Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 17:40

http://www.horses.nl/paardenkrant
horses.nl

Afbeelding

Albert Voorn en Anky van Grunsven reageren vandaag in De Paardenkrant op de discussie die onlangs opnieuw losbarstte over paardenwelzijn. De KNHS reageerde afgelopen week ook al op de Partij van de Dieren die stelt dat het welzijn van het paard in de sport snel ondergesneeuwd raakt.

,,De omgang met paarden en trainingsmethoden, vooral hyperflexie, blijven de gemoederen bezighouden. Ik begrijp heel goed, mevrouw Van Grunsven en mijnheer Janssen, dat wanneer je alles wint het moeilijk is om kritisch te blijven op jezelf. Maar u moet beiden niet vergeten dat u het bent die al deze commotie rond het paardonvriendelijk trainen heeft losgemaakt en u het bent die de sport hiermede in een kwaad daglicht stelt. Het helpt niet om te vertellen hoe licht en gemakkelijk uw paarden lopen als de beelden die u laat zien het tegendeel bewijzen”, aldus springruiter Albert Voorn.

Anky van Grunsven reageerde op de brief van Voorn. ,,Ik ga er niet te veel woorden aan vuilmaken, maar ik wil toch kwijt dat zowel Sjef als ik meer dan kritisch kijken naar het welzijn van onze paarden. Het zou anders niet gelukt zijn om zoveel jaren met verschillende paarden aan de top mee te draaien. Vaak kom je op mij, en naast mij velen, gefrustreerd over. Zonder aanziens des persoons schop je rücksichtslos om je heen in verschillende media zonder je goed te verdiepen in de achtergrond. Daarmee lever je het bewijs van tekortkoming in sociale vaardigheden en gedegen kennis van feiten. Doodzonde!”, aldus de dressuurkoningin.

Verwant artikel:

[VN] KNHS reageert op Partij V/D Dieren over welzijn sportpaarden

KiWiKo

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:42

OOOOEEEE dis nit verstandig van meneer Voorn Haha! Haha!

want daar weet ik ook nog wel wat minder grappige dingen over te vertellen............ Niet een handige zet.......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:43

Laatst bijgewerkt door Arabesk op 09-07-08 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:44

Doodzonde voor haar eigen reputatie dat Anky er zo fel op reageert, laat ik het zo maar noemen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:46

Hmm ik ben het wel met Albert Voorn eens, heb wel meerdere filmpjes gezien, van een paardonvriendelijke manier van trainen door Anky, maar qua prestaties is ze natuurlijk de beste. Van Alber Voorn ken ik geen verhalen, maar daar ben ik nu wel benieuwd naar Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:49

Mm albert heeft wel lef.

Albert zelf is niet de meest beminde ruiter. Op de wedstrijden is ie met losrijden behoorlijk lomp, gooit zijn paarden gewoon voor jouw neus over de hindernis...
\en als je niet snel genoeg aan de kant gaat dan krijg je een hele grote mond.... maar goed, ik weet dus niet hoe het zijn paarden in de training vergaat.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:50

Pletje123 schreef:
Doodzonde voor haar eigen reputatie dat Anky er zo fel op reageert, laat ik het zo maar noemen.

Ik kan anders best begrijpen dat ook Anky er een keer klaar mee is, dat eeuwige gehak op 'haar' methode. Als het dan ook nog eens van uit je 'eigen' hoek komt..

Tsja.. Echt handig is het niet, maar goed, ik kan er wel in komen. Knipoog

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:51

Anky mag dan wel heel wat goud/zilver/brons verzamelt hebben....dat wil niks zeggen over de trainingsmethodes.Het kan geen kwaad dat er eens flink op wordt gewezen door een 'collega'.
Maar ik denk dat er op elke trainingsmethode wel wat op aan valt te merken.
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 09-07-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:51

Mooie reactie van Anky.. je merkt wel dat ze het onderhand echt zat is. Ik ga niet oordelen over wie er gelijk heeft.. ik zie door de bomen het bos niet meer van wat er bewezen is en wat niet. Daarnaast heb ik ze beiden nooit in het echt zien trainen of bij ze op stal gelopen, dan kan je daar pas goed over oordelen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:52

Lovely1 schreef:
Mooie reactie van Anky.. je merkt wel dat ze het onderhand echt zat is. Ik ga niet oordelen over wie er gelijk heeft.. ik zie door de bomen het bos niet meer van wat er bewezen is en wat niet. Daarnaast heb ik ze beiden nooit in het echt zien trainen of bij ze op stal gelopen, dan kan je daar pas goed over oordelen.

Hear hear, zo denk ik er ook over.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:52

sokje87 schreef:
Pletje123 schreef:

Ik kan anders best begrijpen dat ook Anky er een keer klaar mee is, dat eeuwige gehak op 'haar' methode. Als het dan ook nog eens van uit je 'eigen' hoek komt..

Tsja.. Echt handig is het niet, maar goed, ik kan er wel in komen. Knipoog

Toch blijft het stijlvoller om in het openbaar boven zulke brieven als die van Voorn te blijven staan. Natuurlijk mag je reageren, maar doe het dan niet zo persoonlijk als zij nu doet. Dat vind ik dan weer beneden niveau. Maar goed, kan wel begrijpen dat ze er nu eens flauw van is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:53

Voorn is al redelijk uitgerangeerd op hoog niveau toch?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:54

@pletje: Zoals ik al zei.. Echt handig is het niet nee. Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:55

Ik vind juist dat Anky góed heeft gereageerd. Zou op een gegeven moment ook spuugzat zijn als mensen allemaal commentaar hebben zonder er zelf verstand van te hebben....

Psydoxy

Ik heb Albert in een clinic gezien samen met Antoine de Bodt! Echt geweldig hoe hij het paard in z'n waarde laat. (Antoine ook trouwens)

Anky zal ook zeker wel weten waar ze mee bezig is, anders kom je niet zo ver met zoveel verschillende paarden.

SophievdV

KiWiKo schreef:
Voorn is al redelijk uitgerangeerd op hoog niveau toch?

Hoe bedoel je?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:58

Zelfs Voorn krijgt al last van Zomervakantie verveling ?? Vork

Ik vind Anky haar reactie niet zo raar hoor! Ik ken de verhalen om beide trainingsmethoden niet echt, Maar goed.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:59

Hmm tik maar eens in bij Youtube 'rollkur'

veel 'plezier'

Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 09-07-08 18:06, in het totaal 2 keer bewerkt

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:02

Psydoxy schreef:
Ik heb Albert in een clinic gezien samen met Antoine de Bodt! Echt geweldig hoe hij het paard in z'n waarde laat. (Antoine ook trouwens)

ja dat is een feit....

Ik vind het op zn allerminst eigenaardig dat anky haar paarden niet kunnen halthouden en ze met demos en prijsuitreikingen....bang is om op haar paarden te zitten....

tis net of worden die paarden een een heel beschermd klimaat gereden en als er iets anders gebeurd ze compleet ontsporen...

doe dan maar tineke bartels maar ....die lekker met haar paarden over de crossbaan galopeerd en een sprongetje maakt op zn tijd.....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:04

Misschien wel eens aan gedacht dat Anky haar paarder 'feller' zijn, dat Anky bang is? En dat ze hier gewoon open voor uit komt, maar blijkbaar ook verkeerd is Verward

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:06

het is zeker komkommer tijd in de ruitersport Vork

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:07

Gaan we dit hier nu ook weer krijgen? Anders plaatsen we ook wat leuke filmpjes van NHers die paarden over de kop trekken. Lachen

Kijk, er zijn natuurlijk altijd en overal mensen die methodes verkeerd uitleggen en oppakken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Anky('s methode) slecht is voor haar paarden, als ik naar bv Bonfire en Prisco kijk.

Maar goed, ik heb eigenlijk geen zin om die discussie te gaan voeren.

Kan er wel in komen dat Anky angstig is. De paarden zijn over het algemeen vrij heet, en als je er dan al een paar keer goed hard afgelazerd bent en ook nog 2 kinderen thuis hebt..

Bij de weg, ik ben niet Anky's biggest fan hoor. Haha! Maar het wordt zo overtrokken allemaal.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 09-07-08 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:07

Ik geloof dat ik Albert op concours toch ook wel eens minder vriendelijk heb zien rijden Knipoog

En dat hij geen blad voor de mond heeft is bekend.... op concours staat hij ook vaak alleen...de meeste mensen vinden het niet zo gezellig bij hem in de buurt... Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:11

runningkawa schreef:
Ik geloof dat ik Albert op concours toch ook wel eens minder vriendelijk heb zien rijden Knipoog

En dat hij geen blad voor de mond heeft is bekend.... op concours staat hij ook vaak alleen...de meeste mensen vinden het niet zo gezellig bij hem in de buurt... Bloos

Nah precies.......... Ik heb ook nog wel wat leuke "verhaaltjes" over meneer Voorn......

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:12

Nou Kiwiko .. Tell Us Vork ?