Middel tegen stress?!? wie helpt mij!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mylo

Middel tegen stress?!? wie helpt mij!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 09:06

Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar een anti stress middel voor mijn paard. Op wedstrijd is ze super gefokt en afgeleid. En ook thuis is er weinig concentratie. Ik ben heel erg bezig dit met trainen en geduld op te lossen maar zoek dus een middel om me daar bij te helpen. Nu vond ik op internet de middelen :
PrimeVal Stressless
DeStress van Cavalor
Wie kent deze middelen? Heb je ze zelf of iemand in je omegving gebruikt? Werkt het?
Hoe veel en wanneer wordt het toegediend?
Heb je een andere tip? Ik hoor het graag!!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!
Alvast bedankt!!

Naambordje

Re: Middel tegen stress?!? wie helpt mij!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:12

Met de bovenstaande middelen heb ik geen ervaring, dit werd ons namelijk afgeraden toen wij bij een erkende dierenarts kwamen met hetzelfde probleem. Ze beviel ons aan om een homeopatisch middel te gebruiken, ik weet op dit moment even niet hoe het heet maar zal het voor je opzoeken.
Het zijn kleine tabletjes die bij mensen gebruikt worden gewoon om je rustig en relaxt te voelen.
Sinds kort gebruik ik dit bij mijn merrie, geef haar (wij mogen er 3 tabletten per dag van hebben) een uur voor dat we vertrekken naar concours zo'n 7 á 9 tabletjes. Het is puur homeopatisch, geen toevoegingen dus en alle producten komen rechtstreeks uit de natuur.
Mijn merrie wordt er niet sloom of slaperig van, maar is meer geconcentreerd op mij.

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:20

Serenity Calm Down Paste is super spul, geen doping. En B-Kalm van Farnam werkt ook super. Beide producten zijn doping vrij. Serenity is op basis van magnesium en vit. B. De B-Kalm is op basis van Trypthophane.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:19

Waar kan je die B-calm kopen dan? Gewoon in de winkel, of moet je die bestellen?

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:02

De B-Kalm kan je kopen bij Pardoes Aurora, www.paardenproducten.nl, daar kan je ook de dealers vinden van deze producten. Dus misschien zit er iemand bij jou in de buurt. Of anders via de website bestellen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:41

kijk even bij wat andere topics hierover,

zij al heel erg veel toppics overgeweest namelijk.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:42

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:33

Betamag forte van Equistro is ook een anti stress middel..

_fabian_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:36

Hoi,

Allereerst, karakter van je paard kan je met voeding niet veranderen. Waarvan ik weet waarmee je resultaat ziet is CalmMix van Horsefood. Denk niet dat gelijk je paard ''rustig'' word, het geeft iets effect, denk niet dat er een middel is waardoor ze geheel rustig worden. Probeer te achterhalen waar de stress vandaan komt. Succes

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:45

Ik voer nu al een tijdje Primeval Stressless. En ik moet zeggen dat ik wel het idee heb dat het helpt. Mijn paard staat op rust, en mag 2x per dag stappen ivm peesblessure (staat nu 3 maanden stil) Maar ze is eigenlijk best goed handelbaar. Heb nog geen tranquigel of wat dan ook hoeven te gebruiken. Tuurlijk is ze best wel eens fris, maar over het algemeen denk ik dat het best helpt!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:49

Ik ben ook begonnen met dure middeltjes, maar niks leek te helpen.
We hebben toen contact opgenomen met de DA en die raadde aan om eens met een spingmutsje/vliegenmutsje te gaan rijden (voor foto`s, zie profiel), aangezien dit het geluid voor 80% zou dempen.

Dus ik meteen zo`n mutsje gekocht en binnen 1 minuut had ik een hele andere pony.
Verder onderzoek gaf aan, dat Silence extreem gevoelig/gehorig was, dus alle reacties die hij gaf, waren uit pijn.
Met dat mutsje is hij veel rustiger geworden, terwijl ik daarvoor eigenlijk niks met hem kom beginnen.
Hij heeft ook geleerd om ontspannen te lopen.

Op rustige dagen, probeer ik nu soms ook het mustje weer even af te doen, en doordat hij met dat mutsje geleerd heeft om te onstpannen, gaat dat nu ook al stukken beter.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:34

Wij hebben dat spul van feelgood30, kalmerend supplement. Het werkt heel goed bij onze heethoofdige arabier. Alleen ben ik nu gaan twijfelen of ik het wel langere tijd kan geven. Bijna al die kalmerende supplementen bevatten nl. magnesium en volgens de website van Paard Natuurlijk is dat niet zo goed. Magnesium schijnt minder goed voor de botten te zijn, misschien weet iemand daar iets meer over?

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:08

Ik denk dat je dat verkeerd gelezen hebt. Magnesium + calcium is juist goed voor de botten.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:12

Magnesium is alleen slecht voor paarden met een slechte nierfunctie, dus als je paard al problemen met de spijsvertering heeft, zal ik het niet voeren.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:06

voor magnesium geld dat je het eigenlijk eerst moet laten testen of er een tekort aan is.
als er namelijk geen tekort is zal het lichaam het toch opnemen en een andere belangrijk voedingsstof niet meer opnemen (ik dacht calium) en is er dus een tekort aan die stof.
dus voer nooit zomaar magnesium bij of een product waar veel magnesium in zit, maar laat het eerst testen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:56

Rescue Remedy van Bach.
Het is een homeopatisch middel voor mensen. Je druppelt 1,5 a 2 pipetjes op de schoft van je paard/pony. Dan wacht je een uur en dan is het de rust zelfe. Wij konden het ook niet geloven maar het werkt echt. Ik heb het deze week gebruikt voor mijn E-rijbewijs en werd er helemaal rustig van.
Echt het proberen waard.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:36

Hieronder het stukje dat ik van de paardnatuurlijk-site heb gekopieerd:

Het toedienen van magnesium brengt geen risico's met zich mee wanneer je met beleid te werk gaat. Magnesium is niet giftig en een teveel wordt simpelweg door de nieren uitgescheiden. Bij langdurig gebruik kan een overschot aan magnesium osteoporosis veroorzaken. Het beste kun je magnesium dan ook aanbieden gedurende een "uitprobeerperiode" van enkele weken om te zien of het enig effect heeft.

Ik weet dus niet welke periode ze bedoelen met langdurig gebruik, maar osteoporosis is nu niet iets waar je op zit te wachten bij je paard. Nu heb ik bij sommige dingen op de paardnatuurlijk-site wel mijn twijfels (zoals hun bezwaren tegen het chippen), maar ik vraag me toch wel af hoe dat nu met dat magnesium zit. Ik zal het toch eens bij mijn DA navragen.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 11:02

ik ga nu het middel stress less van primeval proberen heb het gister voor de eerste keer toegediend dus ik ben heel benieuwd!
in ieder geval iedereen bedankt voor de reactie!!

Boneless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:36

Ben benieuwd of het gaat werken, laat het nog maar eens weten Ja

Ik heb goede verhalen gehoord over de rustcompositum van de Groene Os. Kun je bestellen via www.paardendrogist.nl

Meestal is het zo dat je na 3 weken toch zeker wel verschil moet merken en anders is het verstandig om een ander middel te proberen. Het is ook net waar je paard goed op reageert, je hebt zoveel verschillende dingen (kruiden, voedingsstoffen, homeopatische middelen).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:20

Jol1 schreef:
Nu heb ik bij sommige dingen op de paardnatuurlijk-site wel mijn twijfels (zoals hun bezwaren tegen het chippen),

Hun bezwaren tegen chippen is zo ongeveer het enige op hun site waar ik helemaal vierkant achter sta. Knipoog
Magnesium moet in correcte verhouding worden gegeven, niet iets om zomaar wat mee te gaan experimenteren. Zoek eerst eens uit waar die stress vandaan komt en probeer met minder potentieel schadelijke middelen de stress tegen te gaan.
Veel stress is ook door omgang en opvoeding weg te nemen, zeker wedstrijdstress komt bij veel paarden vooral bij de ruiter vandaan. Neem de tijd om het paard te leren omgaan met situaties, ga niet naar wedstrijd met het idee dat je punten moet scoren op je protocol, de punten die je moet scoren zitten vooral bij je paard. Goede ervaringen opdoen op wedstrijden betekend dat het paard in de toekomst graag naar wedstrijd gaat, slechte ervaringen leveren permanente stress en daarmee slechte prestaties.

Sonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:58

Als het alleen de stress is voor de wedstrijd kun je ook van Bach-remedie....Resceu kopen gewoon bij de drogist.
puur homeopatisch en niets geen troep.
Blijft goed alert en is van binnen rustiger.
Wij hoeven het gelukkig nooit te gebruiken maar er zit altijd een flesje in mijn koffer omdat je op een wedstrijd nooit weet of je het kunt of moet gebruiken.
Of je andere mensen/paarden ermee kunt helpen.

Ik heb het 1 x gebruikt bij mijn jaarling die voor de 1e keer bekapt moest worden(als veulen van 6 maanden) bij ons en bij de vorige eigenaar was het al een drama geweest.
Gegeven en alles is rustig verlopen en nu is er nooit meer een probleem met bekappen.!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:57

Boneless schreef:
Ben benieuwd of het gaat werken, laat het nog maar eens weten Ja

Ik heb goede verhalen gehoord over de rustcompositum van de Groene Os. Kun je bestellen via http://www.paardendrogist.nl

Meestal is het zo dat je na 3 weken toch zeker wel verschil moet merken en anders is het verstandig om een ander middel te proberen. Het is ook net waar je paard goed op reageert, je hebt zoveel verschillende dingen (kruiden, voedingsstoffen, homeopatische middelen).

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar...

Ik zit te twijfelen tussen het geven van Nevo Control van Pavo, of Rsutcompositum van de Groene Os.
Ben heel benieuwd naar ervaringen!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:58

Ik geef mijn paard altijd knoflook. Het werkt bij haar, en ze wordt er echt Súper rustig van. Het is wel raar, maar als het werkt....

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:03

Kijk uit voor de supplementen waar Valeriaan in zitten. Want die mag je niet met wedstrijden gebruiken

_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:19

stipje