden. Mocht hij voor die tijd verkocht zijn zou mooi zijn. Maar dan zet ik het wat lager op een pitje

Grroos dankjewel! Wat een leuk berichtje


Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom iedereen wat op de tekst aan te merken heeft. Ik vind het een prachtig dier en een normale eerlijke tekst. Geen vage uitspraken of slechte video's. Wellicht geen professionele topsporters advertentie, maar 'gewoon' en normale duidelijke advertentie. Ik vind persoonlijk alleen de prijs te hoog, maar dat is ook een principe kwestie. Dier is nog jong, heeft zich niet bewezen en is 'gewoon leuk', maar niet bijzonder. 7,5 a 8K zou ik er maximaal voor geven, wellicht eerder 7,5 dan 8, gezien het tussenmaatje.

De tekst is inmiddels aangepast he, de originele tekst was heel summier.

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 11:03

Ik had inderdaad eerst een kortere tekst. Dat komt omdat ik daarvoor veel meer tekst had geplaatst en iemand tegen mij zei, hoe meer je erbij zet hoe meer mensen afhaken of iets aan te merken hebben

Qua prijs is het onderhandelbaar voor een juist huis. Dus dit staat nergens vast

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:05

Maar de mensen gaan nog steeds door.
Terwijl ik een een prima verkoopbaar paard zie.

Mensen komen echt met de gekste opmerkingen als verkoop hem als E pony terwijl het een paard is.

Ik zie een paard die aanspreekt. Een mooie verschijning. Een eerlijk verhaal en in deze tijd een realistische vraagprijs. Ook nog het aanbod van bij geen goede keuring dat de kosten voor de verkoper zijn.

Het is dat ik niet opzoek ben en ik zelf te groot ben met 1,79. Maar ik zou zo op jou advertentie kunnen reageren als ik opzoek was.

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:11

Iedereen probeert gewoon mee te denken, heeft een verschillende invalshoek nav de verschillende teksten die ze erbij hebben gezien. De eerdere tekst suggereerde dat het mogelijk een heel sensibel/lastig paard zou kunnen zijn, maar dat kwam omdat TS voorzichtig was in het aanprijzen van een jong groen dier. Ik denk dat de tekst bij de advertentie nu echt meer dan prima is. Op dit moment is het alleen nog een kwestie van goede filmpjes erbij.

Elin_

Berichten: 9639
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:21

Excuses. Ik dacht dat de laatste opmerkingen (van de laatste pagina's, niet op het begin) ook nog op de huidige tekst waren. Toch blijf ik erbij dat ondanks prijs in overleg ik bijvoorbeeld niks zou sturen, gezien ik dan bij voorbaat denk dat iemand geen 1,5K (in mijn geval, 7.5K) gaat zakken..
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 16-04-24 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 11:22

Dit is z'n bouw. Zo even "ruig" in de paddock
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:32

Advertentie is een stuk beter! Zou de tweede stap foto waar die zo uit elkaar toont weghalen even je advertentie omhoog bellen en kijken wat er gebeurt :D