Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jury schreef:Ben ik erg negatief als ik zeg dat dat nooit kan. Een paard van 37 jaar dat nog bereden wordt over deze afstanden?
Citaat:Hoeveel manegepaarden heb ik wel niet gekend die eind 20 (een enkeling zelfs begin 30) waren en nog volop 2 uur in de manegelessen liepen. Dat is een zware baan!
_Zsazsa_ schreef:je hebt paarden net als mensen die op hoge leeftijd nog hardstikke gezond zijn. Mijn overgroot oma was tot haar 102 nog gewoon hardstikke helder hoor terwijl andere op hun 60e al op zijn.
Ik denk dat het best kan, al is het een zeer grote uitzondering... Neem aan dat ze dit niet gaan zitten liegen.
amondi schreef:yoh, 2 uurtjes in een bak of 95 km op topsnelheid in een trail......
En die opmerking over kapot gereden sportpaarden is onnodig grievend.... ik denk dat het gemiddelde cowboy paard, koetspaard of werkpaard de 10 jaar nog niet eens haalde.....
Ik denk meer in de lijn van jury, leuk disney verhaal maar niet mogelijk.
oosterhoff schreef:Topsnelheid??? 8km per uur is geen topsnelheid. das gewoon een rustige buitenrit.
mirkip schreef:8km per uur is in vergelijking tot andere endurancewedstrijden volgens mij niet bijster hard!
amondi schreef:yoh, 2 uurtjes in een bak of 95 km op topsnelheid in een trail......
En die opmerking over kapot gereden sportpaarden is onnodig grievend.... ik denk dat het gemiddelde cowboy paard, koetspaard of werkpaard de 10 jaar nog niet eens haalde.....
Ik denk meer in de lijn van jury, leuk disney verhaal maar niet mogelijk.
Karin schreef:Ik zou ook niet weten waarom een gezond paard van 37 dit niet meer zou kunnen. Ik krijg de indruk dat hier de Nederlandse norm wordt aangehouden dat een paard met 15 oud is en met 20 versleten.