PingWing schreef:Wat ik begrepen had is het niet dat er zulke hoge eisen in Brazilie worden gesteld, maar de geest van de Olympische Spelen die eist dat er een x aantal verschillende nationaliteiten mee moeten doen. Omdat een ander land nog geen deelnemer aan de ringen had is het laatste ticket daarheen gegaan, terwijl Youri van Gelder beter zal presteren. Correct me if I'm wrong *)
Verder dacht ik ook dat er een zuid-Amerikaanse amazone een ticket voor de dressuur had gekregen terwijl ze een niveau reed dat gelijk is aan onze Prix St. George. Dit ligt dus ook een stuk lager dan het niveau dat onze afgevaardigden hebben.
De kwalificatie-eisen die gelden voor deelname aan de OS zijn toch echt voor alle landen hetzelfde hoor. En ook Grand Prix-proeven zijn voor alle combinaties hetzelfde, die komen allemaal van de FEI. Alleen heeft een land als Brazilië minder combinaties die aan die eis voldoen vergeleken met bijvoorbeeld Nederland of Duitsland. De grote dressuurlanden hebben een groot reservoir aan combinaties waaruit gekozen kan worden en dan gaan de besten, een land dat drie of vier combinaties heeft die aan de eisen voldoen kan ze allemaal sturen.