Videoscherm blijft aan ondanks panische Oncarlos en Satchmo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Videoscherm blijft aan ondanks panische Oncarlos en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:33

www.dehoefslag.nl

Eerder verkondigde Martin Lips dat hij er vrijwel van overtuigd was dat de grote videowall waar Oncarlos de eerste keer panisch op reageerde, uit zou gaan tijdens de wedstrijden. Vandaag kwam hij met een ander verhaal aanzetten. Lips: ‘Dat scherm blijft. De cross is pittig en dik vier sterren waard, maar het scherm is een veel grotere hindernis voor ons. Dit is zo ongelooflijk zuur. Tim heeft zoveel progressie gemaakt in de dressuur en had zoals hij hier heeft gelopen misschien wel een score van onder de 40 kunnen halen. Maar dat scherm zal simpelweg tegenwerken.

Oncarlos is er echt bang voor en hem kennende komt dat niet meer goed. Het enige dat nu nog rest is gewoon rijden en ervoor gaan.’ Lips had mede zijn hoop gevestigd op de Duitse dressuurploeg wiens paradepaard Satchmo eveneens doordraaide bij de eerste aanblik van de gigantische videowall. Vanavond trainde Isabell Werth en Satchmo ook in de wedstrijdarena, maar dit keer bleek de Sao Paulo-zoon wel in staat de aandacht bij zijn amazone te houden. Toch waren er nog zeker momenten van spanning. Zo schrok, ironisch genoeg, Satchmo even toen hij tijdens uitgezonden hoogtepunten van Athene 2004 een winnende Anky met de vuist triomfantelijk in de lucht in het oog kreeg.

Verwant artikel:

[VN] Satchmo in paniek door videoscherm

ZzzeiN

Re: Videoscherm blijft aan ondanks panische Oncarlos en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:37

Hahah die laatste regel.
Nou ja misschien komt het goed als ze nog een beetje oefenen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:44

Op de site staat een filmpje waar je o.a. Isabelle Werth ziet 'oefenen' voor dat gigantische scherm.. je kunt zien hoe haar paard gespannen is.
Het scherm lijkt heel laag geplaatst aan de ring van de rijbaan... het verwonderd me helemaal niet dat paarden er de schrik van krijgen.

Fijn voor de toeschouwers, maar heel wat minder leuk voor de paarden/ruiters.. het zal me niet verbazen als dat tijdens de wedstrijden nog wel 's van zich zal laten spreken.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:58

Wel jammer dat het niet Salinero is die er zo bang voor is. Dan was het scherm vast heel snel verwijderd. Belachelijk voor woorden dat er eerst een dier moet verongelukken voor men maatregelen treft. Bewijst maar weer wat voor paarden natie Hong Kong is dat ze er niks aan doen. Straks zijn er een paar die mazzel hebben dat het ding weer niet werkt op het moment dat zij de ring in moeten en halen daar dan hun voordeel mee. Op zo'n manier nooit een eerlijke wedstrijd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:59

Wel jammer? Verward Ik wens het geen enkele ruiter toe, en ik denk niet dat het scherm bij Salinero wel was weggehaald.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:59

Jannepauli schreef:
Op de site staat een filmpje waar je o.a. Isabelle Werth ziet 'oefenen' voor dat gigantische scherm.. je kunt zien hoe haar paard gespannen is.
Het scherm lijkt heel laag geplaatst aan de ring van de rijbaan... het verwonderd me helemaal niet dat paarden er de schrik van krijgen.

Fijn voor de toeschouwers, maar heel wat minder leuk voor de paarden/ruiters.. het zal me niet verbazen als dat tijdens de wedstrijden nog wel 's van zich zal laten spreken.

welke site?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:01

Insider schreef:
Wel jammer dat het niet Salinero is die er zo bang voor is. Dan was het scherm vast heel snel verwijderd. Belachelijk voor woorden dat er eerst een dier moet verongelukken voor men maatregelen treft. Bewijst maar weer wat voor paarden natie Hong Kong is dat ze er niks aan doen. Straks zijn er een paar die mazzel hebben dat het ding weer niet werkt op het moment dat zij de ring in moeten en halen daar dan hun voordeel mee. Op zo'n manier nooit een eerlijke wedstrijd.

Nee, voor salinero was het scherm ook echt niet weggehaald, iedereen is gelijk!
Maar een dier gaat verongelukken door het scherm...lijkt me een beetje overdreven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:08

Hahaha die laatste zin Huilen van het lachen

Mooi niet dat het voor Salinero wel weg zou zijn gehaald, dat is echt dikke onzin. Goed dat het scherm gewoon blijft, er is geen reden om het weg te halen. Lekker aanzetten tijdens de training en net zo lang erlangs rijden tot die paarden eraan gewend zijn. Ga desnoods een uur lang met ze voor het scherm staan dan raken ze er echt wel aan gewend. Een gewoon paard kan er ook gewend aan raken dus ik zie niet in waarom een getraind wedstrijdpaard, dat overal heen vliegt en iedere keer op een nieuw terrein is, er niet aan kan wennen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:13

Gewoon laten hangen dat ding! Gaan ze thuis maar lekker schriktraining doen of zoiets. Met alleen je paard netjes in de krul kom je er niet.

Even off topic welk niveau start Tim Lips in de dressuur?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:14

In Athene waren het de microfoons verstopt in bloembakken, Tim moet gewoon proberen door te zetten en zijn paard eraan laten wennen, zo hebben de dressuurruiters (oa Anky en Ulla) in Athene ook hun paarden gewend laten raken aan die hele dingen Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:15

Maar dat kan dus niet Miss_Montana, en dat is nu juist het probleem.
Ze mogen maar op bepaalde tijden daar oefenen, en als je paard er in die tijd niet aan went, dan heb je dus pech gehad.

Insider: Waarom zou iemand verongelukken doordat een paard bang is? Hoeveel ongelukken zijn er wel niet gebeurt dan doordat paarden bang waren van juryhokjes/papaplu`s/fotograven?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:18

Op welke site staat het filmpje?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:18

Ik vind het een belachelijk ding om naast een paardensportarena neer te zetten. Ik denk ook dat tijdens de wedstrijd wel meer paarden zullen schrikken....misschien zelfs Salinero want die kan ook wel eens een beetje spooky zijn.
En ik zou het jammer vinden als Isabel een slechte wedstrijd rijdt vanwege zo'n stom scherm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:20

asjemenou schreef:
Ze mogen maar op bepaalde tijden daar oefenen, en als je paard er in die tijd niet aan went, dan heb je dus pech gehad.

Waar kan je dat terugvinden dat ze er maar op bepaalde tijden in mogen? Lachen Lijkt mij toch dat ze wel met een paard aan de hand (dus niet om te trainen trainen) bij het scherm mogen staan? En desnoods gebruiken ze maar een dik uur trainen door er alleen op te zitten en pal voor het scherm te gaan staan.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:22

silfie35 schreef:
Gewoon laten hangen dat ding! Gaan ze thuis maar lekker schriktraining doen of zoiets. Met alleen je paard netjes in de krul kom je er niet.

Sorry hoor, maar die opmerking gaat echt nergens over. Ik denk dat westernpaarden of NH paarden er ook wel even van zullen staan kijken.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:23

silfie35 schreef:

Ehm.......ik begrijp je vraag niet......geloof ik.
Tim Lips rijdt Eventing. En er is maar één klasse in de dressuur op de OS..........de hoogste Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:24

Eventing bestaat toch ook uit dressuur.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:25

De filmpjes staan op http://www.horsus.nl - vervolgens klik je dan even in de linker zijbalk op Olympische spelen en dan kun je de dagelijkse filmpjes ( gemaakt door Sjef Janssen) bekijken. Het oefenen voor het videoscherm was meen ik, van eergisteren.
Kennelijk kunnen de ruiters alleen maar 's avonds oefenen ( ook vanwege de hoge temperaturen overdag), ook om te wennen aan de felle stadionverlichting en ja.. dat vreselijk grote scherm..

Een leuke site trouwens, met blogs, foto's en verhalen van de Olympiade-gangers en kijkjes achter de schermen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:27

iepsel schreef:
silfie35 schreef:

Ehm.......ik begrijp je vraag niet......geloof ik.
Tim Lips rijdt Eventing. En er is maar één klasse in de dressuur op de OS..........de hoogste Clown

Nee hoor, de eventingruiters moeten ook een dressurproef rijden.
En die wordt dus ook in het stadion gereden.
Volgens mij moet Tim een Z proef rijden, maar weet het niet zeker.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:28

Insider schreef:

Sjef zijn macht reikt ver...maar dat krijgt hij ook niet voor elkaar hoor. Dus waar je deze onzin vandaan haalt.
Bij de vorige spelen schrok Salinero van de fotograven dat hebben ze opgelost door de fotograven te laten komen en Salinero aan het flitsen van de camera's te laten wennen. Niet door te vragen aan de wedstrijdleiding om de fotograven daar weg te halen.

Van mij mogen ze het scherm ook weghalen..voor Isabel. Maar nou niet doen alsof Anky over word voorgetrokken.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:29

Manon88 schreef:
Op welke site staat het filmpje?

kijk even op hors.nl daar staan filmpjes en dagverslagen
erg leuk

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:33

Miss_Montana schreef:
asjemenou schreef:

Waar kan je dat terugvinden dat ze er maar op bepaalde tijden in mogen? Lachen Lijkt mij toch dat ze wel met een paard aan de hand (dus niet om te trainen trainen) bij het scherm mogen staan? En desnoods gebruiken ze maar een dik uur trainen door er alleen op te zitten en pal voor het scherm te gaan staan.

eerder nieuwsbericht schreef:
De Nederlandse ruiters hebben enkele dagen in de hoofdpiste in Hong Kong mogen trainen.

Dat begrijp ik uit deze tekst. Ze hebben er enkele dagen mogen trainen, dus niet altijd.
Maar kan het natuurlijk ook mis hebben hoor.
Ik neem aan dat als ze er wel elk uur van de dag mogen trainen, dat ze dat ook doen. Maar dan rijden er wel heel erg veel ruiters in de ring. (geen idee hoeveel, maar 4 uit elk land en dan de eventingruiters nog, en die allemaal tegelijkertijd? Dat wordt een zooitje!)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:35

Het zal Isabell wel lukken, ik vind dat zij altijd heel veel controle heeft over haar paard, zie maar in prijsuitreikingen hoe rustig satchmo en warum nicht er altijd bij staan. Dus ook met dat scherm komt het wel weer in orde. Het is gewoon niet leuk als je door zo'n videoscherm spanning krijgt. Ik snap nu het nut niet van het videoscherm eigenlijk, gaan ze er nu de ruiter die op dat moment aan het rijden is op laten zien of gewoon een hele resem beelden van vorige olympische spelen? Als het dat laatste is mogen ze het van mij ook af zetten, dat leidt de aandacht maar af van de ruiter of amazone in de wedstrijdring. Als het dat eerste is dan is het inderdaad handig voor de mensen in de tribune en dan is het voor de paarden die in de wedstrijdring lopen waarschijnlijk ook minder erg aangezien het beeld dan rustiger zal zijn.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:35

Ze hebben een schema om in de hoofdring te trainen. Hoop echt dat isa genoeg tijd heeft om sas eraan te laten wennen. En dat ze maar met goud naar huis mag komen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:37

Ik hoop ook dat Ti en On er op tijd aan wennen, en dat An en Sal er ook geen last van hebben zodat het een spannende strijd wordt Clown