107 zwaar verwaarloosde miniatuurpaarden aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

107 zwaar verwaarloosde miniatuurpaarden aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 19:38

http://www.wftv.com/news/16439197/detail.html
wtfv.com

Een hartverscheurende zaak waarbij maar liefst 120 dieren, waaronder 107 Amerikaanse Miniatuurpaarden, pony's en ezels werden aangetroffen op een boerderij in Amerika, is op dit moment groot nieuws in de Verenigde Staten.

De locale dierenbescherming werd verschillende malen getipt door mensen die de uitgemergelde dieren hadden zien staan. Volgens woordvoerders van de dierenbescherming staan er misschien nog meer dieren verborgen op andere locaties.

De dieren hebben waarschijnlijk al maanden geen voer meer gehad. "Dit had heel makkelijk voorkomen kunnen worden," aldus woordvoerster Dawn Stephen.

De eigenaresse van de boerderij en de dieren, Francine Derby, is ontroostbaar. Volgens een vriend van de vrouw zal Francine alles doen wat zij kan om haar dieren weer terug te krijgen.

Volgens de vriend is Derby een dierenliefhebber, maar is het haar teveel geworden. "Ze heeft veel te veel paarden. Het is moeilijk voor een persoon om voor zoveel dieren te zorgen. Ze doet haar best, maar het was blijkbaar toch niet goed genoeg. Ze zorgde ook voor zieke en geredde dieren. Volgens de dierenbescherming zijn er hier ook paarden mishandeld, maar dat zijn de dieren die zij heeft geredt. Er zijn hier geen dieren mishandeld!"

De eigenaresse verklaarde later dat de dieren wel zijn gevoerd, maar dat de kwaliteit van het hooi heel slecht zou zijn geweest.

Volgens de welzijnsorganisaties hebben de paarden en andere dieren al tijden geen voer en verzorging gehad. De dieren worden nu sinds donderdag gevoerd en ondergebracht. Sommige dieren hebben medische verzorging nodig, terwijl andere dieren tijdelijk bij vrijwilligers zullen moeten worden geplaatst.

De rest van de dieren zullen op het land worden gezet waar zij eten en verzorging krijgen. De dieren zullen herplaatst worden.

Klik hier voor een filmpje met foto's van de verwaarloosde dieren.
Klik hier voor een filmpje met een weerwoord van de eigenaresse.

Pantykous

Re: 107 zwaar verwaarloosde miniatuurpaarden aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:45

Jeetje wat zien sommigen eruit zeg! Bloos! Ik vind de omgeving er nog geeneens zo slecht uit zien..

Wat ik de vrouw hoorde zeggen is dat 90% van de 'kudde' dringend goed voer etc nodig heeft.. Lijkt me toch niet dat deze dame zo'n 100 pony's gered heeft? Nors opkijken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:46

Heb t filmpje gezien, maar zie niet echt hele zwaar mishandelde pony's ofzo. Misschien hebben ze de ergste gevallen niet op de film gehad?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:56

Ik denk dat ze met mishandeling meer doelen op het ondervoed zijn. Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 19:59

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:01

Het was misschien heel goed bedoeld van haar, maar de taak was veel te groot voor 1 persoon om op zich te nemen.
Waarom heeft ze geen hulp gezocht en dieren verkocht?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:03

Wat een gek zeg.. een particulier kan niet zoveel paarden onderhouden. Jammer dat de paarden de dupe zijn geworden van haar onwetendheid, ookal bedoelde ze het misschien goed. Misschien had ze toch meer haar verstand moeten laten spreken ipv haar gevoel..

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:03

Dat dat niet eerder ontdekt is.. Valt ook niet op ofzo, allemaal paardjes die er zo bij staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:05

Die zijn op tijd om die dieren nog rap weer gezond te krijgen, heb op animal planet wel erger gezien, dat is zo in triest. In Amerika is men niet mals met dit soort dingen, mag hier in Nederland ook eens ingevoerd gaan worden...

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:06

Wooh sommige zien er idd niet best uit, mishandeling kan in veel manieren hoeft niet altijd geslagen te zijn. Vind het toch ook wel mishandeling als je je dieren niet voert en aandacht geeft.
Een paar zien er wel redelijk uit, maar de meeste nou... als je zo dieren moet houden :S
Hoe komt ze eigelijk aan zoveel paarden? Op een gegeven moment weet je toch ook wel dat het er teveel zijn

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:09

Een paar zien er echt heel slecht uit, maar net zoals russel al zei; Op animal planet worden beesten vaak veel slechter aangetroffen. Hoop dat alle dieren t halen & dat ze een goed nieuw tehuis krijgen Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:09

russel schreef:
Die zijn op tijd om die dieren nog rap weer gezond te krijgen, heb op animal planet wel erger gezien, dat is zo in triest. In Amerika is men niet mals met dit soort dingen, mag hier in Nederland ook eens ingevoerd gaan worden...

OK dan! dikke pluim inderdaad hoe ze daar dit soort dingen aanpakken.

Ik moet zeggen sommige dieren vind ik reuze meevallen, maar sommige zien er inderdaad ook ondervoed uit.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:18

Al wil je een mini zo ver heen krijgen dan moet ie wel heeeeeel lang geen fatsoenlijk voer gehad hebben! Belachelijk zeg,
maar thumbs up voor de rescuers!!! Super werk wat die mensen doen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:22

Heh bah, zoveel pony's in je 1tje proberen te houden, waarom denken mensen van te voren niet na?

Wat ik wel erg opvallend vind is dat de ondervoede pony's vervolgens op een volle weide worden gezet, niet echt verstandig lijkt mij.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:49

Br... ik krijg er kippenvel van...
Arme beestjes...
Ik snap zoiets niet.... zeggen dat je van dieren houd, maar ondertussen wel zo slecht voor ze zorgen dat ze er zo uit komen te zien....
dan zou je als echte dierenliefhebber toch aan de bel gaan trekken?

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:51

Wat zijn die paarden toch vergevingsgezind, gelijk hun oortjes naar voren en het beste ervan proberen te maken.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:24

He gadverdamme wat afschuwelijk. Jammer (of gelukkig?) dat het zo ver weg is maar anders had ik er best eentje op willen vangen...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:27

he bah.....
wat zien ze eruit Scheve mond
en dat er pony's tussen lopen die er wel goed uitzien: er zijn altijd vreemde gevallen die overal eten vandaan halen.
in dit soort gevallen zijn dat de gelukkigen.

zou ze zo willen helpen als het in NL was.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:37

Wat sneu zeg... Verdrietig
Arme pony'tjes. Zou er zo een paar onderdak willen geven, maar het is in amerika, en niet in nederland.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:40

iedereen vraagt, je denkt toch na voordat je zoveel dieren op de hals haalt. Maar deze mensen denken niet na, dit is een mentale ziekte, verzamelaars zijn het. Ze zien alleen dat ze een dier kunnen redden en als ze de dieren eenmaal gered hebben kunnen ze er geen afstand meer van nemen. Dat gaat van kwaad tot erger. Dit gedrag heb je met dieren, maar mensen hebben het ook met spullen in huis. Mensen die nooit iets weg doen en nauwelijks meer door hun huis kunnen lopen.

Dit is gewoon zielig, Voor zowel de ponies als de vrouw. Zo`n vrouw als haar hoef je van mij ook niet in de gevangenis te gooien of een boete te geven. Zo`n vrouw heeft psychische hulp nodig om van haar drang af te komen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:45

Ik vind het nog wel mee vallen, je ziet veel ergere zaken, niet dat het daar mee is goed te praten, maar toch..........
Sommige kunnen wel wat voer gebruiken, anderen een goede borstel beurt, de vrouw lijkt mij eerder een zogennaamde collector, zoals je in dat land vele hebt.
Ik vind het e.e.a. wel overdreven en stemmingmakerij.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:48

Het enige wat ik hier op heb te zeggen is dat ik het echt triest vind.
Ze snapt zelf niet dat ze niet zo veel ponys kan onderhouden, als ze nou eens 1/4 zou hebben van wat er nu staat, kan ze er mischien wel goed voor zorgen en zien ze er allemaal een stuk beter uit. Ik denk wel dat de eigenaaresse dit niet met opzet zo ver heeft laten komen. Ze ziet zelf gewoon niet in dat dit niet kan zo, ze wil de dieren graag helpen denk ik.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:54

Allemachtig! 107 pony's!!! Echt heel erg triest dat ze er niet voor kon zorgen! maar wat las ik verder in dat bericht? Ene mevrouw Frankenstein? (ja, echt!)

Maar even serieus: sommige mensen willen gewoon meer en meer en meer en dan kunnen ze het niet meer opbrengen, en wie moeten het dan bezuren? juist, de dieren! Denk na voordat je aan een dier begint!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:05

We moeten toch een beetje voorzichtig zijn met oordelen. Voor zover ik heb begrepen worden paardjes in de USA soms gewoon zomaar op straat gedumpt. Het barst er ook van de hulporganisaties die afgedankte paarden opvangt. Als je de situatie zou kunnen vergelijken met die hier in Spanje van de honden komt het erop neer dat enkele particulieren zich het lot van deze dieren aantrekt, en in plaats van de dieren op straat te laten verrotten al hun laatste spaarcenten (jawel, ze worden niet gesponsord) uitgeven om deze dieren toch nog een zo goed mogelijk thuis te geven. Heb je die morele plicht, dan is het wel héél moeilijk, zoniet onmogelijk, een extra paardje te weigeren. Het gevolg is dat het zich allemaal opstapelt bij zulke particulieren, die bovendien daardoor in financiele nood komen en vaak hun eigen gerief compleet vaarwel zeggen. Ik ken zulke mensen. Als ik al bekijk dat de 4 honden die ik hier heb opgenomen al zo'n 100 EUR per maand kosten aan voedsel, insecticide, inentingen etc, dan kan ik me voorstellen dat het iemand die paarden opneemt snel boven de pet groeit (mocht er iemand belangstelling hebben: ik zoek een tehuis voor minstens 2 leuke honden).

Ik heb leren nee zeggen (anders had ik nu ook zeker 100 honden gehad), maar wel met de wetenschap en het juk dat iedere keer dat ik "nee" zeg een dier door zijn eigenaar wordt afgeschoten of ergens op het platteland uit de auto wordt gegooid. Het is heel moeilijk een dier met zo'n lot te weigeren met de wetenschap dat het dan zeker komt te overlijden of wordt mishandeld. Ondertussen, vaak tot het grote verdriet van de mensen die zich hiervoor inzetten, loopt het langzaam uit de hand. Één dier krijgt 100% je aandacht, maar naarmate dat er meer worden moet dat ook verdeeld worden en eten en verzorging kan niet verder dan wat menselijk mogelijk is voor degenen die zich over de dieren bekommeren. Ik vind het heel triest dat deze vrouw, met naam en toenaam, nu zo lang en breed wordt uitgemeten in de media overal ter wereld. Zelfs de ergste crimineel wordt niet bij naam vermeld in de krant. Naar mijn mening verdient deze vrouw een medaille.

Ik weet niet of je dit een ziekte kan noemen. Misschien zijn juist wel alle mensen die bij haar die paardjes hebben afgezet ziek. Of liever, de maatschappij is ziek, dat het zover heeft kunnen komen. Daarmee duid ik uiteraart niet op de situatie die door de hulpverleners is aangetroffen, maar op het feit dat mensen zomaar hun dieren dumpen en er anderen met meer gevoel voor normen en waarden mee opschepen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:20

karin1985 schreef:
iedereen vraagt, je denkt toch na voordat je zoveel dieren op de hals haalt. Maar deze mensen denken niet na, dit is een mentale ziekte, verzamelaars zijn het. Ze zien alleen dat ze een dier kunnen redden en als ze de dieren eenmaal gered hebben kunnen ze er geen afstand meer van nemen. Dat gaat van kwaad tot erger. Dit gedrag heb je met dieren, maar mensen hebben het ook met spullen in huis. Mensen die nooit iets weg doen en nauwelijks meer door hun huis kunnen lopen.

Dit is gewoon zielig, Voor zowel de ponies als de vrouw. Zo`n vrouw als haar hoef je van mij ook niet in de gevangenis te gooien of een boete te geven. Zo`n vrouw heeft psychische hulp nodig om van haar drang af te komen.

idd, ik vind dit geen dierenmishandeling, ik heb veel erger gezien, de meeste hebben een goede poetsbeurt of voer nodig, maar ik zie ook een paar forse paarden eropstaan. deze vrouw probeerde het goed te doen maar ze had er gewoon afstand van moeten doen. maar vind wel dat ze haar niet de stempel mishandelaar moeten geven.