Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:"Als ik had geweten dat dit had kunnen gebeuren, dan had ik hem nooit laten injecteren," aldus de eigenaar van Gator. "We kwamen er later pas achter dat het nog illegaal is ook. Dat wisten we niet. We dachten dat dit gewoon heel normaal is wat iedereen doet voor een show."
Cayenne schreef:"Hij was ooit 30,000 dollar waard, en nu niet meer dan de slachtprijs.
Citaat:"Als ik had geweten dat dit had kunnen gebeuren, dan had ik hem nooit laten injecteren," aldus de eigenaar van Gator. "We kwamen er later pas achter dat het nog illegaal is ook. Dat wisten we niet. We dachten dat dit gewoon heel normaal is wat iedereen doet voor een show.
Cayenne schreef:www.thehorse.com
De dierenarts: "Mensen zullen dit soort injecties blijven geven zolang de juryleden het blijven belongen. De enige manier om dit te stoppen, is door ervoor te zorgen dat de juryleden hun regels veranderen, en het zwiepen van de staart en dergelijke niet meer tot verzet rekenen.
DubbelDun schreef:Helaas één van de uitwassen in het (western)showcircuit![]()
Of die mensen het echt niet wisten vraag ik me af..iedereen hoort het reglementenboek toch een keer doorgenomen te hebben![]()
Injecties zijn 'middeleeuwse' middelen, maar wel zo makkelijk en iedereen kan het doen![]()
Overigens is het iets waar ook makkelijk op gecontroleerd kán worden, maar de judges doen het niet/zelden vanwege het 'ons kent ons' wereldje.
Babje_84 schreef:![]()
Verschrikkelijk verhaal... vooral voor dat paard ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn... maar dat commentaar van die dierenarts vind ik wel een beetje kort door de bocht hoor! De reden dat Juryleden op die zwiepende staart letten is om wedstrijddeelnemers te stimuleren hun paarden op de juiste manier te rijden... Dat deze deelnemers dan nieuwe methoden ontwikkelen om onder dit oordeel uit te kunnen kruipen heeft niets met het oordeel van de jury te maken maar met stomkoppigheid van de deelnemers. Die moeten hun methoden wijzigen. Niet de juryleden!