IOC fluit prinses Haya terug na uitspraken over paardensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

IOC fluit prinses Haya terug na uitspraken over paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:30

www.dehoefslag.nl

FEI-presidente Haya bint al Hussein liet zich onlangs negatief uit over de toekomst van de paardensport tijdens de Olympische Spelen. ‘Onprofessioneel’, bekritiseert Hanfried Haring van de Duitse ruitersportvereniging FN de FEI-baas. Het IOC heeft de uitspraken van de prinses overduidelijk tegengesproken. ‘De paardensport staat zonder enige twijfel ook in 2012 op het olympische programma’, aldus IOC-woordvoerster Emmanuelle Moreau in de krant Irish Examiner. ‘Het programma voor Londen is zelfs al in 2005 vastgesteld.’

Opvallend aan het hele verhaal is dat Haya zelf ook lid van het IOC is. Naar aanleiding van de Spelen in Hongkong had de prinses van Jordanië in een interview aangegeven dat er nog een flinke strijd geleverd moest worden door de FEI in de aanloop naar naar de Spelen van 2012. De dressuur zou niet populair genoeg zijn, de eventing had veiligheidsproblemen en ook voor het springen zou dit alles het einde kunnen betekenen.

Verwant artikel:

[VN] Prinses Haya vreest voor Olympische toekomst paardensport

hilden1971

Re: IOC fluit prinses Haya terug na uitspraken over paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:55

Het lijkt mij ook een vrouwtje die graag van zich laat horen en al zeker geen commentaar kan hebben / accepteren. Zal mij benieuwen wanneer ze haar biezen pakt. Kan ook nog wel iets anders zeggen maar laat ik die gedachte maar voor mij houden, zal bij veel mensen niet prettig overkomen. Dus........ Slapen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:19

Goed dat ze even op dr donder gehad heeft. Misschien was ze een beetje teveel naast haar schoenen gaan lopen ofzo. maar we hebben in ieder geval dat we in londen paardensport kunnen zien. Weet bijna 100 procent zeker dat daar meer publiek zit dan in china. Denk dat haya iets verder moet kijken dan dr neus lang is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:28

Nochtans heeft de prinses geen fabeltjes vertelt want er zijn al langer geruchten dat ze de paardensport uit de lijst van de Olympische sporten wil schrappen.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:30

Engeland is een paardensport land bij uitstek. Die verkopen nog eerder hun Londen Bridge dan dat ze toestaan dat de paardensport uit de Olypische spelen wordt gehaald.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:47

Bitwise schreef:
Engeland is een paardensport land bij uitstek. Die verkopen nog eerder hun Londen Bridge dan dat ze toestaan dat de paardensport uit de Olypische spelen wordt gehaald.

Zoiets wel ja! Word over 4 jaar gewoon een succes! Daar geloof ik in!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:16

petraaken schreef:
Nochtans heeft de prinses geen fabeltjes vertelt want er zijn al langer geruchten dat ze de paardensport uit de lijst van de Olympische sporten wil schrappen.

Het zijn niet alleen geruchten geweest in het verleden maar wel degelijk bijna waarheid geworden na de spelen van o.a. Barcelona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:49

Dat is al nummer twee voor haar Clown . Net zoals dat akkefietje met die cross parcoursbouwer op de OS. Waar of niet waar, ze pakt het niet echt zakelijk en professioneel aan.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:58

hilden1971 schreef:
Het lijkt mij ook een vrouwtje die graag van zich laat horen en al zeker geen commentaar kan hebben / accepteren. Zal mij benieuwen wanneer ze haar biezen pakt. Kan ook nog wel iets anders zeggen maar laat ik die gedachte maar voor mij houden, zal bij veel mensen niet prettig overkomen. Dus........ Slapen

Hoe goed ken jij haar eigenlijk? Ze zegt dingen die ze in het IOC liever nog niet in de krant willen hebben maar kritiek op de paardensport is er al heel lang bij het IOC. We mogen nog blij wezen dat Haya zelf een in de sport zeer gewaardeerde prinses is die ook nog in het IOC zit en dat we ook nog het nichtje van de Deense Queen hebben (Nathalie Zu Sayn Witgenstein), de kleindochter van Queen Elisabeth (juist Zara Phillips in de eventingsport). De paardensport is een enorme kostenpost voor het IOC en dat geld besteden ze liever aan andere dingen. Ben maar blij dat Haya haar mond open doet en dat ze dan wordt teruggefloten daar zal ze niet zo lang van wakker liggen. Het IOC heeft haar tenslotte geen spreekverbod gegeven Clown Dat een aantal landen dit niet willen horen heeft alles met struisvogelpolitiek te maken. Als iedereen zijn kop in het zand steekt komt er nooit wat los.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:02

hilden1971 schreef:

Is ze toevallig familie van je? Schijnheilig

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:04

Werd tijd.
Er is al een ruime tijd over heen gegaan toen ze dat zei.

Ik zie geen reden voor haar om die uitspraken te maken.
Feit is dat China ten eerste geen paardenland is, ten tweede ligt China in een uithoek, mensen willen er maar net naar toe willen of willen betalen.. En Haya zal vast geen rekening mee hebben gehouden dat veel mensen op internet en tv alles hebben gevolgd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:06

petraaken schreef:

Maar misschien mag dat niet hardop gezegd worden?
Om eerlijk te zijn vond ik het ook een domme uitspraak, even in het midden gelaten of het nu wel of niet klopt.
Bitwise schreef:

Helemaal mee eens, dan zou het in china eerder gedoemd zijn te mislukken.
Juliette86 schreef:
Dat is al nummer twee voor haar Clown . Net zoals dat akkefietje met die cross parcoursbouwer op de OS. Waar of niet waar, ze pakt het niet echt zakelijk en professioneel aan.

Welk akkefietje?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:06

Insider schreef:
hilden1971 schreef:

Hoe goed ken jij haar eigenlijk? Ze zegt dingen die ze in het IOC liever nog niet in de krant willen hebben maar kritiek op de paardensport is er al heel lang bij het IOC. We mogen nog blij wezen dat Haya zelf een in de sport zeer gewaardeerde prinses is die ook nog in het IOC zit en dat we ook nog het nichtje van de Deense Queen hebben (Nathalie Zu Sayn Witgenstein), de kleindochter van Queen Elisabeth (juist Zara Phillips in de eventingsport). De paardensport is een enorme kostenpost voor het IOC en dat geld besteden ze liever aan andere dingen. Ben maar blij dat Haya haar mond open doet en dat ze dan wordt teruggefloten daar zal ze niet zo lang van wakker liggen. Het IOC heeft haar tenslotte geen spreekverbod gegeven Clown Dat een aantal landen dit niet willen horen heeft alles met struisvogelpolitiek te maken. Als iedereen zijn kop in het zand steekt komt er nooit wat los.

Zoals je onderschrift het al aangeeft elke crack heeft zijn of haar gebrek en ook miss Haya. Juist iemand van haar klasse zou beter moeten omgaan met zulke woordspelingen. Woorden zijn woorden en geen daden, wanneer wij daden willen zullen ze eerst eens een ander beleid mbt doping moeten gaan hanteren want geloof het of niet er is meer doping in de paardensport dan bij het wielrennen. Ik denk dat de mensen er meer aan gaan vinden zonder alleen maar negatieve berichten en het FEI maakt zich er zeer gemakkelijk vanaf en wijst te snel om zich heen net zoals ze uitspattingen hebben met als vb miss Haya.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:07

Niniane schreef:
Werd tijd.
Er is al een ruime tijd over heen gegaan toen ze dat zei.

Ik zie geen reden voor haar om die uitspraken te maken.
Feit is dat China ten eerste geen paardenland is, ten tweede ligt China in een uithoek, mensen willen er maar net naar toe willen of willen betalen.. En Haya zal vast geen rekening mee hebben gehouden dat veel mensen op internet en tv alles hebben gevolgd.

JUIST Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:12

anneliesdj
[quote="Juliette86 schreef:

Welk akkefietje?[/quote]

[VN] Parcoursbouwer woedend na Olympische cross country
deze, heeft ze imo ook niet zo slim aangepakt

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:16

Juliette86 schreef:
anneliesdj
[quote="Juliette86 schreef:

Welk akkefietje?

deze, heeft ze imo ook niet zo slim aangepakt[/quote]

Denk dat we eindelijk eens blij mogen zijn dat er iemand in de FEI is die weet waar het over gaat en veiligheid voor de paarden ook belangrijk acht. Hoeveel paarden hadden hun been mogen breken? 2 was al voldoende geweest voor HEEL HEEL veel kritiek. Kan een parcoursbouwer wel boos worden maar die gaan wel altijd vrijuit als dergelijke ongelukken gebeuren!

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:18

[quote] want geloof het of niet er is meer doping in de paardensport dan bij het wielrennen [quote]
Misschien een echte uitdaging voor je, zorg voor cijfers van deze 2 sporten en dan ben ik benieuwd wie de winnaar gaat worden Vingers aflikken

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:25

Gelukkig maar. Lachen

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:13

Vind ik ook !! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:58

Insider schreef:
Denk dat we eindelijk eens blij mogen zijn dat er iemand in de FEI is die weet waar het over gaat en veiligheid voor de paarden ook belangrijk acht. Hoeveel paarden hadden hun been mogen breken? 2 was al voldoende geweest voor HEEL HEEL veel kritiek. Kan een parcoursbouwer wel boos worden maar die gaan wel altijd vrijuit als dergelijke ongelukken gebeuren!

Het gaat mij er ook niet om of ze in deze twee zaken gelijk heeft of niet. Het gaat om de manier waarop ze het doet, dat pakt ze imo niet echt professioneel en zakelijk aan. In denk dat ze met haar methode heel veel mensen passeert en tegen het zere been schopt. Ook al heeft ze voor de volle 100% gelijk, dan kan ze dit nog op een andere manier aanpakken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:46

Insider schreef:
Juliette86 schreef:

deze, heeft ze imo ook niet zo slim aangepakt

Het gaat hier niet om het feit of deze hindernis wel of niet veilig was maar om de manier waarop en vanuit dat oogpunt geef ik de parcoursbouwer groot gelijk.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:14

Maar Haya die heeft het over de tribunes in China. Ten eerste is China geen paardenland. In europa leeft de paardensport veel meer. En ten tweede was het voor menig supporter veel te ver weg/ te duur. Ik weet haast zeker dat er in engeland veel meer fanatiek publiek op de tribune zal zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:43

petraaken schreef:

En daar zijn ook gewoon heel harde en valide argumenten voor.

Het is aan de historische rechten welke teruggaan tot de oude-jongens-wortels van het IOC en de FEI te danken dat het nog niet geschrapt ís.
De beschamende vertoningen in HongKong zijn niet voor herhaling vatbaar. Is onder de streep gewoon schadelijk voor de hele ruiterij terwijl slechts een héél klein (ondernemers)deel ervan er financieel belang bij heeft. Dan beter niet.

hc