Indoor Zeeland is definitief verdwenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Indoor Zeeland is definitief verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 01:12

http://www.omroepzeeland.nl/index.htm
Omroepzeeland.nl

Indoor Zeeland verdwijnt definitief. Daarmee komt na bijna 30 jaar een eind aan één van de grootste
sportevenemen-ten van Zeeland. Dit jaar werd Indoor Zeeland voor het eerst sinds 28 edities niet gehouden.
Reden was een conflict over de voorwaarden tussen de directie van deZeelandhallen en de organiserende club De Weelruiters.
Beide partijen zijn nu tot de conclusie gekomen nooit meer tot overeenstemming te kunnen komen.

Het officiëlle persbericht van De Weelruiters is hieronder te lezen
Citaat:
Vorig jaar heeft het bestuur van SCH Weelruiters de beslissing moeten nemen om Indoor Zeeland 2008 niet door te laten gaan. Daarna zijn er direct besprekingen gestart tussen SCH Weelruiters en de Zeelandhallen om de mogelijkheden voor een verdere samenwerking te bezien.

Helaas heeft dit niet tot het gewenste resultaat geleid. Het blijkt onmogelijk een volwaardig Indoor Zeeland te organiseren in de door ons voorgestane periode tegen acceptabele condities.

Het bestuur van SCH Weelruiters heeft ook onderzocht of er alternatieve locaties te vinden waren. Hierin hebben wij moeten concluderen dat, gezien niveau en omvang van Indoor Zeeland, geen geschikt alternatief voorhanden is.

Wij betreuren het u te moeten meedelen dat wij onze pogingen om Indoor Zeeland in de toekomst weer doorgang te laten vinden staken. U zult begrijpen dat dit een zeer moeilijke beslissing is geweest. De bestuursleden hebben zich jarenlang, enkelen zelfs 25 jaar of meer, met veel energie voor Indoor Zeeland ingezet en meegewerkt aan de groei van een regionaal concours naar een internationaal evenement, één van de grootste sportevenementen van Zeeland.

Het bestuur van SCH Weelruiters heeft al enkele weken zien aankomen dat deze beslissing genomen moest worden. In die periode hebben wij ons bezonnen op de wijze waarop wij de doelstelling van de stichting in de toekomst gestalte kunnen geven. Wij menen die gevonden te hebben in een verregaande samenwerking met Jumpin De Weel. Dit outdoor concours wordt nu georganiseerd door RV De Weelruiters, de vereniging waar de roots van Indoor Zeeland lagen.

De samenwerking zal onder meer tot gevolg hebben dat onze bodem ter beschikking gesteld wordt aan RV De Weelruiters, waardoor een concoursterrein aangelegd kan worden met een all-weather bodem. Hierdoor kan bijvoorbeeld Jumpin De Weel in staat gesteld worden hun ambitieuze plannen te verwezenlijken.

Hoe de samenwerking verder in het vat gegoten wordt is nog onderwerp van gesprek. In ieder geval worden de krachten gebundeld en kan Jumping De Weel gebruik maken van de expertise die in het bestuur van SCH Weelruiters aanwezig is.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-03-08 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Officieel persbericht toegevoegd

Ezmee

Re: Indoor Zeeland definitief verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 01:15

aah nee he. Wat flauw zeg. Allemaal dat gezeik Bloos. Waarom kon het eerst wel en nu niet meer... Dit was het enigste grote evenement in de wintermaandjes Boos!

daniella74

Re: Indoor Zeeland is definitief verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:05

Jammer dat het zo eindigd. Was altijd leuk concours om iedereen weer eens te spreken.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:11

Heel jammer. Ik kwam er al jaren met veel plezier.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:25

Nee dat ménen ze niet No Cheer Dat was echt hét indoor concours.... Verdrietig

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:56

wat ontzettend jammer, ik ging er altijd met heel erg veel plezier naartoe..

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:41

Er jammer dat het verdwijnt. Maar ik weet zeker dat Jan de Kroo er wel op in zal springen. Denk niet dat zeeland in de winter zonder groot evenement zal komen te zitten.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:17

Mloui schreef:
Er jammer dat het verdwijnt. Maar ik weet zeker dat Jan de Kroo er wel op in zal springen. Denk niet dat zeeland in de winter zonder groot evenement zal komen te zitten.

Dat was het eerste wat ik zei tegen m'n ma. De Kroo gaat daar gebruik van maken. Tong uitsteken. Maakt voor mij niks uit. De Kroo is dichterbij Tong uitsteken

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:19

Luctor et emergo geldt dus ook voor zeeuwse evenementen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:22

Jammer jammer...
En de Kroo kan wel een enorm evenement neer willen zetten, maar die hebben niet zo'n acomodatie waar veel publiek kan komen om te kijken. Njaa.... we zullen zien.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:31

Waar een wil is, is een weg.
Indoor Lisse werd ook gewoon in een bedrijfshal georganiseerd en dat ging ook prima.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:34

Echt zonde, maar idd zal de Kroo er wel op inspringen. Toch zal de ambiance dan wel wat anders zijn, denk ik. Daar kan je immers toch wel een keer op wedstrijd, Indoor Zeeland was echt iets speciaals.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:43

Goh, wat zonde zeg.. zo zie je dat grote ondernemingen nogmeer geld willen verdienen..hopelijk komt idd de Kroo met een oplossing ofzo. Of een samenwerkingsverband tussen diverse manege's en stallen.

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:21

Errug jammer ! Hopelijk komt er inderdaad iemand anders die hier op inspringt. Zeeland kent genoeg paardenminnend volk, dus het moet kunnen om een soortgelijk evenement op te zetten.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 13:02

erleyne schreef:
Echt zonde, maar idd zal de Kroo er wel op inspringen. Toch zal de ambiance dan wel wat anders zijn, denk ik. Daar kan je immers toch wel een keer op wedstrijd, Indoor Zeeland was echt iets speciaals.

Inderdaad, vind het enorm zonde Zij zijn groot en ik is klein!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:09

Vind het echt zonde voor de zeeuwse wedstrijdsport..al was het de laatste jaren ook al steeds kleiner aan het worden..
Nu maar hopen dat ze iets soortgelijks kunnen vinden, en denk dat de kroo er het dichtst in de buurt komt..
Wie weet worden we nog verrast.....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:12

Met die "tent"constructies die Indoor Brabant vroeger ook gebruikte kom je een heel eind als aanbouw. De Eendracht leent zich er niet voor qua accomodatie, had wel leuk geweest.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:01

erleyne schreef:

Inderdaad, hoewel het de laatste jaren niet veel meer voorstelde, maar de hengstencompetitie en de showcompetitie waren toch altijd leuk om naar toe te gaan Scheve mond

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:12

supertammy schreef:
Jammer jammer...
En de Kroo kan wel een enorm evenement neer willen zetten, maar die hebben niet zo'n acomodatie waar veel publiek kan komen om te kijken. Njaa.... we zullen zien.

Ja en aan de sfeer ontbreekt er ook nog wel wat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:23

Ben ik iig niet de enige die dat vind. Echt zo jammer dat ze geen ruimte hebben (gelaten) voor de bouw van een tribune. Achter het glas is werkelijk geen porum. Je mist de actie, spanning en de sensatie. Bovendien is het Grand café te klein voor het publiek dat bij Indoor Zeeland kwam.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:25

Je kan via het Grand café wel naar boven toe, kan je uitkijken over die hal. Maar veel plek is er niet, en je moet alsnog staan. Echt veel heb je er ook niet aan....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:27

Ja dat zijn de logés. Maar ik wil niet door een glasje turen, ik wil de paardenhoeven horen, en ik mis het gezamelijke doel dat je naar een wedstrijd zit te kijken en niet door het glas heen kijken en dat er achter mij gebept wordt door mensen die niet kijken en kinderen door de kantine denderen. Op zo'n tribune gebeurt dat iig veeel minder. Het aanmoedigen ontbreekt. Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:32

Vandaar dat de sfeer ook ontbreekt.
Persoonlijk vind ik dat IZ gewoon gehouden moet worden waar het altijd is gehouden, kan dat niet meer doorgaan dan houd het op voor IZ. Tenzij er een locatie is gevonden die over dezelfde faciliteiten beschikt als in Goes. En dat is bij de Kroo helaas niet zo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:40

Enorm jammer. Indoor Zeeland is toch echt wel een begrip.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:56

Wat jammer zeg! Jammer dat de 'bureaucratie' weer eens in de weg moet zitten bij dit soort dingen...