Ook Deense Lone Jorgensen niet naar Hong Kong

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ook Deense Lone Jorgensen niet naar Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 10:24

http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuw ... 44&lang=nl
anky.nl

De Deense Olympische selectie krijgt te maken met niet alleen het terugtrekken van Blue Horse Martine van Andreas Helgstrand maar ook van Lone Jorgensen die haar paard Donna Asana te jong acht voor de komende Olympische Spelen.

Jorgensen heeft na maanden van twijfel de knoop nu doorgehakt: ‘mijn paard is pas acht jaar en heeft veel potentie maar heel weinig ervaring. Ze heeft nog nooit gevlogen en is nog nooit heel lang van huis geweest. Daar komt nog eens bij de stress van de Olympiade. Ik wil haar niet overnemen.’

Jorgensen was zeker van een teamplaats door haar goede scores tijdens de Olympische kwalificaties.
Reeds tweemaal eerder nam de Deense deel aan de Spelen.

Verwant artikel:

[VN] Wondermerrie Blue Horse Matiné niet naar Hongkong

_Ivana_

Re: Ook Deense Lone Jorgensen niet naar Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:30

Zonde dat er zo weinig 'goede' ruiters overblijven voor de Spelen. Maar ik denk een verstandig besluit voor het welzijn van haar paard.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:38

Kan het me voorstellen, maar waarom komt ze daar nu pas weer mee. ''Na maanden van twijfel...''

hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:41

Ze heeft heel verstandig gereageerd en voornamelijk in het belang en het welzijn van haar paard. Zo kan ze nog lang van haar 'genieten', want de stress wat de Spelen met zich mee zullen brengen, weegt zwaar op de paarden, en soms houdt men daar geen rekening mee. De paarden moeten er ook mee om kunnen gaan. Het eist niet alleen een fysieke inspanning van hun maar ook een psychische. Binnen 4j, is ze wat wijzer geworden, zo ook haar paard en kan ze dan nog meedoen als ze er klaar voor zijn. Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:50

Als je als paard op je 8e al GP loopt ben je imo zoiezo al te snel gegaan, dus tja, dan maakt de OS ook niet meer uit, maar dat is weer een andere discussie.
Toch een verstandig besluit.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:45

Judje schreef:
Als je als paard op je 8e al GP loopt ben je imo zoiezo al te snel gegaan, dus tja, dan maakt de OS ook niet meer uit, maar dat is weer een andere discussie.
Toch een verstandig besluit.

Je haalt me de woorden uit de mond, al is het idd een andere discussie. Maar toch: Was Matiné (ipv. Martine) niet ook erg jong GP...?