Nieuwe grootste paard ter wereld groeit nog steeds door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nieuwe grootste paard ter wereld groeit nog steeds door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 11:18

http://www.horsetalk.co.nz/news/2008/04/086.shtml
horsetalk.co.nz

Noddy de Shire is een grote vent. Hij weegt op dit moment 1,3 ton, en zal ooit over de 1,5 ton wegen. Hij heeft een deken van 2 en halve meter lang, en zijn Australische eigenaresse laat hem op dit moment wennen aan een ladder, zodat het opstappen wat makkelijker zal worden.

Noddy, bijna 5 jaar oud, is vrijwel zeker het grootste paard ter wereld. Hij meet op dit moment 2.057m, waarmee hij 2 en halve centimeter groter is dan Tina, de merrie welke tot voor kort officieel in het Guinness Book of Records stond als het grootste paard ter wereld.
Tina stierf afgelopen maand op 4-jarige leeftijd vlak voordat zij een heup-operatie moest ondergaan.

Noddy is nog steeds in de groei, en zal nog zeker 200 kilogram zwaarder worden voordat hij helemaal is uitgegroeid.

Volgens de eigenaresse is alles aan Noddy enorm. "Wanneer je hem een deken moet opleggen, is het net alsof je een tent aan het opzetten bent".

De vriendelijke ruin komt iedere morgen naar het hek gegaloppeerd voor zijn ontbijt. De grond schudt dan onder zijn enorme gewicht, en zijn hoeven klinken als de donder, aldus de eigenaresse.

Noddy is ingereden en kan ook voor de kar en voor de slee. Op dit moment wordt hij getraind om een ladder tegen zijn romp aan te accepteren, zodat het opstijgen wat makkelijker gaat.

Zeer veel mensen hebben al aangegeven de ruin te willen kopen, maar ondanks de goede aanbiedingen, is het paard nog niet te koop.

"Ik heb hem al zijn hele leven, en ik ben voorlopig nog niet van plan hem te verkopen. Daarnaast zijn dit soort paarden geboren werkers en moet ik een baantje voor hem vinden. Het moet geen kasplantje worden."

Noddy slaapt meestal niet op de grond vanwege zijn enorme gewicht, maar onlangs heeft hij toch een manier gevonden om zichzelf te ontlasten.

Op zijn rug liggend met zijn 4 benen in de lucht, ligt hij snurkend te slapend. Het is een spectaculair gezicht, waarmee duidelijk is dat Noddy nieteens op zijn 4 benen hoeft te staan om indrukwekkend over te komen.

Klik hier voor foto's.

quera

Re: Nieuwe grootste paard ter wereld groeit nog steeds door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:20

zoo die is groot Sigaar

het hoofd alleen al is bijna net zo groot als die mevrouw zelf Vork

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:21

wow ben benieuwd hoe groot die uiteindelijk wordt Knipoog

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:21

Op de foto's vind ik het wel meevallen. Bloos

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:22

dit kan natuurlijk nooit goed zijn voor een paard zo'n gewicht en lengtre
maar wauw! heftig!

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:22

wow zeg!
die is echt enorm! Vork

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:24

Das nog eens een paard! Lieve help! Als die op je tenen gaat staan ben je niet blij! wel een mooi ding! Ik mis alleen die slaap foto:P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:25

Heu.. waarom doe je zo'n paard dan ook een deken om.. Clown Lekker overbodig moeilijk doen! *LOL*

Het is wel een prachtdier. Al vraag ik me af of ze niette ver gaan ivb met dat hij zijn gewicht niet eens goed aan kan als hij gaat liggen. Ik denk dat hij ook wel vroegtijdige slijtage op zal lopen..

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:28

Wat een groot joekel! Een schofthoogte van 2m. is niet mis! Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me lastig zo'n groot paard, zowel voor het paard zelf als voor de eigenaresse.

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:30

Woow die is inderdaad erg groot! Ik ben ook wel benieuwd naar die slaap foto, kan het me niet helemaal voorstellen met die 4 benen in de lucht?!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:31

tja marloez, ze kunnen moeilijk tegen noddy zeggen: Stop met groeien Nagelbijten / Gniffelen ik vind het eigenlijk een lelijk ding, maar wel onwijs groot (of de eigenaresse moet onwijs klein zijn Clown ) hihi . Fijn dat het dier nu zelf ee manier gevonden heeft om toch zijn spieren soms te ontlasten.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:33

Ik vraag mij wel eens af... mensen zie ik geregeld een bericht plaatsten dat het niet goed is voor het dier (snap ik) en dat de mensen te ver gaan... maar zij doen dit toch niet bewust. Zij kunnen er toch niets aan doen dat het dier zo groot wordt en geven het paard een normale verzorging. Je kan moeilijk zeggen: "laten we 'm nu maar vast inslapen, want het is niet goed". Zo te zien / horen heeft het paard nog een normaal leven.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:33

ik had gehoopt op fotos van hem slapende... ik ben teleurgesteld Tong uitsteken Vind hem ook niet moeders mooiste, maar tis zeker geen lelijk dier.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:34

Die slaapfoto lijkt me ook wel leuk om te zien Tong uitsteken
Maar 2meter nog wat, dat is echt huge!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:34

In 1 woord.... Ge-wel-dig!!!! Zo een zou ik er toch nog altijd wel willen hebben!

En zo te zien is het baasje er gek mee, dus ik denk dat hij het beter heeft als menig ander 'hobbypaard!'.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:35

Wow! wat een knoepert zeg Nagelbijten / Gniffelen
Ik had ook graag de slaapfotos gezien Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 11:36

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:38

Kanonne!! Wat een grote knol zeg!! Haha!

Wel erg gaaf, stel je voor als die nog een keertje helemaal wit word en voorbij komt rennen, dan denk je toch ook gewoon dat er een touringcar langs komt! ROFL

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:43

verography schreef:
tja marloez, ze kunnen moeilijk tegen noddy zeggen: Stop met groeien Nagelbijten / Gniffelen ik vind het eigenlijk een lelijk ding, maar wel onwijs groot (of de eigenaresse moet onwijs klein zijn Clown ) hihi . Fijn dat het dier nu zelf ee manier gevonden heeft om toch zijn spieren soms te ontlasten.

Klopt, maar is het niet zo dat ze dit soort paarden zo groot mogelijk proberen te fokken?

Ik vind hem zelf wel mooi btw. Clown

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:44

hopenlijk heeft het dier geen last van zn lijf, zoals tina.
hopenlijk leeft hij een lang en mooi leven.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:46

wat een knap beest zeg!! Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:47

Wat een leuk paard.
Hele leuke uitstraling.

Eigenlijk vind ik hem helemaal niet groot of lomp ogen.
Als je zou vertellen dat de dames gewoon erg klein zouden zijn en hij daarom groot lijkt zou ik het ook geloven Lachen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:48

Marloez schreef:
verography schreef:

Klopt, maar is het niet zo dat ze dit soort paarden zo groot mogelijk proberen te fokken?

Is dat net KWPN-ers niet net zo?!? Daar wil men ook alleen maar kanonnen hebben van 1.70m en hoger, zonder rekening te houden met fundament.

Het paard is van oorsprong om en nabij de 1.50...

Dus ja... goed opgemerkt, maar tegenwoordig is het gewoon een feit dat de hoogte van het paard de waarde bepaalt ipv de hoeveelheid vlees Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:49

Marloez schreef:
verography schreef:

Ze zijn van origine wel groot ja maar vaak tot 1.90m. En het zou kunnen dat ze een groot paard willen fokken maar denk niet dat ze zelf hadden verwaacht dat die zooo groot zou worden. Dus tja nu kunnen ze niet meer zeggen: 'Noddie je mag niet meer groeien anders krijg je geen eten vanavond Nagelbijten / Gniffelen '. Het zou wat zijn als ze dat wel deden Clown

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:49

Geweldig, wat een joekel. Ik denk dat dit paard niet zo groot oogt omdat het paard in normale proporties is gebouwd, misschien als ze er een gewone kwpnér naast zetten dat het dan een heel ander gezicht is.
Maar wat al eerder is gezegt, dat hoofd is alleen al bijna zo groot als dat vrouwtje Sigaar