Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Denk dat als de onderzoekers eens goed kijken naar de kennis die er al is dat ze dan een heel eind komen. Probleem zit niet alleen in de aanleg, maar ook in voer en weidebeheer. Als ik zie wat er al aan kennis en inzichten op internet te vinden is vraag ik mij af waarom men 4 jaar over zo'n onderzoek moet doen?
bijoekimmie schreef:Het zou heel fijn zijn als er eens wat op gevonden wordt, ik heb er alleen wel mijn bedenkingen bij.
Ik heb een pony gekent die schuurde zelfs in de winter, heeft dan niks meer met mugjes of beestjes te maken.
tamary schreef:bijoekimmie schreef:Het zou heel fijn zijn als er eens wat op gevonden wordt, ik heb er alleen wel mijn bedenkingen bij.
Ik heb een pony gekent die schuurde zelfs in de winter, heeft dan niks meer met mugjes of beestjes te maken.
Probleem is dat een paard dat kan blijven schuren vaak een jeukreflex ontwikkeld. Dan "verwachten" de hersenen zeg maar een jeuksignaal en blijven daarop reageren. Daarom is het ook zo belangrijk om ervoor te zorgen dat een paard stopt met schuren. Het krabben tegen de jeuk veroorzaakt anders alleen maar meer jeuk.
Zit trouwens net sinds 1,5 week met een pony die ook zomereczeem ontwikkeld heeft. Ben nu dus even blij met het regen en wind weer.
tamary schreef:Denk dat als de onderzoekers eens goed kijken naar de kennis die er al is dat ze dan een heel eind komen. Probleem zit niet alleen in de aanleg, maar ook in voer en weidebeheer. Als ik zie wat er al aan kennis en inzichten op internet te vinden is vraag ik mij af waarom men 4 jaar over zo'n onderzoek moet doen?