Manege Bergemo heeft de Stoerste Mannen te Paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Manege Bergemo heeft de Stoerste Mannen te Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 19:48

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=11935&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

Paardrijden is voor meisjes', is een leus die menig mannenmond wel eens heeft uitgesproken. Dat het tegendeel waar is bleek wel tijdens de eerste editie van de Rabobank Stoere Mannendag, die zaterdag 28 juni 2008 onder toeziend oog van ruim vijftienhonderd bezoekers bij manege Lies Beuker in Almere gehouden werd.

Springen, western, mennen en dressuur. Alles kwam voorbij tijdens de Stoere Mannendag, die door de Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra (FNRS) in het leven is geroepen om de stoere kant van de paardensport te laten zien. Met deze dag hoopt de FNRS mannen warm te maken voor de paardensport, want op dit moment is tachtig procent van paardrijdend Nederland vrouw. Volgens Celine Elkhuizen van de FNRS heeft dit te maken met het zogenaamde sneeuwbaleffect. ”Jongens gaan meestal op dezelfde sport als hun vriendjes. Vaak is dit voetbal of bijvoorbeeld tennis. Zij zullen minder snel net als hun zusje of buurmeisje gaan paardrijden. Wij zijn er van overtuigd dat hoe meer jongens gaan paardrijden, hoe meer er zullen volgen.''

Uit heel het land waren stoere mannen afgevaardigd naar Almere om te strijden om de titel “Hippisch Mannenteam 2008”. Deze ruiters werden getest op kennis, kracht, behendigheid, conditie en rijvaardigheid. Van de twintig deelnemende maneges ging manege Bergemo uit Heijen er met de winst vandoor. Ook mannen die nog nooit hadden paardgereden werden in het zadel gehesen. Zo had Ruben van Droffelaar uit Almere zich laten overhalen eens een paardrijles te nemen. Verrast én moe klom hij van het paard Yarrow af. “Het leek me altijd zo'n suffe sport, maar het is eigenlijk super sportief. Ik sta nu nog bij te komen.'' En zo dachten meer mannen erover.

Veel leuke clinics en demonstraties zorgden voor een flitsende omlijsting van het geheel. Zo zag het publiek het vierspan Welshpony’s van Bram Chardon in vliegende vaart door de piste gaan en sprongen twee eventingpaarden van eventinginstructeur Wouter Hazeleger over een picknicktafel heen! Dressuurruiter Alex van Silfhout wijdde het publiek in in de geheimen van de dressuursport. Hij vertelde enthousiast over de opleiding en training van een Grand Prix paard, terwijl hij zijn elegante vos door de piste liet dansen. De jonge springruiters Henk Frederiks en Thom Siemerink lieten een knap staaltje techniek zien door over hoge hindernissen te springen en snelle wendingen te maken. Rik Steijn gaf, met zijn kennis vanuit de Bereden Politie, tijdens zijn clinic praktische adviezen hoe je als ruiter kunt omgaan met schrik- en vluchtreacties van het paard bij onvoorziene omstandigheden. Westernexpert Ed Gosen demonstreerde de veelzijdigheid van de westernsport en maakte veel indruk bij de bezoekers met o.a. zijn spectaculaire slidingstops. De Cavalerie presenteerde in vliegende galop een staaltje behendigheid, waarbij doelen moesten worden geraakt. Witte kolen op springpalen werden per lans “onthoofd”, ballonnen aan hindernissen werden al springend kapotgeschoten, om enkele voorbeelden te noemen. Dit was wat je noemt een stoere invulling van de paardensport!

Juut

Re: Manege Bergemo heeft de Stoerste Mannen te Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:00

Nou ben ik wel heel benieuwd wíe dan gewonnen heeft... Sigaar

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:02

Ja, ik ook!

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:08

Mijn zusje werkt op Bergemo, nou ben ik ook wel benieuwd wie daar dan wel aan mee gedaan hebben hahaha

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:17

Leuk Ja ( die van mij wil ook nooit op een paard kruipen Zij zijn groot en ik is klein! )

Uhmz...ik ken ook iemand die er werkt(e) , iemand bekent met Monique?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:18

Hoor dr eens uit? Duurt nog even voordat het vrijdag is nl (dan gaat ik mn oude lesgroep daar aanmoedigen Tong uitsteken )
Monique ken ik ja, die heeft humor Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:20

Zit zij toevallig ook op bokt.
Haar vader is getrouwd met de zus van mijn stiefvader ( volg je hem nog Huilen van het lachen )

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:29

Ik had best wel ver kunnen schoppen als verdediger met voetbal maar dat heb ik niet gedaan omdat ik dan zooooo afhankelijk werd van de 11 man team dat wilde ik dus niet. Geen zin om onderhave klap bijna elke dag af te spreken om te trainen.

Tennis vint ik ook haast niet, maja paarden is juist wel weer wat.

PS; Er zijn een hoop jongens/mannen die paardrijden juist leuk vinden maar die kunnen het meestal niet veroorloven.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:29

Monique zit vandaag met Serina op het kamp Knipoog

Ik had dr net aan de telefoon en Serina wist ook geen precieze namen, zijn echt klanten in allerlei leeftijden.
Ze hebben er wel ieder een clinic mee gewonnen, verschillende disciplines waaruit ze konden kiezen.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:32

monique is heel aardig en grappig ja! haha, heb meerdere keren haar als begeleider gehad ja Ja de laatste keer gingen wel met een klein groepje (zei op een fjord..) crossen Vork ikke op vosje! (weet iemand hoe het daarme is? met Vosje?)

vraag me ook af wie dan gewonnen heeft Vork mochten er ook mannen meedoen die al reden? Dan had *hoe heettie ook alweer.. die zoon Tong uitsteken nu een jaar of 20?* ook een grote kans gehad Lachen

edit: heete hij niet Roy? of Ron? Clown

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:48

Wat leuk dat manege Bergemo gewonnen heeft. Het is een erge leuke manege Ja

Slotty: je bedoelt Roy Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:51

Ben inderdaad ook heeel erg benieuwd wie er deelgenomen hebben aan het team van bergemo.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:23

Nee er was geen personeel e.d. die er aan mee hadden gedaan, alleen klanten..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:27

Ik heb die dag op het secretariaat gewerkt. Oja, en sochtends koffie rondgebracht. Tong uitsteken Het was echt gezellig en die demo's waren allemaal super interessant.

Weet niet meer wie er in het team van Bergemo zaten, alleen wel dat er ook een klein jongetje mee deed. Lachen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:37

Manege Bergemo heeft gewonnen, onze ruiters (van Lies Beuker waren helaas laatste, maar wel de stoerste) Knipoog) op de site van lies beuker staan foto's van het winnende team. Ik weet niet meer hoe ze heten, maar waren allen erg aardig en super fanatiek.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:25

Wat goed zeg. Haha! Heb er jaren gereden. @Cyntje Monique zat ooit wel op bokt (in het manege bergemo praat topic) maar heb haar daar al heel lang niet meer gezien.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:44

Afbeelding
Afbeelding

Weten we ook meteen wie er gewonnen hebben.
Ik herken alleen de linker man op de eerste foto, die heb ik wel eens eerder gezien. Namen e.d. zijn zeker nergens te lezen? Ik vind het wel leuk om te weten wie er meegedaan hebben namelijk.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:50

Annetje schreef:
Weten we ook meteen wie er gewonnen hebben.
Ik herken alleen de linker man op de eerste foto, die heb ik wel eens eerder gezien. Namen e.d. zijn zeker nergens te lezen? Ik vind het wel leuk om te weten wie er meegedaan hebben namelijk.

Misschien op de FNRS site, maar denk het niet, er deden 19 teams mee met elk 5 mannen, maar als je manege Bergemo belt weten ze het vast wel.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:25

www.ruiterpaspoort.nl stonden toch de uitslag? Of de site van de stoere mannendag zelf.

Vond dit wel een heel leuk idee! Volgend jaar doen wij ook mee denk ik.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:32

Vind mannen die paardrijden helemaal leuk, ik vind mannen in paardrijbroeken alleen helemaal niks :p
Maar zet een leuke vent in spijkerbroek op een paard en ik ben verkocht hahaha :p

Wel leuk dat er zo een dga was georganiseerd

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:25

ja was zeker een erg leuke dag, weet ook zekker dat we het vaker gaan doen.
Dus tot de volgende keer misschien??

Feytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:32

Jaaaa, 'onze' mannen hadden gewonnen... Het waren Stefan Dekkers, Guus Knoops, Willem Peters, Kenny Knuiman, Peter Xhofleer en Chris Bionda. Allemaal klanten. Kenny is de jongste, 9 of 10 jaar...
Ze hebben een clinic gewonnen die op manege Bergemo zal plaatsvinden. Ze kunnen kiezen tussen een eventing clinic, politiepaardentraining, naturalhorsemanship-clinic en nog iets...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:07

Vond die politiepaardentraining echt wel erg gaaf! Ben benieuwd wat ze kiezen.