Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibonn schreef:Het gevolg is naar verwachting dat de FEI hier een 'case' van maken en het verder gaan uitzoeken. Er zal bewezen moeten worden dat de springschoenen gedragen zijn door een paard van Madeleine of Andrew Hoy. De vervolgstappen in deze zaak zijn op dit moment nog niet duidelijk, het wachten is op een statement van de FEI of eventueel de KNHS.
frisiangirl schreef:Laten we hopen dat de échte dader gepakt wordt en haar naam gezuiverd wordt (al blijft dit vaak wel negatief bij mensen hangen...)
arno8 schreef:Ik hoop niet dat de KNHS dit gaat onderzoeken. Die club is meester als het gaat over het in de doofpot stoppen van dit soort affaires. Dat bleek wel uit het 'onderzoek' naar Coby van Baalen en Power and Paint.
@Verography: bij springschoenen met pinnen zitten er (als ik het me goed herinner) pinnen in de springschoen. Als het paard springt en hij raakt de balk, dan drukken die pinnen in het been van het paard. Dat doet natuurlijk veel pijn en daardoor moet hij dan gemotiveerd worden de balk niet te raken.
verography schreef:dat noem ik geen hulpmiddel maar martelmiddel.
Ibonn schreef:In ieder geval is het een trieste zaak dat dergelijke springschoenen door iemand gebruikt zijn bij het losrijden op een eventing-wedstrijd. Dergelijke middelen zijn de sport onwaardig en ruiters of trainers die ze gebruiken dienen een langdurige schorsing te krijgen!
katiavl schreef:Bloed dat dan niet, dan mensen het zien of zijn die pinnen zo klein?
katiavl schreef:Bloed dat dan niet, dan mensen het zien of zijn die pinnen zo klein?
Liezel1 schreef:katiavl schreef:Bloed dat dan niet, dan mensen het zien of zijn die pinnen zo klein?
als de springschoenen groot genoeg zijn, zie je niet dat bv bloed vanaf de kroonrand over de hoef loopt... je kunt een springschoen zo maken dat hij de gehele hoef bedekt....
arno8 schreef:Ik hoop niet dat de KNHS dit gaat onderzoeken. Die club is meester als het gaat over het in de doofpot stoppen van dit soort affaires. Dat bleek wel uit het 'onderzoek' naar Coby van Baalen en Power and Paint.
ilse18 schreef:Het kan er bij mij maar niet in, dat dat deze mensen op dit niveau, met zo'n naam, zo verschrikkelijk dom zijn om dit soort middelen op wedstrijd toe te passen.
Natuurlijk moet het allemaal nog onderzocht worden, maar dit soort geruchten komen niet zomaar uit de lucht vallen.