Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadya schreef:Vind het zeker heel goed dat de onbekwame NBers aangepakt worden. Gelukkig heb ik zelf een hele goede natuurlijk bekapper.
janderegelaa schreef:Nadya schreef:Vind het zeker heel goed dat de onbekwame NBers aangepakt worden. Gelukkig heb ik zelf een hele goede natuurlijk bekapper.
Zoals ik het Engelse stuk lees mag die natuurlijke bekapper alleen nog maar de vorm van de voet veranderen of een ijzer aanbrengen als hij een officieel erkende hoefsmid is.
Nadya schreef:Vind het zeker heel goed dat de onbekwame NBers aangepakt worden. Gelukkig heb ik zelf een hele goede natuurlijk bekapper.
Cerize schreef:Nadya schreef:Vind het zeker heel goed dat de onbekwame NBers aangepakt worden. Gelukkig heb ik zelf een hele goede natuurlijk bekapper.
Ik neem aan dat je bedoelt: "'gelukkig heb ik zelf een gediplomeerde hoefsmid die heel goed bekapt". Er is toch niets natuurlijks aan bekappen??? Bekappen wordt zelfs door gediplomeerde hoefsmeden door de één beter gedaan dan door de ander, kan je nagaan als je een ongediplomeerd iemand aan de hoeven van je paard laat prutsen, daar kan je toch niet achter staan
Nadya schreef:Nee hoor, ze moeten aan bepaalde eisen voldoen. Zo lees ik het. Het klinkt alsof het gaat gelden voor de mensen die ergens een cursus hebben gedaan en zich vervolgens professioneel NBer gaan noemen (en dat vind ik ook niet kunnen).
Dat je je eigen paarden bekapt met toezicht van een erkend NBer, a la, maar dat je je meteen commercieel NBer noemt, dat lijkt mij niet de bedoeling.
Overigens doet die van mij niet aan de Strasser methode en is diegene wel degelijk gekwalificeerd. Het is niet iemand die een cursusje ergens heeft gedaan, maar de opleiding in Amerika heeft gevolgd (AANHCP).
Nadya schreef:janderegelaa, lijkt mij prima, als de goede bekappers dus geregistreerd worden. Ben ik zeker een voorstander van, ja hoor.
janderegelaa schreef:Nadya schreef:janderegelaa, lijkt mij prima, als de goede bekappers dus geregistreerd worden. Ben ik zeker een voorstander van, ja hoor.
Je leest niet goed, er staat dat geregistreerd moet worden wie het paard bekapt heeft. Uiteindelijk zal dat betekenen dat dit alleen een gediplomeerde hoefsmid kan zijn en als dat een natuurlijke bekapper is dan is dat prima. Op deze manier kan de direct verantwoordelijke als er iets misgaat aangepakt worden.
Cerize schreef:kan je nagaan als je een ongediplomeerd iemand aan de hoeven van je paard laat prutsen, daar kan je toch niet achter staan