Eigenaren horrorboerderij officieel aangeklaagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eigenaren horrorboerderij officieel aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 13:35

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1951
dehoefslag.nl

De familie Gray, bestaande uit vader James John, moeder Julie en dochters Jodie en Cordelia zijn op twaalf punten aangeklaagd naar aanleiding van een van de ergste zaken van dierenmishandeling sinds tijden in Engeland.

De eigenaren van de Splindersfarm in het district Buckinghamshire worden door de dierenbescherming beschuldigd van het onnodig laten lijden en het onthouden van de noodzakelijke zorg van in totaal 125 paarden, pony’s en ezels. De zaak kwam begin dit jaar aan het rollen toen de dierenbescherming erop attent gemaakt werd dat in een weide dode paarden lagen.

In totaal 31 dieren bleken al overleden te zijn, een groot aantal moest direct uit het lijden verlost worden. Voor de overige dieren werd een enorme reddingsoperatie op touw gezet. Samen met een vanwege zijn leeftijd anoniem gehouden 15-jarige wordt de familie Gray eind maart ter verantwoording geroepen op de rechtbank.

Verwant artikel:

[VN] RSPCA ontdekt 32 dode paarden op 'horrorboerderij'

Barbara_m

Re: Eigenaren horrorboerderij officieel aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:37

Bloos!
Jeetje, dat dat zomaar kan ik West Europa. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen bestaan die zo met hun dieren omgaan. Onbegrijpelijk.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:37

hemeltje lief... 125 dieren waarvan een groot deel al moeten afmaken... Geef die dieren dan toch aan iemand die er wel voor kan zorgen?

Ben benieuwd wat ze gaan krijgen van straf en wat er met die dieren gaat gebeuren...

Roobinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:39

125 paarden en ezels Boos!
Oh mijn god dat je dat kan doen , wat voor een hart heb je dan . krijg er kippenvel van !
Goed dat ze zijn veroordeelt:D

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:47

dit soort mensen moeten ze echt hard aanpakken....!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:49

Die mensen hebben het niet meer aangekund, waarschijnlijk financieel en emotioneel.... en ipv hulp zoeken laten ze dan maar verder en verder uit de hand lopen.
Het is drama, maar komt vaker voor dan je denkt.
Vaak zijn die mensen ook nog eens sterren in verbergen/ verbloemen van de problemen.... beesten opsluiten in stal, ze zoveel mogelijk aan het zicht onttrekken.
Daarbij zijn ze in Engeland sowieso soms al lekker bezig. Want er worden daar erg veel paarden voor de sport gefokt; races/ steeple-chase. En het onbruikbare veulenspul of de geblesseerde paarden worden meer dan eens getransporteerd naar weidegrond ver buiten de bewoonde wereld waar deze beesten aan hun lot overgelaten worden en de pijp uit gaan.
Te gek wanneer paardensport ook zo'n business wordt dat mensen deze dieren behandelen als 'dingen' en er klote mee omspringen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:51

Goed nieuws dat die daders hopelijk gaan boeten voor deze horror inderdaad. Ondenkbaar dat mensen tot zoiets in staat zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:58

Ik zag het gisteren idd op het BBC nieuws, ik hoop dat er een gepaste straf voor deze dierenbeulen komt.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:43

Wat Ninx zegt is waar, ken het ook wel van nog dichter bij, als het financiëel en emotioneel gewoon op is, dan gaan de staldeuren dicht..
Maargoed blijft natuurlijk even erg én goed dat deze mensen hun straf zullen krijgen

WelshCobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:35

Hoe kunnen mensen het zover laten komen Boos! Snap er niets van Huilen

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:10

Ik las het destijds al in engeland in een tijdschrift. Niet te geloven wat een fouten ook de bd daar heeft gemaakt...
Er waren al maanden klachten over deze farm namelijk, en pas toen er zo veel paarden dood lagen is er wat gebeurd.
Bij de reacties op dat stuk stonden ook een paar stukjes geschreven doro mensen uit die buurt die dus al veel langer hadden geklaagd over dit gebeuren.
Ook bleek menneer het leuk te vinden om met zijn quad door de wei te scheuren en dan recht op de paarden af te rijden. Indien ze niet opzij sprongen reed hij er dus letterlijk tegen aan en als ze dan omvielen moest hij hard lachen. Dit stond letterlijk in het tijdschrift!! Meermalen gezien door de buurman....

Ben blij dat ze nu terecht gaan staan, die mensen moesten een levenslang verbod krijgen op het houden van dieren.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:14

waarom is dat nooit eerder opgemerkt? dat vraag ik me dan af hoor...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:12

Hopelijk worden ze er ook voor gestraft. En een ieder die dit wist en zijn ogen ervoor sluitte is geen haar beter.
Afschuwelijk dit.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:18

Hopelijk liggen de straffen in Engeland iets hoger dan in dat @#$# land hier!!! Aanpakken die handel...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 08:22

Als het verhaal van sherwood zo lees, ben ik heel erg blij dat deze mensen gestraft gaan worden !
Hoe kun je zo met dieren omgaan zeg !

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:38

sherwood schreef:
Ik las het destijds al in engeland in een tijdschrift. Niet te geloven wat een fouten ook de bd daar heeft gemaakt...
Er waren al maanden klachten over deze farm namelijk, en pas toen er zo veel paarden dood lagen is er wat gebeurd.
Bij de reacties op dat stuk stonden ook een paar stukjes geschreven doro mensen uit die buurt die dus al veel langer hadden geklaagd over dit gebeuren.
Ook bleek menneer het leuk te vinden om met zijn quad door de wei te scheuren en dan recht op de paarden af te rijden. Indien ze niet opzij sprongen reed hij er dus letterlijk tegen aan en als ze dan omvielen moest hij hard lachen. Dit stond letterlijk in het tijdschrift!! Meermalen gezien door de buurman....

Ben blij dat ze nu terecht gaan staan, die mensen moesten een levenslang verbod krijgen op het houden van dieren.

Nou dan vind ik die buurman ook een mooie eikel. Het had mijn buurman in ieder geval niet hoeven te zijn hoor. Sorry…ik belde dan de politie op en als die er niets aan kwam doen zou ik nog 1maal de politie bellen met de mededeling dat ze evengoed mochten komen omdat ik recht in eigen hand zou gaan nemen…
Ik hoop dat ze een super zware straf zullen gaan krijgen dat meteen een goed voorbeeld ook zal gaan worden. Húppa, wéér 2 kinderen naar de verdommenis geholpen want die zullen wat betreft hun instelling nooit meer de goede kant op gaan denken, verpest voor het leven!

Wel zoooooooo verschrikkelijk luguber dat er eerst tientallen paarden/pony’s/ezels moesten sterven en de nog amper levende op de lijken van hun overleden maatjes moesten staan voor een beetje ruimte, voordat er echt actie is kunnen ondernemen.

Ik vind dat dit soort dierenbeschermingsinstanties meer rechten zouden moeten krijgen om eerder te mogen en kunnen ingrijpen en dan ook daadwerkelijk een zaak hebben en deze moeten kunnen aanspannen…