[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 07:25

Isabelle98 schreef:
Mijn shet heeft tot mijn verbazing (gelukkig!) nog nergens last van. Afgelopen 2 jaar heb ik het goed onder controle kunnen houden, jaren terug was het bijna niet te doen.

Hij heeft steeds de rambo sweet itch deken gehad, maar aangezien het nu zo veel beter gaat, wil ik kijken voor een iets goedkoper alternatief.

Hebben jullie tips voor eczeemdekens voor een kleintje, wat goedkoper, maar nog steeds goed?


Hoe klein is hij?
Ik gebruik voor mijn uk de horsegear exceemdeken.
Die is er vanaf maat 125.

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:33

Mariett schreef:
Wat voor soort paard heb je, heeft hij een brede hals?

Ik had ook last van uitvallende manen, dit is veel minder geworden sinds ik een andere deken heb (van de bighorseshop). Die heeft een veel bredere hals. Ik ga nu een Rambo Sweet Itch XL proberen, kijken of die inderdaad ook voldoende ruimte heeft voor de hals. Als je een paardje met dunne hals hebt is dat het probleem niet denk ik.


Goede vraag, vergeten erbij te zetten. Het gaat om een BWP ruin, wel redelijk grof gebouwd maar wel warmbloed dus. Hij heeft een sportcoupe. Of nouja, bovenste helft van de hals en onderste helft een halve sportcoupe :P

Lotus_1
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:32

xMaritt schreef:
Ik ben nog zoekende naar de beste oplossing voor mijn paard. 2 zomers geleden een shires deken gehad, deze werkte niet voldoende. Was volgens mij ook geen eczeemdeken. Vorig jaar de Rambo sweet itch, daarmee had hij veel minder last van jeuk. Alleen op een gegeven moment begonnen toch zijn manen weer uit te vallen. Hele bossen tegelijk, uiteindelijk had hij op de onderste helft van zijn hals zo goed als geen manen meer. Omdat ik hem minder heb zien jeuken dan normaal, denk ik dat de deken de manen heeft verstikt. De haren vielen echt vanaf de basis uit, ze zagen er niet afgeschuurd uit. Herkennen jullie dit bij deze (of andere) dekens? Ik probeer hem als het even kan een dag zonder deken te zetten, maar zelfs op dagen met harde wind had hij dan toch weer heel erg jeuk :( Een deken zonder hals is geen oplossing, dan schuurt hij de manen af. Zou een typische eczeemdeken, die je over het hoofd aan moet trekken, minder dit verstikkende effect hebben?


Ik had dit vorig jaar met de rambo sweet itch hoody. Overgestapt naar shires highlander en vlechten met glansspray en daarna bleven de manen intact.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:35

Even een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met de druppels van Puur.
Ze adviseren om de Culico in de ochtend te geven en de Apis in de avond.
Maar nu ben ik er zelf maar 1x per dag.
Nu kan je het ook gewoon 1x per dag geven volgens puur, maar moet er dan nog wat tijd tussen de Apis en culico zitten als je ze geeft? Of kan je ze ook 1x per dag tegelijk geven?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:22

Iemand tips voor een goede vliegendeken met echt grote buikflap voor mijn zwaarder gebouwde merrie met een hele grote, ronde buik? Tot nu toe is alles te klein en mn de singels die te kort zijn. Liefst een deken met afneembare hals. Heb nu de rambo protector, maar ook die buikflap past niet en moet ik singel verlengers gebruiken.

prugelpiet

Berichten: 12568
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:18

_Elaine_ schreef:
Even een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met de druppels van Puur.
Ze adviseren om de Culico in de ochtend te geven en de Apis in de avond.
Maar nu ben ik er zelf maar 1x per dag.
Nu kan je het ook gewoon 1x per dag geven volgens puur, maar moet er dan nog wat tijd tussen de Apis en culico zitten als je ze geeft? Of kan je ze ook 1x per dag tegelijk geven?


Ik deed ze gewoon bij elkaar in 1 spuitje := maar ik wist ook niet dat er tijd tussen moest zitten? Waar heb je dat weg?

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:08

https://puurnatuur.nl/product/puur-apis-100ml-allergie/
Hier staat dat de ene in de ochtend en de ander in de avond gegeven moet worden bij voorkeur.
Dat red ik dus niet, dus als ik ze beide in de ochtend geef, kan het dan indd tegelijk of moet er dan ook nog wat tijd tussen dat is nu de grote vraag :D

Slmt9

Berichten: 4803
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:23

Ik doe gewoon wanneer ik er ben in twee verschillende spuitjes.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:55

Het is homeopathisch, ik kan me niet voorstellen dat het uitmaakt of je het samen geeft.

Slmt9

Berichten: 4803
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:18

Bij medicatie van Den Hoek werd altijd aangegeven dat je het voor de opname beter apart kan geven. Ook niet via het voer omdat dat via de slijmvliezen beter wordt opgenomen.
Ik heb die lijn eigenlijk doorgetrokken naar alle druppels die ik geef. Maar ik dacht ook dat Puur Apis fytotherapie was en geen homeopathie.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:39

Ik geef ze beide gewoon in 1x door het voer en heb echt het idee dat het helpt. Nu is het natuurlijk nog vroeg, maar ik heb nog geen schilfers in de manen of staart gezien. Wel veeeeeel muggen.

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:59

Lotus_1 schreef:
Ik had dit vorig jaar met de rambo sweet itch hoody. Overgestapt naar shires highlander en vlechten met glansspray en daarna bleven de manen intact.


Dan ga ik dit jaar het ook eens proberen met glansspray en vlechtjes, hopen dat dat helpt! Thanks voor de tips

AnnemiekvM

Berichten: 8249
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:15

_Elaine_ schreef:
Even een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met de druppels van Puur.
Ze adviseren om de Culico in de ochtend te geven en de Apis in de avond.
Maar nu ben ik er zelf maar 1x per dag.
Nu kan je het ook gewoon 1x per dag geven volgens puur, maar moet er dan nog wat tijd tussen de Apis en culico zitten als je ze geeft? Of kan je ze ook 1x per dag tegelijk geven?


Ik gaf het in één keer op een klein stukje brood. Heeft heel goed geholpen.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:06

Bedankt voor jullie antwoorden,
Daar kan ik iets mee :)

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 22:37

Sim schreef:
Iemand tips voor een goede vliegendeken met echt grote buikflap voor mijn zwaarder gebouwde merrie met een hele grote, ronde buik? Tot nu toe is alles te klein en mn de singels die te kort zijn. Liefst een deken met afneembare hals. Heb nu de rambo protector, maar ook die buikflap past niet en moet ik singel verlengers gebruiken.


Mijn merrie is nu 10 maanden drachtig en past nog steeds de snuggy hoods goed. Dus ik zou daarvoor gaan

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:25

Welk krachtvoer geven jullie de paarden met ZE?

Wij voeren nu Fibra anti itch en zijn prima tevreden, maar de tandarts gaf aan bij het ZE paard dat die iets moet hebben zonder luzerne. En dat is de Fibra helaas niet, ik vraag me dus af of er iets soortgelijk voer bestaat zonder luzerne?

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:32

Elisa2 schreef:
Welk krachtvoer geven jullie de paarden met ZE?

Wij voeren nu Fibra anti itch en zijn prima tevreden, maar de tandarts gaf aan bij het ZE paard dat die iets moet hebben zonder luzerne. En dat is de Fibra helaas niet, ik vraag me dus af of er iets soortgelijk voer bestaat zonder luzerne?


Pavo Vital :)

Slmt9

Berichten: 4803
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:35

Elisa2 schreef:
Welk krachtvoer geven jullie de paarden met ZE?

Wij voeren nu Fibra anti itch en zijn prima tevreden, maar de tandarts gaf aan bij het ZE paard dat die iets moet hebben zonder luzerne. En dat is de Fibra helaas niet, ik vraag me dus af of er iets soortgelijk voer bestaat zonder luzerne?


Ik voer veel los van elkaar, zonder luzerne, maar dat komt ook omdat ik een pssm’er heb.
Ik geef als balancer Victorious secret, voor eiwitten sojaschroot, voor energie en vet 100ml lijnzaadolie en om te mengen de slobber van Pavo.

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:53

BloemBloem schreef:
Elisa2 schreef:
Welk krachtvoer geven jullie de paarden met ZE?

Wij voeren nu Fibra anti itch en zijn prima tevreden, maar de tandarts gaf aan bij het ZE paard dat die iets moet hebben zonder luzerne. En dat is de Fibra helaas niet, ik vraag me dus af of er iets soortgelijk voer bestaat zonder luzerne?


Pavo Vital :)


In Pavo Vital zit ook luzerne.

Ik heb een keer een voeradvies gehad, hierbij kreeg ik merken door zonder luzerne. Die zou ik dan even op moeten zoeken.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:58

O meen je, haha, sorry voor mijn input dan :D

Wat is dan eigenlijk de reden dat de tandarts dit aan gaf?

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:23

Elisa2 schreef:
Welk krachtvoer geven jullie de paarden met ZE?

Wij voeren nu Fibra anti itch en zijn prima tevreden, maar de tandarts gaf aan bij het ZE paard dat die iets moet hebben zonder luzerne. En dat is de Fibra helaas niet, ik vraag me dus af of er iets soortgelijk voer bestaat zonder luzerne?


Ik geef sinds kort marstall force als balancer.

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:07

Dank jullie wel alvast.

Het ZE paard heeft diastases en de luzerne gaat er tussen zitten. Dus het is of iedere dag de tuinslang er in hangen of ander voer zoeken.

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:09

Oh op die manier! Ik dacht als ingrediënt namelijk. Luzerne wordt dan ook wel vermeden voor eczemers.

Dan kan de Pavo Vital wel gewoon. Zit Luzerne in als ingrediënt, maar het zijn gewoon brokjes.

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:16

Ga ik naar kijken, bedankt.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:37

Unicornetto schreef:
Oh op die manier! Ik dacht als ingrediënt namelijk. Luzerne wordt dan ook wel vermeden voor eczemers.

Dan kan de Pavo Vital wel gewoon. Zit Luzerne in als ingrediënt, maar het zijn gewoon brokjes.


Daarom vroeg ik het mij dus af :)

Ben echt tevreden over het brok van PAVO