Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:21

http://www.bndestem.nl/regio/breda/2897 ... -paard.ece
bndestem.nl

Een motorcrosser is vanmorgen zwaar gewond geraakt nadat hij tegen een paard is gereden. Het ongeval gebeurde om 9.10 uur in Ulicoten op een zandpad tussen de Chaamsweg en Meerle.

De man was met drie vrienden over het pad aan het crossen, toen plotseling drie paarden losbraken uit een naastgelegen veld. De dieren zijn vermoedelijk geschrokken van het lawaai van de motoren.

De paarden staken in paniek het pad over. Het slachtoffer kon één van de beesten niet ontwijken. Bij de val kwam de motorrijder onder het paard in de sloot terecht. Het paard had een gebroken been. Zijn vrienden konden hem niet uit deze benarde situatie redden. De gealarmeerde brandweer kan het slachtoffer een kwartier later onder het paard vandaan trekken. Hij werd in een ambulance gelegd die vervolgens in de zware modder vast bleek te zitten. De man is uiteindelijk met de traumahelicopter naar het ziekenhuis gebracht.

Het paard heeft het ongeval niet overleefd. Het dier was dermate gewond door het gebroken been, en leed zoveel pijn dat het ter plekke moest worden afgemaakt.

Klik hier voor 2 foto's.

CM_

Re: Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:24

He bah weer een verdrietige paardeneigenaar.

Waarom moeten ze met die rotmotors dan ook altijd crossen buiten het circuit om Boos!
Hier in het bos rijden ze ook. Waardeloos .
Hoop dat ze hier een lesje uit leren ..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:26

Getver, wat een eng ongeluk.. vreselijk triest voor het paard en ook afschuwelijk voor de motorrijder al hoort hij op de baan thuis en niet in het bos lijkt mij.. Hopelijk komt t allemaal goed met diegene en zien ze nu in hoe gevaarlijk het kan zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:39

Wat een tragisch ongeval. Voor zowel het paard als de motorcrosser.
En er staat nergens iets geschreven of ze daar wel of niet mochten crossen, dus om nu meteen de motorcrosser de schuld te geven is ook niet echt eerlijk, of daarover te speculeren. Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:39

Wat een vreselijk ongeluk weer, helaas weer een paard dat de dupe is van onverantwoordelijk gedrag van de mens. Sterkte voor de eigenaar en uiteraard ook voor de motorrijders die wel heel erg geschrokken zullen zijn. Ik hoop dat de ongelukkige motorrijder geen blijvend letsel zal overhouden.
Laatst bijgewerkt door antoinetje op 30-03-08 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:40

heel tragisch!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:40

Ik houd best van motorrijden (heb zelf mijn A), maar dan wèl op de weg of op de daarvoor bestemde plekken...

Ik hoop werkelijk dat deze jongen herstelt, maar ik heb wel heel sterk het 'eigen schuld!!!' gevoel. Ik hoop ook dat hem de kosten van de DA en verlies van het paard (waar ik dus wèl enorm medelijden mee heb!) ten laste worden gelegd. Sterkte aan de eigenaren van het paard.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:41

Tragisch! Maar ik denk niet dat de motorrijder vanochtend van huis is gegaan met het idee: laat ik eens een aanrijding met een paard veroorzaken. Voor hem en voor de eigenaar van het paard: sterkte!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:43

He bah! Het is mijn grootste nachtmerrie, om onder een paard in de sloot te belanden. Trouwens ook in de auto vind ik langs het water altijd eng.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:44

Bah ... wat naar zeg Huilen Ik moet vooral denken aan dat arme dier: met een gebroken been in een sloot liggen, met een mens onder je. En dan al die hulpverleners die proberen die persoon onder je vandaan te krijgen ...
Maar ik hoop dat de motorrijder snel weer opknapt. Hoe erg voor het paard ook, je veroorzaakt niet opzettelijk zo'n ongeluk.
Laatst bijgewerkt door oberon op 30-03-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Neonlight schreef:
Wat een tragisch ongeval. Voor zowel het paard als de motorcrosser.
En er staat nergens iets geschreven of ze daar wel of niet mochten crossen, dus om nu meteen de motorcrosser de schuld te geven is ook niet echt eerlijk, of daarover te speculeren. Knipoog

Mijn man heeft jaren gemotorcrossed en je mag alleen op een circuit rijden met zo'n ding... (met een off the road mag t weer wel)

JoyCiej007

Inderdaad, bah wat vreselijk........

Enne; sorry maar ik vind het nog altijd het belangrijkste dat die motorcrosser in iedergeval niet is omgekomen...
En dat dat dan helaas wel tenkoste van het paard gaat, tsja, dat is erg jammer en natuurlijk verdrietig voor de paardeneigenaar, maar om nou die motorcrossers de schuld hier van te geven....

Die motorrijders hebben dit vast en zeker natuurlijk ook niet gewild, daarbij heeft ieders zijn eigen hobby; of je nou op een paard door het bos crosst of op een motor; is het eigenlijk niet allemaal een beetje hetzelfde idee?

Er wordt hier gesuggereerd dat de jongens daar illegaal reden, maar we weten totaal niet hoe de situatie nou precies was. Met een off-the-road cross motor is het juist de hobby van velen om, mét rijbewijs op zak (als je verstandig bent) een leuk zandpad af te crossen oid. Of het uitgekozen pad verstandig is, tsja, dat is een tweede. Maar dat het per definitie niet zou moeten kunnen/mogen vind ik persoonlijk onzin.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:45

Ik hoorde net dat de motorrijder zeer zwaar hersenletsel heeft opgelopen door dit ongeval Scheve mond

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:46

Wat vreselijk zeg!
Het moet ook een harde klap zijn geweest, aangezien de motor zwaar in de kreukels ligt.
Vreselijk voor het paard en voor de eigenaar!
Hopelijk gaat het ook met de motorrijder snel beter.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:48

jeetje, arm paard dat ie zo aan het einde moet komen.
motor ligt idd aardig in de kreukels.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:48

Cayenne schreef:
Ik hoorde net dat de motorrijder zeer zwaar hersenletsel heeft opgelopen door dit ongeval Scheve mond

oh jeej......... he bah........ nou, 'fijn' einde van wat voor hen waarschijnlijk een leuk 'tochtje' zou moeten worden...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:49

het is mij ook een keer bijna overkomen toen k lekker in het bos aan het rijden was..k hoorde ze al aankomen dus snel maar een ander paadje gepakt maar helaas daar kwamen de 2 crossers ook door..gelukkig is mijn tinkertje niet zo snel van geluiden onder de indruk dus kon haar gelukkig net op tijd van t pad sturen en stilzetten..
maar t kloterige is hier bij ons is het sinds 2 jaar verboden om te crossen in het bos..en toch blijven ze t doen!!!! ze maken t bos onveilig en vernielen de ruiterpaden..
pislink kan ik er om worden...

ga als motorcrosser lekker op een terrein crossen dat daar ook daadwerkelijk voor bedoeld is!!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:52

Jellie schreef:
Mijn man heeft jaren gemotorcrossed en je mag alleen op een circuit rijden met zo'n ding... (met een off the road mag t weer wel)

Er bestaan ook crossers met een kenteken,
daar mag je gewoon op de openbare weg mee rijden.

Zeer tragisch ongeval voor beide slachtoffers

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:55

Hiboune: Waar staat dat ze op een ruiterpad reden? waar staat dat de motorrijders in kwestie daar niet mochten zijn?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:57

Inderdaad tragisch!

Maar wat weer een kortzichtige en eenzijdige reacties hier zeg!
'eigen schuld' van die crosser? Leg hem dat eens uit, hij is degene met hersenletsel (?) en een motor die total loss is! De paardeneigenaar mag blij zijn als de crosser hém niet verantwoordelijk houdt. Misschien had hij z'n paard beter in bedwang moeten houden?!

Er vanuitgaande dat de motoren mochten rijden waar ze reden, zijn beide partijen weggebruikers en zullen ze met elkaar moeten kunnen 'dealen'
Dus als jij buiten gaat rijden, moet je zeker weten dat je jouw paard in de hand hebt als er een motor langs komt.
Aan de andere kant heeft die crosser er rekening mee te houden dat ie ook ander verkeer tegenkomt.

Niet meteen allemaal die motorrijder veroordelen he? Knipoog

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:58

stef schreef:
Hiboune: Waar staat dat ze op een ruiterpad reden? waar staat dat de motorrijders in kwestie daar niet mochten zijn?

dat is bij mij in het bos...

zeg niet dat zij dat deden..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:58

Cayenne schreef:

Wat erg, zo spijtig dat mensen zo snel oordelen.

Veel sterkte voor de eigenaar en de motorrijder

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:58

@sflj, de paarden stonden in een weiland, dus waren in principe geen weggebruikers. Er was dus ook geen eigenaar die verantwoordelijk kan worden gehouden.
Ze zijn uitgebroken omdat ze waarschijnlijk zijn geschrokken van de motoren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:59

sflj schreef:
Inderdaad tragisch!

Maar wat weer een kortzichtige en eenzijdige reacties hier zeg!
'eigen schuld' van die crosser? Leg hem dat eens uit, hij is degene met hersenletsel (?) en een motor die total loss is! De paardeneigenaar mag blij zijn als de crosser hém niet verantwoordelijk houdt. Misschien had hij z'n paard beter in bedwang moeten houden?!

Er vanuitgaande dat de motoren mochten rijden waar ze reden, zijn beide partijen weggebruikers en zullen ze met elkaar moeten kunnen 'dealen'
Dus als jij buiten gaat rijden, moet je zeker weten dat je jouw paard in de hand hebt als er een motor langs komt.
Aan de andere kant heeft die crosser er rekening mee te houden dat ie ook ander verkeer tegenkomt.

Niet meteen allemaal die motorrijder veroordelen he? Knipoog

Sterker nog, de paarden waren uitgebroken............

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:59

Duplo schreef:
Jellie schreef:

Er bestaan ook crossers met een kenteken,
daar mag je gewoon op de openbare weg mee rijden.

Ja DAT is dus een off the road Knipoog

Een off the road kan op de weg én t circuit en een crossmotor mag alleen op t circuit.