Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonie schreef:heb er anky anders ook al eens over gehoord
en wat maakt het uit of het er hangt of niet als haar paard er echt van over de zeik raakt
kan me der wel iets bij voor stellen
ik ben dat gezeur duitsland nederland onderhand ook wel zat
Charlenexx schreef:Dressuurruiters mutsen over het algemeen toch al meerEn ik ben het met moonie eens dat dat Duitsland/Nederland gezeur een keer over moet zijn
Ik zou er ook niet echt blij mee zijn al raakt mijn paard volledig gestresst van zon scherm en ik weet dat over een paar dagen een HELE belangrijke wedstrijd begint.
Dat paard moet zich toch kunnen ontspannen en als hij bij die ring alleen maar kan denken aan dat scherm, ontspant ie niet. Dus ikvind het niet heel gek en ook niet heel handig voor de organisatie...
germie schreef:Tja, elk paard kan opeens schrikken van iets onbenulligs. De mijne doet dat van kippen, die van Isabel bij een tv-scherm. Schriktraining kan altijd iets helpen, maar zoiets niet voorkomen.
Als ik de foto's zie van dat scherm, dan kan ik me best indenken dat zelfs het best getrainde paard kan schrikken.
Maar weghalen? Dat doen ze op wedstrijden bij ons ook niet als er iets staat waar een paard van kan schrikken. Zouden ze hier ook niet moeten doen. Je mag immers een aantal dagen trainen in die ring, dus dan moet je paard er aan gewend kunenn raken.
Charlenexx schreef:germie schreef:Tja, elk paard kan opeens schrikken van iets onbenulligs. De mijne doet dat van kippen, die van Isabel bij een tv-scherm. Schriktraining kan altijd iets helpen, maar zoiets niet voorkomen.
Als ik de foto's zie van dat scherm, dan kan ik me best indenken dat zelfs het best getrainde paard kan schrikken.
Maar weghalen? Dat doen ze op wedstrijden bij ons ook niet als er iets staat waar een paard van kan schrikken. Zouden ze hier ook niet moeten doen. Je mag immers een aantal dagen trainen in die ring, dus dan moet je paard er aan gewend kunenn raken.
Heb jij ooit weleens een scherm van 8 meter in je ring gehad?
*Bij het CHIO rotterdam hebben ze ook een heel groot scherm, maar dat hangt zo dat de paarden het eigenlijk niet eens zien. Waarom verplaatsen ze het niet?
Phylos schreef:en dan hoor je bij de wereldtop.....
Charlenexx schreef:germie schreef:Tja, elk paard kan opeens schrikken van iets onbenulligs. De mijne doet dat van kippen, die van Isabel bij een tv-scherm. Schriktraining kan altijd iets helpen, maar zoiets niet voorkomen.
Heb jij ooit weleens een scherm van 8 meter in je ring gehad?
*Bij het CHIO rotterdam hebben ze ook een heel groot scherm, maar dat hangt zo dat de paarden het eigenlijk niet eens zien. Waarom verplaatsen ze het niet?