Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Let wel op de passage: "als de methode niet goed wordt toegepast"
Wie beoordeelt dat?
Citaat:Maar hoe beoordeel je mentale mishandeling bij een paard, vind dat toch wetenschappelijk maar vreemd.
Cowgirl schreef:Citaat:Maar hoe beoordeel je mentale mishandeling bij een paard, vind dat toch wetenschappelijk maar vreemd.
Nou ,naar een paar van die mooie plaatjes kijken moet toch wel genoeg zeggen dat dat niet gezond kan zijn.
Anders heb je toch echt een bord voor je neus.
amondi schreef:Het spreek woord is toch ook, overal waar TE voor staat is niet goed, behalve tehuis.....
TE veel eten geven is mishandeling, TE weinig ook
Te veel en TE lang onmogelijke krullen vragen is niet goed, TE veel als een rechte plank laten lopen net zo slecht.....
Dom persbericht. Je kan er niks mee!
ikenindi schreef:amondi schreef:Het spreek woord is toch ook, overal waar TE voor staat is niet goed, behalve tehuis.....
TE veel eten geven is mishandeling, TE weinig ook
Te veel en TE lang onmogelijke krullen vragen is niet goed, TE veel als een rechte plank laten lopen net zo slecht.....
Dom persbericht. Je kan er niks mee!
tehuis is ook niet goed
tegelijk ofzo gebruiken wij altijd als het enige dat wel goed is
ik vind t wel goed dat er eens wordt gekeken naar bepaalde dier-onvriendelijke trainingsmethodes.
moniekk schreef:wat een gezeik
ik vind dat als het niet goed toegepast word is t idd dierenmishandeling maar hoe valt dat nou te controleren?? als dr iemand komt controleren rij je die methode toch gewoon ff niet
kunnen ze niet beter slofteugels en bijzet dingen afschaffen? want die worden pas vaak verkeerd gebruikt!
Ninx schreef:moniekk schreef:wat een gezeik
ik vind dat als het niet goed toegepast word is t idd dierenmishandeling maar hoe valt dat nou te controleren?? als dr iemand komt controleren rij je die methode toch gewoon ff niet
kunnen ze niet beter slofteugels en bijzet dingen afschaffen? want die worden pas vaak verkeerd gebruikt!
Ik sluit me voor een deel bij je aan, ik zou graag zien dat al die hulpteugels ook eens wat kritischer onder de loep genomen worden.
De mensen die dit gebruiken onderdrukken een probleem, maar lossen het niet op. Je middelen moeten alleen steeds strenger worden, en strenger worden, en strenger worden.... wat willen ze er op het laatst aanhangen wanneer niets meer werkt? Staalkabels met katrollen eraan? Of halzen operatief in de voor ons gewenste stand laten zetten?
Die man van dat artikel in Bit, die met die pensionstal in Duitsland, die een verbod slofteugels e.d. uitvaardigde op zijn pensionstal. Dat is een man naar mijn hart. Eerst vertrokken alle zeurpieten. En daarna kwamen er juist meer mensen voor terug, dat bedrijf liep beter dan ooit. Mensen moeten durven stelling te nemen.