Rijvereniging Hekelingen succesvol bij CHIO ZUID-Holland Cup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Rijvereniging Hekelingen succesvol bij CHIO ZUID-Holland Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 22:00

http://www.bokt.nl
nieuwsredactie

Unieke wedstrijd die bij dressuurruiters clubgevoel bevorderd

Tijdens de voorronde van de 6e CHIO Zuid-Holland Cup dressuur was Rijvereniging Hekelingen de duidelijke runner-up. Hun team presteerde als beste van de veertig deelnemende equipes. In de brandende zon kwamen tijdens de Pinksterdagen honderdachtenvijftig ruiters en amazones aan start om zich voor hun vereniging te kwalificeren voor de halve finale van de CHIO Zuid-Holland Cup dressuur.

Naast RV Hekelingen mogen negen andere Zuid-Hollandse bij de KNHS aangesloten verenigingen meestrijden in de halve finale op 21 juni as. : RV Oud-Beijerland, Haagse RJV, RV De Putsche Ruiters, Hoeve Westland Ruiters, De Jockey Club, RV&PC ’s Gravenhof, RC Maasdijk e.o., Overmaasse Ruiters en RSV De Hoge Devel. “Een unieke wedstrijd die het clubgevoel bevorderd”, aldus het echtpaar Wolfs die gedurende twee dagen een kleine honderdzestig combinaties heeft gejureerd, “je ziet nog maar zelden dat er zo enthousiast aangemoedigd en meegeleefd wordt.”

Naast de halve finale plaatsen waren er ook oranje linten uit aan de individuele winnaars van de respectievelijke rubrieken. In de M1 was dat Lennart Bos van RV Oud-Beijerland met TC Wanted (66.7%), een paard met volgens de jury veel talent en goede basisgangen. In de M2 was Ada Bosma namens de Haagse Rij- en Jachtvereniging de sterkste combinatie met haar nog jonge Vitalis (63.7%). In de Z-rubrieken waren de individuele overwinningen voor Miranda Pakvis (Haagse Rij-en Jachtvereniging) met een superscore van haar prachtige schimmel Valentijn DP (70.6%) in de Z1 en voor Mariska Doorduin van de Overmaasse Ruiters met een goed gaande Sir Gentle in de Z2 (66.2%)

De warmte tijdens de Pinksterdagen heeft hier en daar invloed gehad op de hoeveelheid winstpunten die de jury kon toekennen aan de deelnemers, in de brandende zon was het niet altijd gemakkelijk om de optimale activiteit en impuls te tonen. De aanmoediging van de teamleden van de deelnemende verenigingen heeft er toch voor gezorgd dat de combinaties hun uiterste best deden.

hennyvanamon

Re: Rijvereniging Hekelingen succesvol bij CHIO ZUID-Holland Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:28

ik heb, ook in de brandende zon, langs de lijn gestaan, en had veel respect, voor ruiter en paard, ze gingen er echt voor en je zag dan ook hele mooie combinatie,s voor bij gaan.ik vondt de dag geslaagd en diegenen waar ik voor kwam, hebben het super gedaan, en meer als je best doen, kan je gewoon niet, yvonne/johan/leontine/annemieke.en alle andere ruiters/amazone,s, jullie waren toppie en gefeliciteerd met jullie winstpunten, op naar het volgend jaar.gr henny leijen.

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:56

Gefeliciteerd iedereen die door is Lachen ! Hopelijk is het 21 juni iets minder warm.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:41

Het was een erg leuk concours! Ja Vond het ontzettend leuk dat de hele equipe van rijvereniging Hekelingen uit jonge en super enthousiaste meiden bestond.

De rest ook gefeliciteerd met de winstpunten/fijne proeven en voor sommigen: succes bij het 'echte werk'! Haha!

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:05

AnneB schreef:
Het was een erg leuk concours! Ja Vond het ontzettend leuk dat de hele equipe van rijvereniging Hekelingen uit jonge en super enthousiaste meiden bestond.

De rest ook gefeliciteerd met de winstpunten/fijne proeven en voor sommigen: succes bij het 'echte werk'! Haha!

En ontzettend leuk om te lezen dat onze equipe je op die manier is opgevallen Haha!
We zijn een nogal kleine rijvereniging en de andere 3 meiden hebben al een aantal keer meegedaan en vielen er altijd net buiten dus het was zo leuk dat we nu eerste werden. Voor mezelf was het de eerste keer dat ik meedeed en de eerste keer dat ik op *vreemd* terrein op wedstrijd ging dus ik was ook supertrots Haha!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:16

Ik ben in het CHIO topic even naar je foto's gaan spieken en nu herken ik je van de prijsuitreiking! Haha! Super hoor, gefeliciteerd.

Was er zelf wel goed zuur van niet te kunnen starten door een blessure... ik zat precies op 'mijn' starttijd nog aan de bakrand te kijken. Grmbl!!! Balen Boos! Tong uitsteken

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:27

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen, ik wist ook al een behoorlijke tijd dat ik mee zou doen en 2 weken geleden was mn paard kreupel. Dus het was nog wel even spannend of ik wel mee zou kunnen doen.
Hopelijk kan je volgend jaar wel meedoen.....en voor nu heel veel beterschap met je paardje!!