Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 08:37

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... ubliek.ece
bndestem.nl

'Een uiterst bizar ongeval'. Zo omschrijft Wanda Oud de frontale botsing tussen haar paard Prinz en een motorcrosser afgelopen zondag.

Het paard moest ter plekke worden afgemaakt, de 37-jarige man raakte gewond aan de borst. Dekhengst Prinz is vier jaar oud geworden. Waar Prinz van geschrokken is, weet Wanda Oud niet. Hij stond samen met twee andere paarden in de wei toen vier motorcrossers over het naastgelegen zandpad voorbij kwamen. "Hij is dwars door de dubbele afrastering gerend en frontaal tegen de motorrijder gebotst. Zo zijn ze allebei in de beek terechtgekomen. Het was een bizar ongeval, want normaal gesproken rent een paard van het geluid af", zegt Oud. Het paard raakte aan één been zo ernstig gewond dat het moest worden afgemaakt. De motorrijder is opgenomen in het ziekenhuis. Over zijn toestand kon de politie gisteren niets zeggen.

Oud zegt nooit problemen te hebben gehad met motorrijders. "Er komen er hier op bepaalde dagen heel veel voorbij, maar dat gaat eigenlijk altijd goed. Mijn paarden zijn getraind in het omgaan met lawaai. Ze zijn het gewend."

Motorrijders in de regio vrezen desondanks dat zij de schuld van het ongeval zullen krijgen. Te vaak ontmoeten zij naar eigen zeggen kwade blikken in het voorbijgaan. Ruiters en recreanten die de stilte zoeken, zouden hen niet zelden de weg versperren en verwensingen toeroepen.

Volgens 'toertochtbegeleider' Ad Ketelaars uit Goirle zijn de meeste recreatieve motorrijders zich zeer bewust van de irritatie die ze bij anderen kunnen opwekken. "Het ligt erg gevoelig. Daarom doen wij alles heel netjes. Maar je hebt altijd kaf onder het koren, jongens die het voor ons verpesten."

Ketelaars betreurt het ongeval in Ulicoten ten zeerste, al is hij niet bekend met de omstandigheden waaronder de botsing plaatsvond. Politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer zegt dat de motorrijder in kwestie een kenteken voerde en niet in overtreding was. "Hij reed over een openbare weg en dat betekent dat wij hem als een normale weggebruiker moeten beoordelen. Wij moeten afgaan op wat anderen over zijn rijgedrag zeggen en van onverantwoord gedrag is niets gebleken." Ook woordvoerster Annelies Peskens van de gemeente Baarle-Nassau, waar Ulicoten onder valt, laat weten dat de man daar gewoon mocht rijden. "We hebben wel stiltegebieden waarvoor beperkingen gelden, maar dat betreft niet deze locatie."

Volgens Ad Ketelaars zouden veel gemeenten het wildcrossen het liefst verbieden. "Een dergelijke kwestie heeft in Baarle-Nassau gespeeld. Daar wilde het gemeentebestuur via de apv (Algemeen Plaatselijke Verordening, red.) motorrijders uit het buitengebied weren. Maar wettelijk gezien kun je een motorrijder niet verbieden ergens te rijden als een automobilist dat wel mag."

Ketelaars zegt dat de recreatieve rijders die hij kent allemaal over openbare wegen rijden en zich daarbij houden aan de sregels. "Er is nooit sprake van een wedstrijdelement. Het uitzetten van een route op een road book is ook gewoon legaal. Soms zegt iemand dat er te hard wordt gereden, maar dan blijkt ergens 70 gereden te zijn terwijl 80 is toegestaan."

Verwant artikel:

[VN] Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Roadracer

Re: Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:45

Heel netjes van mevrouw Oud dat juist zij, ondanks het verlies, niet meteen met een beschuldigend vingertje wijst.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:47

Dat ben ik helemaal met je eens!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:52

nou, dan zullen alle mensen die in het andere topic zulke vreselijke verwensingen richting de motorrijder hebben uitgesproken nu wel een toontje lager zingen.

Natuurlijk reageert de eigenaresse zo redelijk, als jouw paard uitbreekt kan je dat moeilijk verwijten aan legale verkeersdeelnemers die langs de wei rijden.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:57

Het is dus geen of road 'wild' crossen. Dat verandert de zaak. Houdt niet in, dat je als motorrijder zomaar roekeloos kunt rijden. Of dat in dit geval zo is, zal onderzoek wel uitwijzen.

Miss-Jumpy als je daar moeite mee hebt, reageer dan niet. Ik kan de of road crossers wel iets aandoen bij ons in het bos door alles wat zij opjagen/ stuk maken. Vragen om ongelukken écht!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:00

Tijgertje86 schreef:
Miss-Jumpy als je daar moeite mee hebt, reageer dan niet. Ik kan de of road crossers wel iets aandoen bij ons in het bos door alles wat zij opjagen/ stuk maken. Vragen om ongelukken écht!

Pardon?
Als je niks van een ongeluk afweet, wens de verongelukte dan ook niet van die erge dingen toe!!
Gewoon iemand die ergens legaal reed en een aanrijding had met een uitgebroken paard krijgt op bokt verwensingen naar zijn kop, asociaal vind ik dat!
Heeft helemaal niks te maken met de crossers in jou bos, maar met mensen die veel en veel te snel oordelen!!

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:02

Wij kwamen ook wel eens motorrijders tegen heel vroeg in de morgen aan het crossen waren. Maar altijd als we elkaar moesten passeren bleven ze netjes staan, we groeten elkaar en reden verder. Ik vind het ook erg netjes van de eigenaar om niet gelijk de schuld bij de rijder neer te leggen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:07

Het is erg genoeg dat dit zo heeft moeten gebeuren. Er zijn helaas ook zotten tussen de diegene die door het bos scheuren met hun motor maar die zijn er helaas ook onder de paardenmensen te vinden.........
Het paard is er niet meer, de motorrijder ligt in het ziekenhuis. Dat alles is op zich al erg genoeg lijkt me. Het enige wat je hier hopelijk uit mag verwachten is dat mensen de volgende keer wat gas terug willen nemen als ze langs een wei met dieren rijden. Het is en blijft nu eenmaal een dier en die kunnen onverwachte acties ondernemen.

Edit: moet zeggen dat de weggebruikers bij ons in de buurt zich prima aanpassen, ze houden altijd in als ze je tegen komen, de mountainbikers zeggen altijd ik ben de laatste bij een groep, de motorrijders laten het gas los bij passeren enzovoorts. Bedank ze ook altijd voor dat rekening houden!
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 01-04-08 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:10

miss_jumpy schreef:
Tijgertje86 schreef:

Pardon?
Als je niks van een ongeluk afweet, wens de verongelukte dan ook niet van die erge dingen toe!!
Gewoon iemand die ergens legaal reed en een aanrijding had met een uitgebroken paard krijgt op bokt verwensingen naar zijn kop, asociaal vind ik dat!
Heeft helemaal niks te maken met de crossers in jou bos, maar met mensen die veel en veel te snel oordelen!!

't is maar hoe je het bekijkt....anderen nemen het op voor een motorrijder, terwijl ze de situatie ook niet kennen. Het mes snijt aan twee kanten.
Hoeveel mensen hebben in het andere topic wel niet gepost over situaties bij Bokkers ter plekke. Ik ben daar niet de enige in en vind dat iedereen ervaringen aan mag halen. Dat de motorrijder waar het nu omgaat, wel legaal rondreed, dat wist jij gisteren ook nog niet. Dat kun je nu wel zeggen, gisteren kon niemand dat nog....Als de motorrijder wel illegaal reed, dat waren er denk ik weinig mensen die begrip hadden voor het crossen en de motorrijder.

Trouwens: jou bos = jouw bos. Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:15

Tijgertje86 schreef:
't is maar hoe je het bekijkt....anderen nemen het op voor een motorrijder, terwijl ze de situatie ook niet kennen. Het mes snijt aan twee kanten.
Hoeveel mensen hebben in het andere topic wel niet gepost over situaties bij Bokkers ter plekke. Ik ben daar niet de enige in en vind dat iedereen ervaringen aan mag halen. Dat de motorrijder waar het nu omgaat, wel legaal rondreed, dat wist jij gisteren ook nog niet. Dat kun je nu wel zeggen, gisteren kon niemand dat nog....Als de motorrijder wel illegaal reed, dat waren er denk ik weinig mensen die begrip hadden voor het crossen en de motorrijder.

Trouwens: jou bos = jouw bos. Knipoog

Nou je leest mijn bericht wel goed op spelfouten maar niet inhoudelijk. Van mij mag iedereen ervaringen aanhalen, of het opnemen voor paardeneigenaar danwel motorrijder. Het enige wat ik erg vind, is dat mensen iemand (de motorrijder in dit geval) ernstige dingen toewensen, terwijl nog helemaal niet eens bekend is of hij wel iets verkeerd deed.

oh ja, snijt = snijdt Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:16

wat apart!
zou de hengst de motor rijder hebben willen 'aanvallen' of wegjagen?
want waarom rent een paard het gevaar anders tegemoet?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:19

ik krijg hier gratis nederlandse les Haha!

Nou ik heb helaas wel een wijzend vingertje maar gelukkig vat de eigenaar het sportief op...maar ik blijf het rotdingen vinden.

Net als de gewone moters die met zijn 50-tigen achter elkaar tuffen over de dijk met zware geluiden.

Ik kan de mijne daar niet aan laten wennen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:25

Marigold schreef:
wat apart!
zou de hengst de motor rijder hebben willen 'aanvallen' of wegjagen?
want waarom rent een paard het gevaar anders tegemoet?

Is inderdaad tegenstrijdig met hun natuur.
Moet zeggen dat mijn paard is niet verkeersmak met de grote voertuigen, ipv weg te rennen springt hij er naar toe.....

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:27

Was ik mij inderdaad ook aan het afvragen. Enige andere verklaring is dat het paard al uitgebroken was voor de mototrrijders er waren, maar dat was schijnbaar niet het geval. Zeer apart. Maar er naartoe springen is iets anders als daadwerkelijk door de omheining heen springen en dan nog verder ernaartoe gaan...het gaat net nog een stapje verder

Ik heb heus ook wel eens gevloekt op motorrijders, maar zoals bij wielrenners/ruiters/hondenwandelaars...een paar stommelingen verbrod het voor de rest. Maar dit is gewoon zo birzar!

@tita: mijn kijkt dan in opperste verbazing naar wat die mensen nu weer uitspoken...

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:28

Taalles kan ik ook nog gebruiken, dat blijkd...ohhh uhhh blijkt Haha!

Maar als je als motorrijder langs een weiland rijdt, waarin onrustige paarden staan. Dan doe je toch even rustig aan? Als 37 jarige heb je toch voldoende verstand om te zien dat dieren druk zijn (al dan niet door jouw eigen rijgedrag) en dan doe je toch even rustig aan. Als de motorrijder stapvoets had gereden, was hij waarschijnlijk ook niet met paard en motor in de sloot belandt. Je kunt je paard 150 schriktrainingen geven, maar daar los je het probleem niet mee op. Het probleem is namelijk niet dat op plek X een paard in de wei staat. Het probleem is dat een paard wordt opgejaagd door 'iets' wat zeer waarschijnlijk de vorm van een motorrijder had.

Motorrijders dienen (net als iedereen) rekening te houden met mens en dier. Als je dan toch persé in het bos wilt crossen en dieren wilt opjagen (mijn eigen situatie), dan moet je niet gek opkijken als je opgepakt wordt en/ of dat mensen je de vreselijkste verwensingen toe wensen.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:31

Ik vind het ook heel sportief van de eigenaar dat die het zo opneemt en niemand iets verwijt... Ik kwam vroeger ook regelamtig motorrijders tegen en als die mij zagen naderen dan stopten ze en legde ze hun motor stil... dus nee ik heb niets tegen motorrijders, wel vind ik het jammer dat ze de wegen naar de knoppe rijden... maarja, dat zeggen ze over paarden he Knipoog
heel jammer dat ze het paard hebben moeten laten inslapen, het paard had er evengoed niets aan overgehouden... Lachen
veel sterkte in ieder geval voor de eigenaar vant paard en voor motorrijder int ziekenhuis...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:35

Maar als een paard in de wei staat, gaat de gemiddelde mens er toch vanuit dat het dier daar blijft. Hij reed daar op een legale weg en er is niet bewezen dat hij onverantwoord heeft gereden, dus ik vind niet dat ze hem zomaar de schuld kunnen geven. Rotte peren houd je er helaas tussen, gelukkig houden ze hier in de omgeving nog wel enigszins rekening met paarden in het verkeer.

Voor de eigenaresse en het paard is het natuurlijk vreselijk, super dat ze zo relativeert.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:43

Tijgertje86 schreef:
...Maar als je als motorrijder langs een weiland rijdt, waarin onrustige paarden staan. Dan doe je toch even rustig aan? ....

Maar wat als het paard schrikt en blind door het draad gaat, dan kun je nog zo langzaam rijden, daar doe je niets meer aan.

Wat ik hier meemaak is dat de meeste motorrijders heel goed letten op paarden en op de aanwijzingen van de ruiter, juist omdat zij ook kwetsbaar zijn.
Dat in tegenstelling tot autobestuurders...

Sterkte voor de eigenaresse en beterschap voor de motorrijder. Vriendjes zijn?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:45

Tien schreef:
Tijgertje86 schreef:
...Maar als je als motorrijder langs een weiland rijdt, waarin onrustige paarden staan. Dan doe je toch even rustig aan? ....

Maar wat als het paard schrikt en blind door het draad gaat, dan kun je nog zo langzaam rijden, daar doe je niets meer aan.

Wat ik hier meemaak is dat de meeste motorrijders heel goed letten op paarden en op de aanwijzingen van de ruiter, juist omdat zij ook kwetsbaar zijn.

Ik merk iets heel anders bij ons......Ze crossen hard door (als je pech hebt zit je zelf onder de modder) en halen ook nog een paar extra toeren uit om aandacht te trekken/ de paarden op te jagen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:49

Tijgertje86 schreef:

Maar als je als motorrijder langs een weiland rijdt, waarin onrustige paarden staan. Dan doe je toch even rustig aan? Als 37 jarige heb je toch voldoende verstand om te zien dat dieren druk zijn (al dan niet door jouw eigen rijgedrag) en dan doe je toch even rustig aan. Als de motorrijder stapvoets had gereden, was hij waarschijnlijk ook niet met paard en motor in de sloot belandt. Je kunt je paard 150 schriktrainingen geven, maar daar los je het probleem niet mee op. Het probleem is namelijk niet dat op plek X een paard in de wei staat. Het probleem is dat een paard wordt opgejaagd door 'iets' wat zeer waarschijnlijk de vorm van een motorrijder had.

Motorrijders dienen (net als iedereen) rekening te houden met mens en dier. Als je dan toch persé in het bos wilt crossen en dieren wilt opjagen (mijn eigen situatie), dan moet je niet gek opkijken als je opgepakt wordt en/ of dat mensen je de vreselijkste verwensingen toe wensen.

Zoals in dit topic meerdere keren is aangegeven dat motorcrossers rekening houden met ruiters is een erg nette zaak. Maar dit betekend niet dat zij deze wijsheid automatisch gebruiken in het geval van een wei. Dit kan ik me goed voorstellen, een paard in de wei kan namelijk vrij rondrennen als het schrikt zonder enige schade te veroorzaken. (natuurlijk niet in dit geval) Dit kan je toch ook niet verwachten van die rijders, zij hebben evenveel rechten als de paarden in die wei.

De weien waar mijn pony staat liggen ook pal aan de weg en daar komt ook menig motorrijder, quadrijder, auto, etc,.. voorbij; maar afremmen? Nee hoor, dat komt simpelweg niet bij ze op, en eigenlijk is dit niks om ze voor te beschuldigen, ze rijden op een weg waar het mag en houden zich aan de regels. Ze zouden kunnen afremmen, dat is natuurlijk altijd fijner maar ze hoeven het niet! De paarden in de wei kijken op, of draven even snuivend rond maar dat is het.

Ik heb een beetje het idee dat jij je vastklampt aan het almachtsidee. Dat omdat het paarden zijn; of het om een ruiter gaat; alles maar moet wijken of precies moet doen wat wij willen. Nou meid, dit gaat niet! Dus je kunt je nog eeuwig uiten in verwensingen, beschuldigingen en jezelf fijn stress bezorgen maar zie nu eenmaal in dat het geven en delen is. Ik vind het hartstikke netjes als een fietser even afstapt, een auto wacht en een wandelaar zijn hond even vasthoudt. Maar ik verwacht het niet te hard, omdat er altijd mensen zullen zijn die dit niet doen.

Dan kun je meteen de hele groep verwensen maar dit zegt meer over de persoon in kwestie dan de beschuldigde groep. Het is hier weer een kwestie van veralgemening jegens individualisatie.. De een heeft goede ervaringen, de ander slechte maar dat geen geeneen van ons het recht banaal en lukraak conclusies te gaan trekken!

Ik wens de eigenaresse en alle betrokkenen die dag veel sterkte toe. Er kan niet gesproken worden over schuld want het gaat nog altijd over een levend dier en geen robot. Het was een situatie die niemand zag aankomen.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:55

Tijgertje86 schreef:
Tien schreef:

Ik merk iets heel anders bij ons......Ze crossen hard door (als je pech hebt zit je zelf onder de modder) en halen ook nog een paar extra toeren uit om aandacht te trekken/ de paarden op te jagen.

Dat is inderdaad ook niet netjes, maar het is in dit geval nog niet duidelijk hoe deze motorrijder heeft gereden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:00

De kop is:

'Logebroken koudbloeden galopperen op verkeersdeelnemer in.'

Het is echt ONGELOOFLJK hoe bevooroordeeld en met oogkleppen op door de meerderheid op Bokst gereageerd wordt op dit nare ongeluk.
De verkeersdeelnemer is toevallig een motorrijder die niets verkeerd deed en volkomen kansloos was dit zelfs maar actief te voorkomen.
Zelfs als het wel een crosser geweest zou zijn was het nog een mens die voor zijn leven getekend is omdat iemand zijn dier niet goed heeft omheind!

De eigenaar van paarden is wettelijk en moreel voor de schade en het leed verantwoordelijk. Haar reactie is niet 'netjes', slechts minimaal. Het is HEEL erg dat haar paarden deze man in de bloei van zijn leven zeer ernstig verwond hebben. Dat is HAAR verantwoordelijkheid!

Dit ongeval toont aan dat paardhouders zich bewuster moeten zijn van hun verantwoordelijkheid dat hun dier geen schade of letsel veroorzaakt en hun paarden beter dienen te omheinen.

De modale bokstser geeft er op deze twee topics blijk van de verantwoordelijkheid voor een 500+ kilo wegend potentieel ongeleid projectiel niet te kunnen dragen.

Een zeer beschamend visitiekaartje.
Ik ga deze man een brief sturen met excuus voor het onvoorstelbare wat hier geschreven is.
Ik heb op verschillende motorfietsfora al begrip getoond en ik hoop dat de motorrijders niet alle ruiters onmenselijke asocialen zullen vinden.

hc

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:02

Lara_Silver schreef:
Tijgertje86 schreef:

Zoals in dit topic meerdere keren is aangegeven dat motorcrossers rekening houden met ruiters is een erg nette zaak. Maar dit betekend niet dat zij deze wijsheid automatisch gebruiken in het geval van een wei. Dit kan ik me goed voorstellen, een paard in de wei kan namelijk vrij rondrennen als het schrikt zonder enige schade te veroorzaken. (natuurlijk niet in dit geval) Dit kan je toch ook niet verwachten van die rijders, zij hebben evenveel rechten als de paarden in die wei.

De weien waar mijn pony staat liggen ook pal aan de weg en daar komt ook menig motorrijder, quadrijder, auto, etc,.. voorbij; maar afremmen? Nee hoor, dat komt simpelweg niet bij ze op, en eigenlijk is dit niks om ze voor te beschuldigen, ze rijden op een weg waar het mag en houden zich aan de regels. Ze zouden kunnen afremmen, dat is natuurlijk altijd fijner maar ze hoeven het niet! De paarden in de wei kijken op, of draven even snuivend rond maar dat is het.

Ik heb een beetje het idee dat jij je vastklampt aan het almachtsidee. Dat omdat het paarden zijn; of het om een ruiter gaat; alles maar moet wijken of precies moet doen wat wij willen. Nou meid, dit gaat niet! Dus je kunt je nog eeuwig uiten in verwensingen, beschuldigingen en jezelf fijn stress bezorgen maar zie nu eenmaal in dat het geven en delen is. Ik vind het hartstikke netjes als een fietser even afstapt, een auto wacht en een wandelaar zijn hond even vasthoudt. Maar ik verwacht het niet te hard, omdat er altijd mensen zullen zijn die dit niet doen.

Dan kun je meteen de hele groep verwensen maar dit zegt meer over de persoon in kwestie dan de beschuldigde groep. Het is hier weer een kwestie van veralgemening jegens individualisatie.. De een heeft goede ervaringen, de ander slechte maar dat geen geeneen van ons het recht banaal en lukraak conclusies te gaan trekken!

Ik wens de eigenaresse en alle betrokkenen die dag veel sterkte toe. Er kan niet gesproken worden over schuld want het gaat nog altijd over een levend dier en geen robot. Het was een situatie die niemand zag aankomen.

Almachtsidee/ conclusies/ individualisatie?! Clown Meid kom eens bij ons kijken zou ik zeggen, dan piep je wel anders. De motorcrossers hebben bij ons al wat leed veroorzaakt, de politie komt pas als als het echt een keer fout gaat. En dan moet ik maar lief en aardig blijven? Ik heb niets tegen 'normale' motorrijders, wel iets (veel!) tegen crossers in de bossen/ die paarden opjagen. In het artikel blijkt de 'crosser' een 'motorrijder' te zijn, prima, geen problemen mee.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:03

Ik vind motorrijders juist altijd zo ontzettend netjes! De motor/quad-rijders etc. die ik hier altijd tegenkom gaan altijd heel zachtjes rijden of gaan netjes aan de kant staan met hun motor uit.. Daarnaast zwaaien ze ook altijd! Nee deze man is echt niets te verwijten!
Heel erg jammer van het paard, en ik hoop dat de motorrijder er snel bovenop komt!
Laatst bijgewerkt door Everest op 01-04-08 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:06

ik vind het heel erg wat hier gebeurd is,en nog erger dat zoveel bokkers gelijk klaar staat met het wijzende vingertje.

ik heb met de meeste motorrijders ook helemaal geen problemen hoor!idd meestal gewoon rekening houden.

ik wens de eigenaresse sterkte met haar verlies,en voor de motorrijder een spoedig herstel en geen bokkers die gelijk met hun oordeel klaarstaan.