Bier voor schone piemel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Bier voor schone piemel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 02:48

Tsja, weet er geen betere titel voor... Haha!

Mijn ruin heeft best wel een vieze piemel. Hij schacht niet vaak uit en zodra ik er aan zit doet 'ie hem weer naar binnen...
Als ik hem afspuit of was dan richt ik de tuinslang ook wel eens op zijn koker, maar zijn piemel zelf is nog wel best vies.
Iemand zij dat zij hun paarden altijd wat bier gaven, en dat ze dan een schone kregen. Ik keek hier raar van op, maar zij meende het serieus. Iemand die dit ook doet hiervoor? (En hoeveel geef je dan? Bloos )

Aukelizzy

Re: Bier voor schone piemel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:54

Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Je kunt je paard best een bruin biertje geven, dat schijnt gezond te zijn maar dat zijn 'zaakje' daar schoon door wordt geloof ik niet.
Misschien als je hem in een glas bier hangt wel, dan weekt hij lekker maar wanneer hij het drinkt zie ik de logica er niet van.

Schiet in de lach, zie je voor me met een glas bier onder je paard. ROFL

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:56

Haha misschien kun je er een emmertje met sop onder hangen...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:00

Zou ze niet bedoelen dat onder invloed van de alcohol in het bier het paard relaxed en gaat uitschuiven, waardoor je zijn zaakje kan wassen?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:02

aslo schreef:
Zou ze niet bedoelen dat onder invloed van de alcohol in het bier het paard relaxed en gaat uitschuiven, waardoor je zijn zaakje kan wassen?

Ja zoiets dacht ik ook,

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:06

Nee dit klopt hoor.
Mijn lerares geeft haar paard altijd oud bruin bier, zodat zijn zaakje schoonblijft.
Weet niet meer precies hoe het werkte, maar het had geloof ik iets te maken met de werking van het gist.

Mijn paard heeft ook wel eens een vies 'zaakje' maar durf hem toch geen bier te geven hoor Tong uitsteken
ik hou het op babyolie (al is dat nog best lastig aangezien hij hem gelijk intrekt wanneer ik het aanraak met mn doekje Tong uitsteken)

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:07

Dat de piemel er aan de buitenkant schoon van wordt lijkt me onzin. Misschien bedoelde degene dat de plasbuis gereinigd wordt van bier. Van bier ga je namelijk wel enorm plassen.

Bier is trouwens wel erg goed voor de nieren!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:08

bier op zijn piemel lijkt mij niet lijkt me ook best pijnlijk met al dat alcohol.. weet wel dat een bruinbiertje niet ongezond is voor je paard.. maar of het tegen een schone piemel werkt ik weet het niet hahaha

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:12

elise_parq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:15

goed met een slang (zacht straaltje) even nat maken dan met een washandje met een beetje baby shampoo met je hand in de koker gaan, wel zachtjes en voorzichtig.

mijn paard laat hem meestal zelf "hangen" en als hij dat niet doen kan je iig de randjes schoonmaken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:45

Citaat:
Nee dit klopt hoor.
Mijn lerares geeft haar paard altijd oud bruin bier, zodat zijn zaakje schoonblijft.
Weet niet meer precies hoe het werkte, maar het had geloof ik iets te maken met de werking van het gist.

Is ze toch niet de enige... Tong uitsteken

Tsja, ik moet zeggen, ik heb nog nooit een paard gezien bij haar met een vieze... Cool

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:59

De link tussen bier en een schone penis zie ik niet zo duidelijk eerlijk gezegd. Van bier werd mijn vorige paard wel supershiny Haha!, was goed voor zijn vachtje en hij vond het heerlijk!

Maar als je regelmatig met warm/lauw water probeert de boel wat schoon te maken, went je paard er waarschijnlijk vanzelf aan. Probeer iig te zorgen dat hij het niet erg meer vindt als je eraan komt. Uitgebreid belonen dus en niet lang over doen. Als je het opneemt in je routine wordt hij er vast steeds makkelijker mee. Succes!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:03

Citaat:
Als je het opneemt in je routine wordt hij er vast steeds makkelijker mee.

Bedankt voor de tips allemaal.
Routine zal het niet worden, hij vind het nooit prettig en zal hem dus altijd weer intrekken. Koker maak ik wel schoon, maar aangezien hij bij de vorige eigenaren ook nooit is schoongemaakt is ie ehh... nogal vies en gaat het niet zo makkelijk schoon.
Maar goed, als er niets mis is met bier kan ik het allicht eens proberen, zal de andere topic daarover eens lezen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:05

Haha, moet je thuis vertellen!
Neem maar lekker nog een biertje schat, hoef je straks niet meer te douchen! ROFL Huilen van het lachen

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:12

TM: Zeg nooit nooit Knipoog
Mijn paarden hebben er in het begin ook zo op gereageerd als de jouwe, en dat gaat na een poosje met allemaal prima! De een is wat 'preutser' dan de ander en het gaat heus niet na een week goed, maar de aanhouder wint, écht!

Ik zet bij 'nieuwe' paarden na het rijden standaard een klein emmertje lauwwarm water klaar. Afzadelen, de zaak wat afsponzen (vinden ze minder vervelend dan water uit de slang rechtstreeks erop) en daarna de benen afspuiten. Na het rijden ontspannen ze sowieso makkelijker heb ik gemerkt. In het begin doe ik het zo een keer of drie in de week, als het beter gaat wat minder en als het echt goed gaat, eens in de maand ongeveer.

Spons ze Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:15

Snater, ik zeg nooit nooit, het gaat ook al een stuk beter, maar ik heb hem al meer dan een jaar. Knipoog Dan gaat vooruitgang echt niet meer zo snel. Knipoog Voor de rest alles prima hoor, hij wordt niet meer boos maar vindt het gewoon niet tof. (En ergens is dat wel terecht, haha!)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:19

Ik denk dat als je je paard zeep geeft, het dier schoner wordt. Bier?..wat een raar verhaal... Bloos

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:20

DE oplossing; samen met een paar knappe merries in de wei zetten...en dan even geduld hebben... Haha!
Laatst bijgewerkt door Joepju op 27-08-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:20

Als er naast de wasplaats een box is, kan je daar misschien een hengstige merrie in zetten. Misschien dat hij hem dan niet intrekt als je er aan zit.
Moet je natuurlijk wel een merrie in de buurt hebben.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:22

Lindy1982 schreef:
bier op zijn piemel lijkt mij niet lijkt me ook best pijnlijk met al dat alcohol.. weet wel dat een bruinbiertje niet ongezond is voor je paard.. maar of het tegen een schone piemel werkt ik weet het niet hahaha

Hahahaha oh sorry lig even helemaal dubbel.. En bier om zijn pielemuis schoon te krijgen?? Ik weet het niet... Bruin biertje geven vraag me af of die van mij dat uberhaupt van me aangenomen zou hebben.. LOL

Die van mijn paard was gelukkig nooit zo vies.. Maar anders pakte ik een babydoekje!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:25

elise_parq schreef:
goed met een slang (zacht straaltje) even nat maken dan met een washandje met een beetje baby shampoo met je hand in de koker gaan, wel zachtjes en voorzichtig.

mijn paard laat hem meestal zelf "hangen" en als hij dat niet doen kan je iig de randjes schoonmaken.

Sorry maar dat klinkt echt heel vies Clown ROFL

Mijn volbloed had eens een onstoken koker dus dat moest ik met lauw water en babyshampoo van de DA schoonhoude dagelijks, moest er gewoon met mn hand in. De eerste keer had hij hem licht verdoofd zodat hij zn zaakje liet hangen.
Uiteindelijk vond hij het geen probleem meer en kon ik het goed schoonhouden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:26

heb ook een ruin van drie, zou Zwitsal dan een optie zijn? Knipoog Een schone maar naar bier ruikende piemel lijkt me ook niet echt fris.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:27

Joepju schreef:
DE oplossing; samen met een paar knappe merries in de wei zetten...en dan even geduld hebben... Haha!

Mijn paard is tot zijn achtste hengst geweest, is een echte bink (hoop merries vinden hem errrrrug interessant) en desondanks heeft 'ie geen enkel oog voor de dames. Sterker nog, in de 2,5 jaar dat we hem inmiddels hebben, heb ik z'n piemel nog nooit goed kunnen bekijken.....

En dan? Tong uitsteken

Nanne

aslo schreef:

ROFL

Dan kan je hem ook jointje geven ofzo! ROFL

detour

Nouks schreef:
Joepju schreef:

Mijn paard is tot zijn achtste hengst geweest, is een echte bink (hoop merries vinden hem errrrrug interessant) en desondanks heeft 'ie geen enkel oog voor de dames. Sterker nog, in de 2,5 jaar dat we hem inmiddels hebben, heb ik z'n piemel nog nooit goed kunnen bekijken.....

En dan? Tong uitsteken

.. Dan zit ie nog in de kast, accepteer zijn homofiele inslag.. Ach gut