Satchmo in paniek door videoscherm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Satchmo in paniek door videoscherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 12:56

knhs.nl

Satchmo van Isabell Werth raakte dinsdagavond tijdens de training in paniek door het videoscherm in de rijbaan waar de dressuuronderdelen van de Olympische Spelen worden verreden. Satchmo viel van schrik bijna op zijn rug. Isabell Werth denkt erover om officieel protest in te dienen tegen het videoscherm.

Het videoscherm hangt laag en geeft fel licht, op het scherm worden beelden getoond van oude wedstrijden. Veel paarden schrikken omdat ze soms vanuit hun ooghoeken een paard van acht meter groot op zich af zien galopperen. Ook de dressuurtraining van Tim Lips viel gisteren enigszins in het water, zijn paard Oncarlos schrok van het scherm. Hij reageerde na afloop van de training nuchter. ,,Ik heb nog een paar dagen om te trainen.” De paarden van het Nederlandse dressuurteam hebben nergens last van. ,,Van mij mogen ze het scherm gewoon laten hangen”, aldus Imke Schellekens-Bartels. Isabell Werth denkt daar anders over, ze ziet liever dat het scherm tijdens de proef wordt uitgeschakeld.

frisiangirl

Re: Satchmo in paniek door videoscherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 13:43

Laten hangen dus.... Tong uitsteken

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 13:48

Gelukkig vinden de "Nederlandse paarden" het niet eng, Oncarlos was wel erg kijkerig.
Als Isabel wel een klacht indient ben ik benieuwd wat ze doen!
Als alle omstandigheden voor iedereen hetzelfde moet zijn betekent dat het megavideoscherm uit zal staan.
Ik ben benieuwd.....

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 13:59

ben benieuwd wat ze doen? ben ik nou gek of had ze WN ook nog mee? als reserve voor haafzelf ofzo?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 14:06

Is het heel slecht van mij dat de eerste gedachte die ik had was: " De Duitsers weer hoor..."??
Ze hebben nu toch alle tijd om er nog aan te werken?
Het ligt ook voor een deel aan hoe de ruiters er zelf mee omgaan vind ik eigenlijk, hoe drukker zij zich er om maken hoe drukker de paarden er op reageren lijkt me...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 14:17

en dan hoor je bij de wereldtop.....

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 14:24

idd weer die duitsters haha laten hangen en niet zeuren, dacht dat op dat niveau een beeldscherm niet meer uit maakte hihi

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 14:54

Nou je hebt wel een beetje gelijk phylos. weet me nog goed te herrinneren dat Ulla Salzberger in Athene ook al heisa maakte om fotografen langs de kant van de piste.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 15:18

heb er anky anders ook al eens over gehoord

en wat maakt het uit of het er hangt of niet als haar paard er echt van over de zeik raakt

kan me der wel iets bij voor stellen

ik ben dat gezeur duitsland nederland onderhand ook wel zat

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 15:32

ben ook wel benieuwd wat ze gaan doen,
bedoel als je paard hier op wedstrijden iets eng vinden, halen ze het toch ook niet weg?!?!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 15:37

lijkt me niet dat ze het weghalen. Onder de wetstrijd worden daar toch gewoon de beelden vertoond. Lijkt me een beetje lullig voor de mensen die hoog in de tribune zitten en die dan alleen een klein paard zien:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 15:47

Zwak hoor, mss heeft mevrouw Werth nog nooit van schriktraining gehoord? Clown Dat paard moet er maar aan wennen, ga 100x met hem langs het scherm wandelen of verdiep je desnoods in grondwerk. Wedden dat hij er dan zonder problemen langs loopt? Vind het erg apart dat als zo'n paard ergens bang voor is dat het meteen weggehaald moet worden. Je zou toch wat meer verwachten van die wedstrijdpaarden. Lekker laten hangen dat scherm dus!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 15:58

moonie schreef:
heb er anky anders ook al eens over gehoord

en wat maakt het uit of het er hangt of niet als haar paard er echt van over de zeik raakt

kan me der wel iets bij voor stellen

ik ben dat gezeur duitsland nederland onderhand ook wel zat

Ja, ze zei dat Salinero er even van schrok. Maar er volgde ook meteen achter dat ze toch nog tijd genoeg hadden om er aan te wennen... Scheve mond Moet je wel het hele artiekel lezen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:14

Anky had het vorig jaar toch ook met die parasollen en die fotograven. toen heeft ze gewoon het hele zooitje bij mekaar gehaald en laten flitsen en doen zodat ie eraan wende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:43

Lekker laten hangen dat ding. Haha!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:47

Dressuurruiters mutsen over het algemeen toch al meer Tong uitsteken En ik ben het met moonie eens dat dat Duitsland/Nederland gezeur een keer over moet zijn Verward
Ik zou er ook niet echt blij mee zijn al raakt mijn paard volledig gestresst van zon scherm en ik weet dat over een paar dagen een HELE belangrijke wedstrijd begint.

Dat paard moet zich toch kunnen ontspannen en als hij bij die ring alleen maar kan denken aan dat scherm, ontspant ie niet. Dus ikvind het niet heel gek en ook niet heel handig voor de organisatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:18

Misschien moeten al die dressuurruiters eens wat meer aan schriktraining en grondwerk gaan doen thuis, zoals al eerder gezegd is... Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:21

Charlenexx schreef:
Dressuurruiters mutsen over het algemeen toch al meer Tong uitsteken En ik ben het met moonie eens dat dat Duitsland/Nederland gezeur een keer over moet zijn Verward
Ik zou er ook niet echt blij mee zijn al raakt mijn paard volledig gestresst van zon scherm en ik weet dat over een paar dagen een HELE belangrijke wedstrijd begint.

Dat paard moet zich toch kunnen ontspannen en als hij bij die ring alleen maar kan denken aan dat scherm, ontspant ie niet. Dus ikvind het niet heel gek en ook niet heel handig voor de organisatie...

Springruiter zeker? Wat is dit nou weer voor vooroordeel.

Ben het met je eens, ik zou ook fijn willen rijden. Maar aan de andere kant zou ik op zijn minst proberen haar er gewoon aan te laten wennen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:29

Tja, elk paard kan opeens schrikken van iets onbenulligs. De mijne doet dat van kippen, die van Isabel bij een tv-scherm. Schriktraining kan altijd iets helpen, maar zoiets niet voorkomen.
Als ik de foto's zie van dat scherm, dan kan ik me best indenken dat zelfs het best getrainde paard kan schrikken.
Maar weghalen? Dat doen ze op wedstrijden bij ons ook niet als er iets staat waar een paard van kan schrikken. Zouden ze hier ook niet moeten doen. Je mag immers een aantal dagen trainen in die ring, dus dan moet je paard er aan gewend kunenn raken.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:33

germie schreef:
Tja, elk paard kan opeens schrikken van iets onbenulligs. De mijne doet dat van kippen, die van Isabel bij een tv-scherm. Schriktraining kan altijd iets helpen, maar zoiets niet voorkomen.
Als ik de foto's zie van dat scherm, dan kan ik me best indenken dat zelfs het best getrainde paard kan schrikken.
Maar weghalen? Dat doen ze op wedstrijden bij ons ook niet als er iets staat waar een paard van kan schrikken. Zouden ze hier ook niet moeten doen. Je mag immers een aantal dagen trainen in die ring, dus dan moet je paard er aan gewend kunenn raken.

Heb jij ooit weleens een scherm van 8 meter in je ring gehad?

*Bij het CHIO rotterdam hebben ze ook een heel groot scherm, maar dat hangt zo dat de paarden het eigenlijk niet eens zien. Waarom verplaatsen ze het niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:18

Charlenexx schreef:
germie schreef:

*Bij het CHIO rotterdam hebben ze ook een heel groot scherm, maar dat hangt zo dat de paarden het eigenlijk niet eens zien. Waarom verplaatsen ze het niet?

Neen, maar daarom rijd ik ook nog maar regionaal en staan zij op de OS. Kom op zeg, het zijn toch topruiters. Nou, rijden dan maar! Hop, niet zo zeuren en gewoon doen waarvoor je daarheen moet.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:40

De echt de sasje is weer terug. Hoop voor isa dat ze de schermen uitzetten tijdens de proef. Want anders blijft sas straks de hele proef gespannen en hoop niet dat hij dat terug valt in zijn verleden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:55

Dat scherm halen ze natuurlijk nooit weg, en uitgeschakeld zal hij ook niet worden.
Heel vervelend dat hij zo bang is, maar ze heeft nog een paar dagen Lachen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:05

Phylos schreef:
en dan hoor je bij de wereldtop.....

Ach ja, de ene wereldtopper wil geen videoscherm, de andere gaat te voet prijsuitreikingen doen, misschien wel een kenmerk van de echte diva's

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:11

Charlenexx schreef:
germie schreef:

Naar aanleiding van foto's die ik heb gezien is het scherm wel ff wat groter dan 8 meter.