Ervaring ijslands mos slijmvliezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Ervaring ijslands mos slijmvliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 19:02

Goedenavond
Ik zag dat binnenkort de verkoop van ijslands mos van start gaat bij horseflex. Ik ben heel erg benieuwd of hier mensen zijn die er ervaring in hebben bij paarden met luchtwegklachten?

Ik heb een paard die geregeld een hoest heeft bij aanvang werk, na het rollen etc. Uit de scopie kwam niet veel geks alleen een wat droge geïrriteerde luchtpijp (geen slijm niks). Uit de balspoeling kwam milde astma. Ik ben al met veel dingen bezig geweest oa flexineb maar geen resultaat. IJslands mos bestaat voornamelijk uit slijmstoffen en kan ook fijn werken voor de maag.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ervaring ijslands mos slijmvliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:07

Zou je niet liever af en toe daar equiresp voor gebruiken?

Of is dat ijslands mos verpulverd tot poeder oid?

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 19:09


Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ervaring ijslands mos slijmvliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 23:56

Ojaa het kost ongeveer evenveel als equiresp en heeft een gelijke werking.
Equiresp kan je ook zo in de mond spuiten en neemt mijn paard iig heel goed aan (en tis best een prinsesje pertronella wat dat betreft).
Wil je dat ijslands mos over het voer doen? Of mengen? Gaat dat niet ook stuiven?

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 06:43

Hutcherson schreef:
Ojaa het kost ongeveer evenveel als equiresp en heeft een gelijke werking.
Equiresp kan je ook zo in de mond spuiten en neemt mijn paard iig heel goed aan (en tis best een prinsesje pertronella wat dat betreft).
Wil je dat ijslands mos over het voer doen? Of mengen? Gaat dat niet ook stuiven?

Volgens per naturam kan je er ook een soort ther van maken of het nat maken met heet water. Ik zie deze beschrijving alleen bij hrseflex niet staan

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 07:41

Hieperdi schreef:
Hutcherson schreef:
Ojaa het kost ongeveer evenveel als equiresp en heeft een gelijke werking.
Equiresp kan je ook zo in de mond spuiten en neemt mijn paard iig heel goed aan (en tis best een prinsesje pertronella wat dat betreft).
Wil je dat ijslands mos over het voer doen? Of mengen? Gaat dat niet ook stuiven?

Volgens per naturam kan je er ook een soort thee van maken of het nat maken met heet water. Ik zie deze beschrijving alleen bij hrseflex niet staan

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:12

Ik geef IJslands mos en ik merk echt wel dat het werkt, maar ik geef ook een paar handjes spliterwten er bij.

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 23:48

marleen_usar schreef:
Ik geef IJslands mos en ik merk echt wel dat het werkt, maar ik geef ook een paar handjes spliterwten er bij.

Aaah dan weetje nog niet hoe of welke het beste werkt hihi. Ik ben toch maar weer begonnen met de phytonics respi comp en sinds 2 dagen met de ahiflower van pavo. Even aankijken

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 07:58

Ja de spliterwten werken het beste want geef ik die alleen dan werkt het ook goed, na10 minuten komt er veel slijm uit.