Dure zadels geroofd in Baarn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Dure zadels geroofd in Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:51

http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/re ... ?secId=654
gooieneemlander.nl

De zadeldieven zijn een jaar weer terug in omgeving Baarn. Bij Manege Zonneveld in Baarn zijn in de nacht van zondag op maandag vijftien peperdure paardenzadels gestolen. Maneges in Eemland en het Gooi zijn extra alert.

,,Ze wisten precies wat ze hebben wilden. Alleen de beste merken en de nieuwste zadels zijn weg. Praat je al gauw over 1500 tot 2000 euro per stuk. En nog wel gekker ook'', zegt manegehouder Jos Zonneveld.
De dieven kwamen binnen door een hek te forceren aan de achterkant van het manegeterrein aan de Torenlaan. ,,Ze zijn door het Baarnsche Bos gekomen. Ik heb hun voetsporen gezien, de bandensporen van de kruiwagen die ze gebruikten en van hun busje. Ze kenden de weg en ze hebben de sensor van een lamp gesloopt.''
In de zadelruimte trof Zonneveld een puinhoop aan. ,,Alle veertig zadelkasten waren opengebroken.'' De helft van de geroofde zadels is van particulieren. ,,Privéspullen. Heel triest, vooral als het van jonge meisjes is die er hard voor hebben gespaard. Ik heb ze allemaal zo snel mogelijk gebeld, zo lullig als ze het pas ontdekken als ze komen rijden.''
Klanten krijgen van Zonneveld het dringende advies dure paardenspullen voorlopig mee naar huis te nemen. ,,Grote angst is dat ze terugkomen, omdat ze weten dat we nieuwe zadels moeten aanschaffen. Thuis opbergen adviseerden we ook bij de hausse inbraken in de regio twee jaar geleden.'' Zonneveld ontsprong toen de dans. ,,Maar nu is het raak. Slecht nieuws: ze zijn terug.'' De laatste grote zadelkraak vond een jaar geleden plaats bij 't Adelaarsnest in Bunschoten.
De politie heeft maandag uitgebreid poolshoogte genomen, maar zag af van forensisch sporenonderzoek. ,,We stellen prioriteiten. Waarschijnlijk waren er geen bruikbare sporen. Maneges worden door zoveel mensen bezocht'', zegt een woordvoerder.

Mandarijn

Re: Dure zadels geroofd in Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:00

Hoop niet dat ze nog een keer terugkomen

15 Zadels weg is echt erg, 1 is al teveel. Ze moeten gewoon van andermans spullen afblijven Ja

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:02

He bah... arme eigenaren. Denk dat iedereen er sowieso goed aan doet al te dure of onvervangbare spullen mee naar huis te nemen, want het ene moment is een manege in plaats A de klos, de week erop in plaats B en ga zo het hele alfabet maar af. No Cheer Ik krijg soms het idee dat er met een busje door het hele land wordt getoerd of zo.

Wat ik me naar aanleiding van dit bericht afvraag: er wordt altijd geroepen dat die zadels naar het buitenland gaan. Maar wordt er eigenlijk wel eens een zadeldief opgepakt of een zadel (in het buitenland of elders in het land) terug gevonden?

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:06

Zag net toevallig in de hoefslag een zadelklem. Moest er gelijk weer aan denken toen ik dit artikel las. Dit is gewoon heel triest , maar eigenlijk niet te voorkomen ..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:13

Heey,
ik woon toevallig in Baarn en ik rijd op manege zonneveld.
Dit is het verhaal wat ik van de manegehouder Ari Zonneveld heb gehoord:

''Alle pension zadels zijn gestolen...'' ''Omdat Buffy er niet meer is om onze manege te beschermen tegen inbraak kunnen wij niks meer.'' (Buffy was de waakhond,hij is aangereden.)
''We zullen veel moeten betalen aan de pensiongasten.'' ''Waarom waren het nou niet onze zadels!?'' Boos!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:15

Ik neem aan dat hij , of de pension klanten, hiervoor verzekerd zijn ? Zeker als het dure zadel zijn van meer dan €2000

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:16

hmm nogmaals een waarschuwing om je zadel l;ekker mee naar huis te nemen! beter elke dag een beetje meer moeite dan een nieuw zadel moeten kopen!
Donderdag komt mijn nieuwe zadel, en ik ga het ook echt elke dag meenemen, heb er lang voor gespaard en het zou echt erg zijn als het gejat wordt!

Ik heb sowiezo de laaste weken bijna niks van waarde meer in mn zadelkast. Nog maar 1 paar pesjes en strijkjes, mijn hoofdstel, mijn laarzen en cap en poetsspullen. de rest ligt allemaal veilig thuis!

edit: en paar jaar terug was er bij ons op de manege ook ingebroken. Veel mensen waren NIET verzekerd, omdat je je spullen op het terrein van iemand anders hebt liggen. Het valtveelal niet onder de inboedelverzekeing. Hetzelfde geval ook bij een pensuionstal waar ik een paar jaar gereden heb, ook niet verzekerd. Bovendien ligt het er ook nog eens aan, hoe de zadelkasten en het gebouw beveiligd zijn...

En het ergste was dat ze in het laaste geval inderdaad na een paar maanden terugkwamen, toen iedereen een nieuw zadel had. Weer alles weg...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:41

GirlyMelis schreef:
Ik neem aan dat hij , of de pension klanten, hiervoor verzekerd zijn ? Zeker als het dure zadel zijn van meer dan €2000

Ik weet niet of iedereen zijn zadels verzekerd had.
2 Mensen hadden dat wel, die hadden maandag ook al weer nieuwe zadels Ja

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:56

het is gewoon triest Boos! .
vorrige week bij ons op manege frontera in ammerzoden zijn er ook 28 dure zadels gestolen.
word tijd dat ze een keer gepakt worden .

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:57

Dat is ook de reden dat ik naast een inboedel verzekering een buitenhuis dekking heb voor mijn paarden spullen. Ik heb pas na gevraagd tot welke waarde ik verzekerd ben ivm aanschaf nieuw zadel, maar gelukkig ben ik goed verzekerd. Voorwaarde is wel dat alleen ik de sleutel van de kast heb waar hij in ligt en niet nog eens iemand anders.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:58

word echt erg en steeds dichter bij zeg!
als ik dan toch dit jaar een mooi zadel wil aanschaffen gaat hij zeker mee naar huis!

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:16

ojee!
daar heb ik ook gereden, ik sta nu ergens anders maar ik heb zelf een prestige zadel en vrij nieuw! ben als de dood dat ze hem ook jatten! helaas is het niet echt te voorkomen denk ik, of je moet hem iedere dag op en neer slepen maar dat is op een fiets ook niet erg handig Huilen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:49

Riejanne1990 schreef:
ojee!
daar heb ik ook gereden, ik sta nu ergens anders maar ik heb zelf een prestige zadel en vrij nieuw! ben als de dood dat ze hem ook jatten! helaas is het niet echt te voorkomen denk ik, of je moet hem iedere dag op en neer slepen maar dat is op een fiets ook niet erg handig |(

dat doe ik ook elke dag. mischien niet zo handig, maar wel veiliger! Ik weet zeker dat je achteraf denkt "had ik t nou maar meegenomen" mocht t gejat worden hoor!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:04

Mooi balen zeg.
Zadels stelen uberhaupt iets stelen hoe kun je over de rug van een ander proberen rijk te worden gatver.
In ieder geval preventief zorgen dat er heel veel licht is met onafhankelijke bewegingsmelders. Vluchtroute zo ontoegankelijk mogelijk maken vele obstakels en het mooiste natuurlijk een waakhond.
Liefst een rottweiler, herder ofzo. In ieder geval iets wat lawaai maakt.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:42

en zijn echt dezelfde mensen die het doen..
hier in rotterdam toen dertijd ook..
met kruiwagens.. en via de kant van het park.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 01:14

Sjonge sjonge wat erg voor die mensen zeg ppff..
Ik ben gelukkig goed verzekerd voor me spullen maar ik kan me goed begrijpen dat heel veel mensen dit niet hebben gedaan en nu met problemen zitten..

Ik wens ze heel veel sterkte..

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 02:16

karina1977 schreef:
het is gewoon triest Boos! .
vorrige week bij ons op manege frontera in ammerzoden zijn er ook 28 dure zadels gestolen.
word tijd dat ze een keer gepakt worden .

Er zijn veel overeenkomsten, misschien iets voor de politie om het naast elkaar te leggen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 02:34

Echt triest zulke mensen Boos!
Blijf gewoon met je klauwen van ander mans spullen af!
Je bent toch niet goed bij je hoofd! Boos!
Echt vrezelijk voor de getroffen personen zeg Verdrietig

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:10

het is niet altijd mogelijk om je spullen op een stal te verzekeren.

ong. 1 jaar geleden was er een bende onder rotterdam bezig. ze hadden 3 stallen aan gedaan waarvan 1 mislukt omdat de eigenaar net ging voeren.
een andere stal heeft via marktplaats spullen teruggevonden. het bestrof een duur tweespan tuig. deze mensen hadden het toevallig net op een markt gekocht voor een koopje. ja ja.
politie gebeld, spullen in beslag genomen, lang moeten wachten tot eigenaar ze terug kreeg. niemend aangehouden.
overige spullen nooit meer gezien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:16

Op Manege de Treekhoeve in Leusden zijn ook de zadels gestolen...denk nu zo'n 3 á 4 weken geleden. Hier wisten ze ook precies waar ze moesten zijn, alleen de dure zadels zijn meegenomen...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:05

Wat een toestand. Echt heel erg vervelend voor de slachtoffers.
Misschien MP ed in de gaten houden.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:09

Sammie schreef:
De dieven kwamen binnen door een hek te forceren aan de achterkant van het manegeterrein aan de Torenlaan. ,,Ze zijn door het Baarnsche Bos gekomen. Ik heb hun voetsporen gezien, de bandensporen van de kruiwagen die ze gebruikten en van hun busje. Ze kenden de weg en ze hebben de sensor van een lamp gesloopt.''
[...]
De laatste grote zadelkraak vond een jaar geleden plaats bij 't Adelaarsnest in Bunschoten.

Zoals Bellatrix ook al zei, bij de Treekhoeve in Leusden, toch dezelfde omgeving, zijn een paar weken geleden ook zadels gestolen.
Naar wat ik gehoord heb waren de dieven daar ook achterom door het bos gekomen. Ze waren al een week daarvoor geweest, toen was het alarm afgegaan, vervolgens kwamen ze dus achterom en hebben ze het alarm weten uit te schakelen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:14

Fieuw... ben toch blij dat er bij ons 's nachts een waakhond in de stallen rondloopt... goeie die daar voorbij komt.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:53

ook met hond had het gebeurd. de pensionstal waar ik vroeger stond liepen 3 rotweilers, en 1 boevier. ze zijn allemaal plat gespoten.......en gewoon alles gejat! zelfde gasten waarschijnlijk als in dit verhaal. kruiwagens, busje etc.

dus ook mensen met hond moeten op hun hoede zijn. hoe stoer je hond ook is......deze inbrekers zijn hier zeer ervaren in en geen hond houdt ze tegen. als ze ergens willen jatten, doen ze dit, hond of geen hond. ze hebben hier hele slimme truckjes voor. de smeerlappen.

ik zit me in middels als ik niet oppas weer kwaad te maken...... Boos!

gr leonie

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:24

Mja... maar dan moet je zo'n hond wel kunnen benaderen. Deze hond is niet te benaderen door iemand die niet zijn baasje is. Ik heb er toch wel vertrouwen in dat ie iemand weet tegen te houden/ontmoedigen Knipoog