Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tijgertje86 schreef:Miss-Jumpy als je daar moeite mee hebt, reageer dan niet. Ik kan de of road crossers wel iets aandoen bij ons in het bos door alles wat zij opjagen/ stuk maken. Vragen om ongelukken écht!
miss_jumpy schreef:Tijgertje86 schreef:Miss-Jumpy als je daar moeite mee hebt, reageer dan niet. Ik kan de of road crossers wel iets aandoen bij ons in het bos door alles wat zij opjagen/ stuk maken. Vragen om ongelukken écht!
Pardon?
Als je niks van een ongeluk afweet, wens de verongelukte dan ook niet van die erge dingen toe!!
Gewoon iemand die ergens legaal reed en een aanrijding had met een uitgebroken paard krijgt op bokt verwensingen naar zijn kop, asociaal vind ik dat!
Heeft helemaal niks te maken met de crossers in jou bos, maar met mensen die veel en veel te snel oordelen!!
Tijgertje86 schreef:'t is maar hoe je het bekijkt....anderen nemen het op voor een motorrijder, terwijl ze de situatie ook niet kennen. Het mes snijt aan twee kanten.
Hoeveel mensen hebben in het andere topic wel niet gepost over situaties bij Bokkers ter plekke. Ik ben daar niet de enige in en vind dat iedereen ervaringen aan mag halen. Dat de motorrijder waar het nu omgaat, wel legaal rondreed, dat wist jij gisteren ook nog niet. Dat kun je nu wel zeggen, gisteren kon niemand dat nog....Als de motorrijder wel illegaal reed, dat waren er denk ik weinig mensen die begrip hadden voor het crossen en de motorrijder.
Trouwens: jou bos = jouw bos.
Marigold schreef:wat apart!
zou de hengst de motor rijder hebben willen 'aanvallen' of wegjagen?
want waarom rent een paard het gevaar anders tegemoet?
Tijgertje86 schreef:...Maar als je als motorrijder langs een weiland rijdt, waarin onrustige paarden staan. Dan doe je toch even rustig aan? ....
Tien schreef:Tijgertje86 schreef:...Maar als je als motorrijder langs een weiland rijdt, waarin onrustige paarden staan. Dan doe je toch even rustig aan? ....
Maar wat als het paard schrikt en blind door het draad gaat, dan kun je nog zo langzaam rijden, daar doe je niets meer aan.
Wat ik hier meemaak is dat de meeste motorrijders heel goed letten op paarden en op de aanwijzingen van de ruiter, juist omdat zij ook kwetsbaar zijn.
Dat in tegenstelling tot autobestuurders...
Sterkte voor de eigenaresse en beterschap voor de motorrijder.
Tijgertje86 schreef:Taalles kan ik ook nog gebruiken, dat blijkd...ohhh uhhh blijkt![]()
Maar als je als motorrijder langs een weiland rijdt, waarin onrustige paarden staan. Dan doe je toch even rustig aan? Als 37 jarige heb je toch voldoende verstand om te zien dat dieren druk zijn (al dan niet door jouw eigen rijgedrag) en dan doe je toch even rustig aan. Als de motorrijder stapvoets had gereden, was hij waarschijnlijk ook niet met paard en motor in de sloot belandt. Je kunt je paard 150 schriktrainingen geven, maar daar los je het probleem niet mee op. Het probleem is namelijk niet dat op plek X een paard in de wei staat. Het probleem is dat een paard wordt opgejaagd door 'iets' wat zeer waarschijnlijk de vorm van een motorrijder had.
Motorrijders dienen (net als iedereen) rekening te houden met mens en dier. Als je dan toch persé in het bos wilt crossen en dieren wilt opjagen (mijn eigen situatie), dan moet je niet gek opkijken als je opgepakt wordt en/ of dat mensen je de vreselijkste verwensingen toe wensen.
Tijgertje86 schreef:Tien schreef:Maar wat als het paard schrikt en blind door het draad gaat, dan kun je nog zo langzaam rijden, daar doe je niets meer aan.
Wat ik hier meemaak is dat de meeste motorrijders heel goed letten op paarden en op de aanwijzingen van de ruiter, juist omdat zij ook kwetsbaar zijn.
Dat in tegenstelling tot autobestuurders...
Sterkte voor de eigenaresse en beterschap voor de motorrijder.
Ik merk iets heel anders bij ons......Ze crossen hard door (als je pech hebt zit je zelf onder de modder) en halen ook nog een paar extra toeren uit om aandacht te trekken/ de paarden op te jagen.
Lara_Silver schreef:Tijgertje86 schreef:Taalles kan ik ook nog gebruiken, dat blijkd...ohhh uhhh blijkt![]()
Maar als je als motorrijder langs een weiland rijdt, waarin onrustige paarden staan. Dan doe je toch even rustig aan? Als 37 jarige heb je toch voldoende verstand om te zien dat dieren druk zijn (al dan niet door jouw eigen rijgedrag) en dan doe je toch even rustig aan. Als de motorrijder stapvoets had gereden, was hij waarschijnlijk ook niet met paard en motor in de sloot belandt. Je kunt je paard 150 schriktrainingen geven, maar daar los je het probleem niet mee op. Het probleem is namelijk niet dat op plek X een paard in de wei staat. Het probleem is dat een paard wordt opgejaagd door 'iets' wat zeer waarschijnlijk de vorm van een motorrijder had.
Motorrijders dienen (net als iedereen) rekening te houden met mens en dier. Als je dan toch persé in het bos wilt crossen en dieren wilt opjagen (mijn eigen situatie), dan moet je niet gek opkijken als je opgepakt wordt en/ of dat mensen je de vreselijkste verwensingen toe wensen.
Zoals in dit topic meerdere keren is aangegeven dat motorcrossers rekening houden met ruiters is een erg nette zaak. Maar dit betekend niet dat zij deze wijsheid automatisch gebruiken in het geval van een wei. Dit kan ik me goed voorstellen, een paard in de wei kan namelijk vrij rondrennen als het schrikt zonder enige schade te veroorzaken. (natuurlijk niet in dit geval) Dit kan je toch ook niet verwachten van die rijders, zij hebben evenveel rechten als de paarden in die wei.
De weien waar mijn pony staat liggen ook pal aan de weg en daar komt ook menig motorrijder, quadrijder, auto, etc,.. voorbij; maar afremmen? Nee hoor, dat komt simpelweg niet bij ze op, en eigenlijk is dit niks om ze voor te beschuldigen, ze rijden op een weg waar het mag en houden zich aan de regels. Ze zouden kunnen afremmen, dat is natuurlijk altijd fijner maar ze hoeven het niet! De paarden in de wei kijken op, of draven even snuivend rond maar dat is het.
Ik heb een beetje het idee dat jij je vastklampt aan het almachtsidee. Dat omdat het paarden zijn; of het om een ruiter gaat; alles maar moet wijken of precies moet doen wat wij willen. Nou meid, dit gaat niet! Dus je kunt je nog eeuwig uiten in verwensingen, beschuldigingen en jezelf fijn stress bezorgen maar zie nu eenmaal in dat het geven en delen is. Ik vind het hartstikke netjes als een fietser even afstapt, een auto wacht en een wandelaar zijn hond even vasthoudt. Maar ik verwacht het niet te hard, omdat er altijd mensen zullen zijn die dit niet doen.
Dan kun je meteen de hele groep verwensen maar dit zegt meer over de persoon in kwestie dan de beschuldigde groep. Het is hier weer een kwestie van veralgemening jegens individualisatie.. De een heeft goede ervaringen, de ander slechte maar dat geen geeneen van ons het recht banaal en lukraak conclusies te gaan trekken!
Ik wens de eigenaresse en alle betrokkenen die dag veel sterkte toe. Er kan niet gesproken worden over schuld want het gaat nog altijd over een levend dier en geen robot. Het was een situatie die niemand zag aankomen.