Madeleine Brugman vrijgesproken van mishandeling paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Madeleine Brugman vrijgesproken van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:35

http://www.fei.org

Het FEI tribunaal heeft een beslissing genomen in de mishandelingszaak tegen Madeleine Brugman en Andrew Hoy. Zij zouden springschoenen met pinnen hebben gebruikt op het paard van Brugman, Sundancer 6, tijdens de warming-up ronde in Barroca d'Alva op 9 maart 2008.

Volgens de FEI is er onvoldoende en slechts indirect bewijs dat Brugman en Hoy dit ook daadwerkelijk hebben gedaan. Verschillende zaken zouden elkaar tegen spreken, en daarom denkt het Tribunaal dat de FEI niet voldoende bewijs in handen heeft om de mishandeling daadwerkelijk hard te maken.

Volgens FEI secretaris generaal Alex McLin, wordt deze uitspraak geaccepteerd. "De beslissing is onafhankelijk en dat respecteren we. We zullen onze controlesystemen nader onderzoeken en aanpassingen maken om dit in de toekomst te voorkomen. Mishandeling van paarden is zeer onacceptabel en we blijven optreden tegen mensen die worden verdacht van mishandeling."

Verwante artikelen:

[VN] Verdenking ongeoorloofde hulpmiddelen tijdens eventing
[VN] Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman
[VN] Brugman: ‘Ik vermoed dat het ze om Hoy te doen is’
[VN] Uitspraak in zaak Madeleine Brugman binnenkort bekend

amanda2

Re: Madeleine Brugman vrijgesproken van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:46

...dus de FEI secretaris genereaal denkt wel degelijk dat MB schuldig is...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:51

Idd, hij denkt dus dat ze het wel gedaan hebben? Verward

Helaas is het niet na te gaan of het nu wel of niet is gebeurd. Ik hoop dat Madeleine de waarheid spreekt en die dingen ook gewoon niet heeft gebruikt.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:52

amanda2 schreef:
...dus de FEI secretaris genereaal denkt wel degelijk dat MB schuldig is...?

ja volgens mij zegt hij dat inderdaad.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:09

Volgens mij zegt hij dat niet. Hij respecteerd de uitspraak, en gaat er voor zorgen dat er geen rechtzaken meer over kunnen ontstaan, door voor betere controle te zorgen.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:13

Denk maar zo...ze liggen niet in de tas om ongebruikt te blijven..waar rook is ,is vuur.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:33

Ga nu niet wéér speculeren: geen bewijs = niet schuldig.

Niet omdat bewezen is dat ze niet schuldig is, maar omdat niet bewezen is dat ze schuldig is; klaar.

Verder is het probleem voor de FEI niet het wel/niet bewijs maar dat die dingen (en andere ongeoorloofde zaken) gebruikt worden. Hij wil de boel dichttimmeren zodat gebruik onmogelijk is en dan zijn processen vanzelf onnodig.

Nóg weer een ander en eigenlijk he grootste probleem is dat het dichttimmeren nódig is en het geen grip geeft op wat er thuis gebeurt. De onderliggende mentaliteit is een keihard onderbouwend argument voor vertegenwoordigers van dierenbelangen.

hc

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:21

Mijn mening is ook waar rook is, is vuur.
Maar ja, wie ben ik, ook zo'n knuppel van een dierenvriend die dit soort leed veel te vaak tegen komt.
Is het niet op stal dan wel op een wedstrijd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:04

jesito schreef:
Mijn mening is ook waar rook is, is vuur.

Dat een mening gebaseerd op een onjuiste aanname.
Je kan zelfs met een brommer de achterband laten roken dat de straat blauw staat en dat is maar een voorbeeld Cool
Niks vuur als wetmatig oorzakelijk verband voor rook.

Geen bewijs; klaar.

hc

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:13

Nou, das dan heel fijn voor Madeleine.. Ja
Ik heb de zaak verder niet gevolgd maar ik weet hoe vreselijk het is als je onterecht ergens van wordt beschuldigd door de FEI.....

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:34

Fijn voor madeleine. Als ze het wel gedaan heeft doet ze het nu vast niet meer op concours.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:35

Ik ken haar en ze zou die dingen niet gebruiken en al helmaal niet bij Sunny!!!! Dat is haarlieveling van alle paarden op stal!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:39

Wat de uitspraak ook geweest zou zijn: het zou slecht nieuws geweest zijn.
Want stel dat ze schuldig bevonden was, dan was er dus bewijs dat ze het gedaan had en dan hebben dieren (of 1, maakt niet uit) daardoor geleden. Dit is gelukkig niet het geval, of zo lijkt het nu toch beslist te zijn.
Ze is onschuldig bevonden, maar dit wilt dus zeggen dat iemand haar er waarschijnlijk toch ingeluisd heeft. En ook dit is slecht nieuws, want hoe moeten ze dit gaan voorkomen in de toekomst? En de persoon die dat dan gedaan zou hebben, loopt zomaar rond en niemand weet wie het is.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:46

mooi voor Madeleine,
ook ik ken haar en ik had me nooit kunnen voorstellen dat ze zoiets gebruikt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:05

Volgens mij hoeft Madeleine zoiets niet te gebruiken. Haar paarden hebben zoveel kwaliteit dat, dat compleet onnodig is. Daarnaast geloof ik nooit dat zij dat heeft gedaan of zou kunnen doen.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:45

Doet me denken aan Paul Schockemuller toen der tijd. Maar die was weldegelijk schuldig. Stond op film.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:51

er waren ooggetuigen(ruiters en stewards), die haar en dr trainer die dingen om heeft zien doen, ze heeft ermee gereden en ze -toen ze gespot was- gauw verwijderd. toen ze gingen kijken, waar de schoenen gebleven waren, vonden ze ze in haar tas!
nee, ik was er niet bij, maar in de engelse ruiterbladen staat het wat beter beschreven als hier. hier deden ze voorkomen, alsof iemand ze toevallig in haar tas vond. dat was niet zo!ze is gezien, door meerderen, dat ze ze gebruikte!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:00

Waarom zou anders iemand dat zeggen als dat niet waar zou zijn.

edi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:35

Miss_Montana schreef:
Idd, hij denkt dus dat ze het wel gedaan hebben? Verward

Helaas is het niet na te gaan of het nu wel of niet is gebeurd. Ik hoop dat Madeleine de waarheid spreekt en die dingen ook gewoon niet heeft gebruikt.

ik hoop het ookniet, vreselijk dat mensen daartoe in staat zijn!
Boos!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:45

spicegirl schreef:
er waren ooggetuigen(ruiters en stewards), die haar en dr trainer die dingen om heeft zien doen, ze heeft ermee gereden en ze -toen ze gespot was- gauw verwijderd. toen ze gingen kijken, waar de schoenen gebleven waren, vonden ze ze in haar tas!
nee, ik was er niet bij, maar in de engelse ruiterbladen staat het wat beter beschreven als hier. hier deden ze voorkomen, alsof iemand ze toevallig in haar tas vond. dat was niet zo!ze is gezien, door meerderen, dat ze ze gebruikte!!

Negatieve insteek heb jij! Je gelooft wel engelse bladen en niet de nederlandse berichten. Waarom?? Omdat de engelse bladen lekker negatief zijn?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:48

spicegirl schreef:

en misschien blazen die engelse wel alles op..
Madeleine heeft zeer goede paarden onder zich en de concurrentie kan dat niet altijd waarderen...
ooit 1 dag mee geweest en ik weet wat er allemaal gebeurd...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:48

En juist die verklaringen bleek zeer wisselend te zijn en totaal niet opelkaar afgestemd. Dus wat moet je dan geloven....
Daarnaast viel dat wat ze letterlijk gezien hadden wel mee geloof ik (althans dat is wat ik heb begrepen).

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:53

Voor hetzelfde geld legt iemand van de concurrentie die dingen in je tas om je een slechte naam te bezorgen met een verklaring erbij dat hij/zij ze in gebruik heeft gezien. Dus als de verklaringen zo wisselend zijn dan is het niet meer dan terecht dat ze is vrijgesproken.

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:56

gelukkig ben je nog altijd osnchuldig tenzij schuld bewezen is. keep you head op madeliene!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:14

als de schuld niet bewezen kan worden, betekend dat niet dat je het ook niet gedaan hebt.
en de engelse pers was niet negatiever, ze hebben alleen het hele verhaal verteld. hier stond alleen dat de schoenen in haar tas gevonden zijn.het gedeelte dat ze ze daar gebruikt zou hebben, is weggelaten.dat is pas manipulatie....
en de verklaringen wisselden, dat is nu eenmaal een feit met oogetuiges, iedereen ziet wat anders.de 1 ziet ze ze om doen, maar niet rijden. de ander ziet ze ermee rijden, maar niet omdoen. maar dat er meerderen zijn, die zien dat ze ze gebruikte, is ook een feit.
het NL. recht is krom.en zo krijg je nooit deze misstanden uit de paardensport!