De Nederlandse delegatie moet het voor het eerst sinds jaren stellen zonder medailles tijdens de wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden. In de finale van de zesjarigen was het net als bij de vijfjarigen Duits bloed wat de klok sloeg. Opvallende winst was er voor de Hannoveraanse hengst Dramatic (Don Frederico x Weltmeyer). De eveneens bij het KWPN erkende zwarte greep onder Jana Freund op de valreep een startplaats in de finale door de kleine finale te winnen, waarna hij ook in de beslissende apotheose zijn slag sloeg met een 8,78 als beoordeling. Plek twee ging naar de Deens geregistreerde Sandro Hit-nazaat Polka Hit Nexen, met Diamantenbörse (v. Diamond Hit) op plek drie. Het beste resultaat voor Nederland leverde de proef van KWPN-hengst Vivaldo op. Onder Mirelle van Kemenade-Witlox bleef de Polansky-zoon op de vijfde plek steken.
Toch echt jammer dat Vivaldi, Johnson en Voice niet aan de start konden komen.
Kan wel zijn, maar Wynton had zeker een medaille verdiend. De 6 jarigen heb ik niet allemaal gezien, want ik was vandaag al weer thuis, maar ik heb gisteren wel de kleine finale van de 6 jarigen gezien en daarin wonnen niet de beste 3 paarden, maar wel de braafsten.
Ik heb 't allemaal niet gezien dus kan er ook eigenlijk niks over zeggen maar kan me gewoon niet voorstellen dat Vivaldi medailleloos was gebleven. Maargoed, daar was niks aan te doen.
Jammer dat ze niks hebben gewonnen, maar volgende keer is er weer een kans! Hopelijk winnen ze dan wel wat, maar hoe meer ze proberen, hoe meer ze leren!