IJsbrand Chardon loopt zijn eigen ereronde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

IJsbrand Chardon loopt zijn eigen ereronde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 09:35

www.sportwereld.nl

Voor de ereronde gunde IJsbrand Chardon zijn vier paarden hun welverdiende rust. Dolenthousiast met zijn sponsorpet én een Nederlandse vlag zwaaiend rende hij zondag hoogstpersoonlijk langs de volgepakte tribunes in Beesd.

Twee wereldtitels haalde de Westlandse menner gisteren op, zowel individueel als met Mark Weusthof en Koos de Ronde in de landenwedstrijd kwam het goud hem als niemand anders toe. Hij had zichzelf tot topfavoriet uitgeroepen en maakte dat volledig waar.

,,Even geen tv, even geen radio. Ik wilde eerst mijn familie, mijn sponsor, mijn fans bedanken. Morgen zit ik vast en zeker bij de fysiotherapeut, ik voel m’n rug nu wel, maar dat was het me dubbel en dwars waard", vertelde de dolblije Chardon na minuten lang joggen. ,,Ik heb al weken lang last van een hernia, durfde het niet aan me eraan te laten opereren. Ben gisteravond om elf uur nog behandeld.’’

Zoon Bram nam de cooling down van het vierspan ter hand, Isovlas Paganini, Zidane, Argus en Tomasson zochten de afzondering op. Vader IJsbrand had het te druk met alle felicitaties. In een foutloos volbrachte vaardigheidsproef wist hij het ruim voor de finish al zeker, de vierde wereldtitel uit zijn carriere was een feit, de zesde met het team. ,,Joh, ik ben alweer bezig met de Wereldruiterspelen in 2010 in Kentucky, ik ben een vooruitdenker, de paarden voor over twee jaar heb ik al in huis.’’

Dressuur, marathon, het kegeltjesrijden, Chardon maakte drie dagen lang een onverslaanbare indruk. ,,Een groot kampioen maakt het zó af als ik vandaag heb gedaan.’’ Dat was geen grootspraak, want er was niemand die hem tegen sprak. ,,Heel indrukwekkend", zei ook bondscoach Tjeerd Velstra. Chardon: ,,Ik was zo zelfverzekerd, heb geen enkele druk gevoeld, ongelooflijk mooi.’’

Zonder risico’s te nemen kom je in de topsport nergens. De drie Nederlandse toppers gingen tijdens de WK tot het uiterste. Chardon werd voor zijn kordate inspanningen beloond. De tweede topper van vaderlandse bodem, Koos de Ronde, was zaterdag na een nat pak in de marathon ontroostbaar, maar kon een dag later op het erepodium toch weer lachen.

De marathon, met acht zware hindernissen, is de vaste scherprechter in menwedstrijden. Bij Chardon ging het op hindernis twee bijna mis, zijn wagen dreigde te kapseizen, maar het evenwicht werd snel hervonden. ,,Het was meer schrik dan dat het erg was", sprak de Westlander.

Voor De Ronde liep zijn verloren balans, een hindernis verder, niet goed af. De wagen kantelde, de drie inzittenden gingen te water, hun toernooi was voorbij. ,,Net terwijl het zo goed ging, het hele jaar al en nu ook, de eerste twee hindernissen verliepen super", sipte de man uit Zwartewaal.

Omdat Twentenaar Mark Weusthof, nummer drie in de hierarchie van bondscoach Tjeerd Velstra, een goede marathon reed, bleven de ambities voor landengoud intact. In de vaardigheidsproef werd de voorsprong op Hongarije niet meer weggegeven. Goud voor Chardon, goud voor het team. ,,Kan het mooier? Nee toch?’’, straalde de kampioen na zijn dubbelslag.

Zie hier voor een foto.

Verwant artikel:

[VN] Voorlopige uitslagen marathon WK Vierspannen - update -
[VN] IJsbrand Chardon voor de vierde keer wereldkampioen

timilon

Re: IJsbrand Chardon loopt zijn eigen ereronde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:38

super van ijsbrand!
wat sneu voor koos zeg...had ik even gemist.

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:40

ik heb hem zien rijden! hij deed het super,
nam zijn risico's op sommige plekken maar pakte met heel het span het super op!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:42

Ik heb 'm vrijdags zien rijden tijdens de dressuur;
echt mooi om te zien! *LOL* Jammer dat er op de
zaterdag de marathon was; ik had het graag willen
zien! Maar écht leuk dat ie weer wereldkampioen is! Go jij! Go jij!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:44

Het is hem WEER gelukt,wat een man,wat een paarden!! OK dan!
IJsbrand van harte met deze overwinnig,die zéér terecht is.
De samenwerking van mens en dier wordt zo beloont.TOP.. Go jij! Go jij!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:17

Gefeliciteerd hoor, allemaal............ dubbel goud..........

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:07

Zonde dat ik dit weekend wat anders had, ik had het heel graag willen zien.. Knap dat hij zich al zo lang in de top handhaaft.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:32

Ik heb ook echt een super week gehad, ben elke dag geweest. Had wel een aantal bemerkingen op de organisatie, maargoed,bij zo´n evenement kun je niet alles goed doen...

Vond het vooral heel mooi dat duitsland nog tweede in de landenwedstrijd is geworden! Vooral Michale Brauchle is een talent! En Sandman was ook weer super.

En Nederland was natuurlijk helemaal top!!! Jammer voor Koos in de marathon, maar zoiets kan gebeuren..

Maar ik heb vooral genoten van George Bowmann; een menner die met 74 nog zo ontzettend sterk en ook mooi ment!! Een genot om te zien!!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:25

Geweldig gedaan van IJsbrand! Super! en gewoon megakloten van koos! Hij baalde zichtbaar en terecht!!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:57

echt goed van ijsbrand! en koos echt wat minder Boos!
heb ze beide gezien (van ijsbrand alle onderdelen en van koos ook) op de plek waar hij omsloeg waren ookal meerdere problemen geweest..
maar het valt me echt op dat sommige menners niet echt zuinig omgaan met hun paarden

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:12

silfie35 schreef:
Geweldig gedaan van IJsbrand! Super! en gewoon megakloten van koos! Hij baalde zichtbaar en terecht!!

Super Super Chardon ......Mark ook goed......en inderdaad megakloten voor Koos ! 51 ste worden is Super Super megakloten....maarja wel Goud voor ons Nederland toch...

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:38

Ik heb het zaterdag op paardensport.tv gevolgd....maaruh Koos en team kantelden op een schuin stuk...maareh echt geen nat pak hoor!!!
Verder resultaat SUPER!!!!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:00

Geweldige sport om te zien!! En wat een feest kan Ijsbrand er toch weer van maken. We hebben 2 dagen genoten!!

Jammer voor Koos, maar het gaat allemaal goed of het lukt net niet, je móet risico nemen om te kunnen winnen. Anky en Isabell overkwam hetzelfde, het is strijden op het randje van supergoed en mislukken, helaas ga je dan soms net over die grens en mislukt het. Desondanks heeft Koos zijn wedstrijd heel netjes uitgereden.

Al hangt het nummer 'Viva Hollandia' nog steeds in mijn hoofd te dwalen Knipoog

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:18

Sjonniej schreef:
Al hangt het nummer 'Viva Hollandia' nog steeds in mijn hoofd te dwalen Knipoog

Er kwam bij ons weinig anders uit Haha! echt een top feest gister avond, super genoten.
ik vond het heel jammer dat ik gister alles heb moeten volgen via internet omdat de beesten thuis nou eenmaal ook wat moeten doen, maar toen ik klaar was, als een speer naar beesd gegaan.

zaterdag was ook een topdag, mooi publiek, mooi weer, wat wil je nog meer.

iedereen namens het hele team heel erg bedankt voor alle steun de afgelopen dagen, toppie, geweldig!!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:20

Haaii.

Hij is zo mega goed!!!!
Hij durft tenminste een beetje.

-xxx-

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:47

Ik kan me aansluiten in de rij. Ook ik heb het van voor naar achter en terug mogen beleven. echt heel jammer voor Koos!!
toch heel goed gereden, omslaan kan zomaar gebeuren in de marathon, echt geen schande maar het aantal strafpunten is zo hoog dat die niet meer zijn goed te maken.
Ook echt heel goed gereden door de anderen: Mark weusthof, theo timmerman, Ton Monhemius, Hans Heus (mooie paarden trouwens), en uiteraard Ijsbrand Chardon. (was 20 jaar geleden dat ik hem voor 't eerst zag rijden, toen op de terreinen van 't Loo. Sinds dien bijna alle WK's en veel grote wedstrijden gezien.
Heel soms mis ik nog steeds mijn lievelingspaard: Paledo....

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:56

ik had heel graag willen kijken had helaas andere dingen te doen!

balen voor mij, maar wel een super prestatie en zooo gegund!