Tim Lips zwaar teleurgesteld na de dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tim Lips zwaar teleurgesteld na de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 09:23

www.dehoefslag.nl

De jonge eventer en enige Nederlandse deelnemer Tim Lips heeft zijn dressuurproef afgesloten met 52,60 strafpunten en stond daarmee 32e na 58 ruiters. Lips ging vroeg in de morgen van start (twee uur ’s nachts uur Nederlandse tijd) en had direct bij het binnenrijden te kampen met spanning bij zijn delicate KWPN’er Oncarlos (Faram x Oldenburg).

Lips die de laatste tijd juist veel progressie had geboekt in de dressuur zette al zijn vakmanschap in werking om de spanning bij Oncarlos af te laten vloeien. Gezien de omstandigheden zette de Brabander een degelijke proef neer in het opnieuw goedgevulde stadion van Sha Tin. Het enig onderdeel dat duidelijk de mist in ging, was de uitgestrekte draf waarbij Oncarlos overging in galop. Richting het eind van de proef wist Lips met de nodige 7’ens de score nog op te krikken naar 65%. Zelf was Lips teleurgesteld: ‘Ik baal en ben hier niet echt blij mee. Het kwam niet in de buurt van wat ie kan. Op het voorterrein liep hij super, al merkte ik al spanning bij applaus. Toen ik de ring in kwam, voelde ik direct zijn angst, zowel van de camera, het scherm als het publiek. Ik probeerde er het beste van te maken, maar ken hem en weet dat hij die spanning niet direct kwijt is. Van de andere kant heb ik nog een score van 52 en is het dus nog niet helemaal hopeloos. Morgen kan hij zijn energie kwijt in de cross.’

Zijn dressuurtrainer Anky van Grunsven kon de teleurstelling van Lips niet helemaal plaatsen en toonde zich eerder blij met de vertoonde verrichting: ‘Hij heeft het hier top gedaan. Van de week sloeg zijn paard nog reëel op hol van het scherm en als ik nu zie hoe hij de onderdelen heeft afgewerkt, ben ik tevreden. Wat hier gebeurt,daar kun je niets aan doen, hij mag tevreden zijn. Vergeet niet dat het de Olympische Spelen zijn. Niemand presteert op zijn best tijdens z’n debuut op de Spelen. Ik snap niet dat hij zich zo druk maakt over de dressuur, ikzelf zou me drukker maken over die cross…’

Verwante artikelen:

[VN] Mark Todd als eerste in ring met tegenvallende proef
[VN] Protest gesmoord tijdens dressuurwedstrijd Eventing
[VN] Echtpaar Fredericks zet de toon in eerste sessie eventing
[VN] Girlpower tijdens dressuurproef Eventing
[VN] Onervarenheid speelt Tim Lips in dressuurring parten
[OS] Australië heerst in eerste onderdeel eventing

nowornever

Re: Tim Lips zwaar teleurgesteld na de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:31

Jammer dat zijn beestje zo gespannen was. Maar het komt wel goed met tim zijn het niet tijdens deze spelen dan wel in een van de volgende. Nu op naar de cross.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:40

jammer....

Ik heb vannacht een paar ruiters gezien waaronder een Ierse amazone, haar paard was zo gespannen en liep helemaal niet goed en zij kwam eraf met 47 punten.
Het paard liep niet nageeflijk, rende weg dribbelde en draafde in de uitgestrekte stap. Stond bij groeten aan begin en eind niet stil. Ik vond het geen 47 waard.
Ik heb Tim niet gezien maar als ik het zo lees (ik probeer het nog ergens te zien via internet) vind ik het een beetje vreemd.
Maarja ik zou het rijden van Tim ook moeten zien.

Ik heb ook nog gelezen dat er een ruiter uit een spaanstalig land zo slecht had gereden, het was "meer een spaanse rijschool achtige rit waarbij men niet begreep dat deze ruiter niet is worden uitgebeld want hij had zijn paard helemaal niet onder controle"

Nou ik snap dat Tim baalt, maar nu gewoon weer verder en zich concentreren op de cross!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:49

Nebraska: Was dat die ene die zn kop er op zette in de galop? Dat was echt een aanfluiting!

Edit: Ik ben gewoon in slaap gevallen achter de pc, dus ik heb Tim helaas gemist. Boos!

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:52

Hoe laat wordt de cross waar uitgezonden?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:54

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:00

Oh top, thanx Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:05

tja das best jammer voor Tim maar als je reactie van Anky leest valt het wel mee en wie weet kan hij goed in de cross presteren

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:18

Heb een heel klein stukje gezien op tv en het zag er inderdaad wel wat gespannen uit allemaal. Maarja het blijven dieren waar je mee te maken hebt en het is voor hen ook allemaal nieuw. Dus of het nou terecht is dat hij baalt... Ik kan het me heel goed voorstellen daar niet van, maar een beetje inleven in het paard en wat er in zo'n beestje omgaat is natuurlijk ook belangrijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:23

ik vind anky's reactie super!
gewoon eens tevreden zijn,met het resultaat....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:30

Tja, is en blijft een jury-sport hé.. Ik heb gisteren de strijd via de PC gevolgd ( rechtstreeks via de NOS-kanalen op PC) en ik moet zeggen dat ik af en toe vraagtekens zette bij de punten.. een amerikaanse dame die als een meelzak op haar paard zat, grove hulpen gaf en met d'r handen zat te emmeren, slechte overgangen, onrust.. die kwam er met de punten goed vanaf. Nou ja, een oud thema natuurlijk maar ik blijf me verbazen.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:36

Jammer, Maar ja. Het is zijn eerste olympiade, en bij spanning kan je er nou een maal niet veel tegen in brengen.
Bij de cross en het springen kan hij het best beter doen! Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:44

Ik heb Tims rit ook gezien. Jammer van de spanning. heel positief vind ik zijn zeer nette houding waar menigeen een voorbeeld aan kan nemen. Echter ik vind de punten wel redelijk goed gepunt. De schouderbinnenwaarts en appuyementen hadden met meer buiging gekund en daarna bleef het paard scheef op de AC lijn, zowel in de draf als galop naar de C lijn toe ( waar de beruchte spanning aan te wijten was). De wissels gingen wel heel mooi en ongedwongen. Jammer ook van een aantal taktfouten. Paard was zeker heel spichtig op die korte zijde bij C en volgens mij hoorde ik TIm tegen zijn paard kalm praten om het te kalmeren.
Ondanks het voor hem tegenvallende resultaat mag hij blij zijn. Ik vind zeker als hij nog meer ervaring krijgt met de paarden in dat soort arena's dat hij dan nog beter zal gaan scoren. Ik denk dat menig Z2 ruiter deze eventing paarden niet kan evenaren. Sommige zagen er echt super uit.
Het lijkt misschien een teleurstellende plaats maar de procenten liggen ook wel dicht op elkaar dus er is nog niks aan de hand. Wat strafseconden voor een ander en hij schuift zo weer naar voren om over het springen nog maar niet spreken, 1 balk gelijk 4 punten erbij, dus Tim gaat zeker nog wel schuiven. laat die echte dressuurprikkers maar zien dat ze de rest ook kunnen !!!!
Tim zet hem op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:46

bianca1980 schreef:
Ik heb Tims rit ook gezien. Jammer van de spanning. heel positief vind ik zijn zeer nette houding waar menigeen een voorbeeld aan kan nemen. Echter ik vind de punten wel redelijk goed gepunt. De schouderbinnenwaarts en appuyementen hadden met meer buiging gekund en daarna bleef het paard scheef op de AC lijn, zowel in de draf als galop naar de C lijn toe ( waar de beruchte spanning aan te wijten was). De wissels gingen wel heel mooi en ongedwongen. Jammer ook van een aantal taktfouten. Paard was zeker heel spichtig op die korte zijde bij C en volgens mij hoorde ik TIm tegen zijn paard kalm praten om het te kalmeren.
Ondanks het voor hem tegenvallende resultaat mag hij blij zijn. Ik vind zeker als hij nog meer ervaring krijgt met de paarden in dat soort arena's dat hij dan nog beter zal gaan scoren. Ik denk dat menig Z2 ruiter deze eventing paarden niet kan evenaren. Sommige zagen er echt super uit.
Het lijkt misschien een teleurstellende plaats maar de procenten liggen ook wel dicht op elkaar dus er is nog niks aan de hand. Wat strafseconden voor een ander en hij schuift zo weer naar voren om over het springen nog maar niet spreken, 1 balk gelijk 4 punten erbij, dus Tim gaat zeker nog wel schuiven. laat die echte dressuurprikkers maar zien dat ze de rest ook kunnen !!!!
Tim zet hem op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

daar heb je gelijk in

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:50

Vraag me af of er nog iets van op tv komt in de herhaling.... Wil het graag zien. Ik ben niet zo fanatiek dat ik tot in de eeuwigheid wakker blijf! Na 12 uur val ik toch wel in slaap..... Vork

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:58

Sieppus schreef:
Vraag me af of er nog iets van op tv komt in de herhaling.... Wil het graag zien. Ik ben niet zo fanatiek dat ik tot in de eeuwigheid wakker blijf! Na 12 uur val ik toch wel in slaap..... Vork

heb dvd ingesteld moet nog kijken hoop dat het erop staat

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:59

supertinkie schreef:
Heb een heel klein stukje gezien op tv

wanneer was dat? ik dacht dat ze niets lieten zien van de paarden tot donderdag? want ik wil het erg graag zien!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:02

Is er een linkje om het op internet terug te zien

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:19

Wickedwyvern schreef:
Hoe laat wordt de cross waar uitgezonden?

10.48 tijd daar moet hij crossen dit is dus 04.48 smorgens hier Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:21

Ik snap Tim wel. Een hoge dressuurscore zorgt voor een goede uitgangspostitie in de cross. Het heeft al zoveel moeite gekocht om de kwalificatie binnen te halen en dan wil je het graag goed doen. Hij kan normaalgesproken (op de reguliere wedstrijden) een aardig potje dressuur rijden.
Nu kan hij alleen nog opklimmen door fouten van anderen.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:22

Nebraska: Was dat die ene die zn kop er op zette in de galop? Dat was echt een aanfluiting!

Iris82: ja, volgens mij wel! Ikzat ook met verwondering te kijken....

We duimen voor Tim!!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:05

ik heb het ook gezien en ondanks een aantal foutjes van het paard (door de stres) vondt ik dat Tim erg zijn best heeft gedaan Knipoog

vergeet ook niet dat paarden "vlucht" dieren zijn! en vindt ik het heel knap dat al de paarden langs al die opstakels en spullen liepen en vooral de roemoerige toeschouwers presentatoren en video schermen, nou petje af voor alle paarden en ruiters Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:12

net de proef gezien op tv, maar vindt het toch super hoe hij de proef rijd.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:17

ik heb het net ook gezien. de spanning straalde er inderdaad vanaf maar ik vind dat hij het toch ontzettend netjes opgelost heeft!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:19

Ik vind het ontzettend knap dat hij zo rustig is gebleven..
De spanning straalde er vanaf, maar die houding van hem... rustig, zeker... hij zat als een huis...
Die houding, daar kunnen menig Grand Prix ruiters nog een puntje aan zuigen!