Nu heb ik als tip gekregen om melasse (suiker) vrije muesli te gaan proberen. Dit krijg ik volgende week binnen. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pellie schreef:ook die van marstall, maar dan de échte melasse vrije, in de vito zit ook nog iets suiker.
Morrie schreef:ik zou het niet durven proberen.... misschien kan jij een handje uitpendelen met een foto van Morrie....
Morrie schreef:je bedoelt natures best en cerevit van Pavo?
Heb ik beide doorgemeten, beide ongeschikt voor mijn paard, er zit ook van alles in wat ik hem nooit zou willen voeren, zoals knoflook..... en een vrij hoog eiwitgehalte en heel veel suiker in verhouding (zie www.pavo.nl )
Citaat:in alle reacties mis ik een belangrijk ding.
waarschijnlijk vallen er nu een hoop over me heen maar meld het toch even.
je zegt ik voer hem knoflook en hij heeft een lage weerstand.tja das niet zo gek knoflook voert een aanval uit op de rode bloedlichaampjes en dus krijg je minder weerstand.knoflook is familie van de ui en is samen met de ui giftig voor paarden(ook voor honden)
de gunstige werking is nog NOOIT wetenschappelijk bewezen.
ik heb dit niet zelf verzonnen.
het komt van holistisch dierenarts e laarakkers die mij waarschuwde voor het gevaar van knoflook.
mijn paardje was elke winter ziek ik ben gestopt met knoflook niks meer aan de hand.
ps kijk ook uit met meusli's daar zit ook vaak knoflook in bv pavo nature best .
vallie schreef:Waar haal je het voer van marstall eigenlijk, had er nog niet eerder van gehoord?