Minderhoud en Nadine moeten nog één goede proef rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Minderhoud en Nadine moeten nog één goede proef rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 12:16

http://www.pzc.nl/sport/zeeland/3292052 ... rijden.ece
pzc.nl

KNHS wil Hexagons Ollright hoe dan ook 8 dagen in quarantaine voor de Spelen hebben.

Afbeelding

Elisabeth Willeboordse was de eerste Zeeuw die zich verzekerde van een ticket voor de Olympische Spelen.
Hans-Peter Minderhoud wordt deze week hoogstwaarschijnlijk nummer twee. De dressuurruiter uit Westkapelle moet zich morgen met zijn paard Exquis Nadine tijdens het CHIO van Rotterdam voor de laatste keer bewijzen. Laurens van Lieren uit Schore heeft zich vanwege een blessure van zijn paard Hexagons Ollright afgemeld. Daarmee is zijn kans op de Spelen een heel eind verkeken.

De Nederlandse dressuurploeg voor de Olympische Spelen bestaat uit drie combinaties plus een reservecombinatie. Twee van de drie plaatsen zijn al ingevuld: Anky van Grunsven met Salinero en Imke Schellekens-Bartels met Sunrise steken er met kop en schouders bovenuit. Voor de derde plaats en de reserveplaats komen eigenlijk nog maar twee ruiters in aanmerking. Door de blessure van het paard van Van Lieren en droeve familie-omstandigheden bij de Limburgse Stéfanie Peters (haar vader is plotseling overleden) strijden in Rotterdam alleen nog Minderhoud en de Drentse Adelinde Cornelissen om wie plaats drie krijgt en wie meegaat als reserve.

Minderhoud staat met 1-0 voor in de strijd met Cornelissen. De Zeeuw reed in de eerste observatiewedstrijd, twee weken geleden in De Steeg, een proef als nooit tevoren, terwijl Cornelissen twee keer in de fout ging. Zelfs als Minderhoud morgen met klein verschil verliest, lijkt hij in het voordeel. De Westkappelaar maakt met Nadine nog steeds progressie.

De kans op Hongkong is voor Laurens van Lieren nog niet helemaal verdwenen. Vier jaar geleden, toen op de Spelen per land nog vier combinaties in actie kwamen, deed Nederland met twee invallers mee. De paarden van Edward Gal en Antoinette Faland raakten in de voorbereiding geblesseerd en moesten vervangen worden, waardoor Imke Bartels en Marlies van Baalen in actie konden komen.

Omdat de blessure van Hexagons Ollright niet ernstig lijkt, heeft de bond Van Lieren gevraagd of hij het paard half juli met die van het olympisch kwartet acht dagen in quarantaine wil zetten. Zonder quarantaine – waarin aangetoond moet worden dat de viervoeters geen ziektes hebben - mag geen paard Hongkong in. Mochten er afvallers zijn dan kan Van Lieren alsnog met Ollright naar Azië afreizen.

VValar

Re: Minderhoud en Nadine moeten nog één goede proef rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:27

Hmm dus als tweede reserve zou Ollright dus eventueel mogen optreden? Niet echt een positie waar je als sporter op zit te wachten.

Het wordt nog een spannende strijd tussen Hans Peter en Adeline!

Onb3k3nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:45

..
Laatst bijgewerkt door Onb3k3nd op 03-04-22 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:00

Wat hem betreft zou ik het zeker doen, je weet nooit en niet doen is
een verkeken kans.......Hij staat daar toch ook relatief op rust dus
kwaad zal het niet kunnen.....

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:12

maaike_flens schreef:
Misschien een beetje offtopic maar
dat paard van Antoinette Falandt, Jarwo?,
daar hoor je nu ook niet zo veel meer van.
Weet iemand wat daarmee gebeurd is?

Weet in elk geval dat het niet veel is..geloof alleen in de wei pensioen?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:21

semenamy schreef:
maaike_flens schreef:
Misschien een beetje offtopic maar
dat paard van Antoinette Falandt, Jarwo?,
daar hoor je nu ook niet zo veel meer van.
Weet iemand wat daarmee gebeurd is?

Weet in elk geval dat het niet veel is..geloof alleen in de wei pensioen?

het net even op haar site gezocht en daar staat tussen het nieuws van 2006 inderdaad dat Jarwo met pensioen is.

Stukje uit het bericht:
Citaat:
Daarom heb ik besloten dat Jarwo met mij niet meer terug komt in de wedstrijdring. Aangezien ik Jarwo ook niet op een eventueel lager niveau dan Grand Prix zou kunnen uitbrengen heb ik nu de knoop toch moeten doorhakken.
Hij loopt nu elke dag lekker in de wei en hoeft niet te werken. Voor mijn gevoel is dit de beste beslissing, ook ten gunste van Jarwo.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:38

Tja.. wel spannend hoor! Ik hoop persoonlijk dat Hans-Peter af mag reizen, vond hem met Nadine erg goed presteren. En zij maken zoveel progressie!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:47

Ook wel meer dan 1... In Hong Kong moet er ook gepresteerd worden!! Haha! Maar goed, eerst Rotterdam maar! Good luck HP... Knipoog

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:34

Persoonlijk hoop ik ook dat Hans Peter en Nadine naar Hong Kong mogen

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:39

Jaa, ik hoop ook dat Happy met Nadine door mogen!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:39

WAt zal HP zenuwachtig zijn op dit moment... Als er zoveel druk op je word gezet! Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.
Jammer dat hij al zo vroeg moet, want ik ga hem net missen...