Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:56

http://www.horsetelex.nl/www.kwpn.nl
Nieuwsredactie

Afbeelding
IJsbrand Chardon
Vandaag was in Den Bosch de eerste dag van de hengstenkeuring. Tot en met zaterdag worden er o.a. de 2de bezichtingshengsten gekeurd, de finale van de hengstencompetities worden verreden, het KWPN paard van 2007 wordt bekend gemaakt en er zijn diverse shows.
Vandaag werd in de ochtend de eerste gedeelte van de springhengsten gekeurd, 's middags waren enkele dressuurhengsten aan de beurt en ook de eerste omloop van de hengstencompetitie in de M springen en M dressuur werd verreden.

Vigaro snelt naar zege in M-springen
In zeven galopsprongen raceten Vigaro en Roelof Bril vanmiddag naar de overwinning in de eerste finalewedstrijd van de Mitsubishi Hengstencompetitie. Vleut en Maikel van der Vleuten namen iets minder risico en één galopsprong meer en eindigden op de tweede plaats, gevolgd door Verdi, eveneens gereden door Maikel van der Vleuten.
Elf hengsten waren doorgedrongen tot de barrage van de klasse M. Vingino explodeerde als eerste over de hindernissen van de beslissende omloop. "Hij moet nog wat handiger worden", aldus zijn amazone Hester Klompmaker, "maar hij geeft een een geweldig gevoel, alsof hij overal overheen kan."
Vleut jr drukte zijn imponerende hengst Verdi door in de grote afstand naar de tweede steilsprong en koos in de wending naar oxer nummer 7 heel handig voor de eerste afstand. Maar de laatste lijn kostte negen galopsprongen, terwijl een ontketende Roelof Bril en een supervoorzichtige Vigaro dezelfde afstand in zeven galopsprongen aflegde.
Met Vleut was Maikel van der Vleuten in de wendingen even snel als Roelof en Vigaro, maar in de laatste lijn nam hij wat minder risico.
Laatste starter Tom Brinkman toonde de grenzeloze talenten van Eurocommerce Vaillant, maar moest als vierde aansluiten.

Johnson imponerende winnaar M dressuur
Johnson is de indrukwekkende winnaar van de eerste finalewedstrijd in de klasse M van de Mitsubishi Hengstencompetitie. Met bijna uitsluitend 9's kwam de Jazz-zoon uit op de monsterscore van 89 punten. Na een strijd op hoog niveau moest Vivaldo (87.5) zich met Mirelle van Kemenade gewonnen geven. Nars Gottmer en Citango (82) eindigden als derde.
Johnson heeft zich onder Hans Peter Minderhoud formidabel ontwikkeld. Hij is actief en looplustig en lijkt geen enkel probleem met zijn werk te hebben. De hengst toont het uitgetekende beeld van het moderne dressuurpaard. De stap was volgens juryvoorzitter Cor Loeffen heel actief, maar zou nog iets meer kunnen schrijden.
Opvallend was het zeer hoge cijfer voor de draf (9), terwijl het ook de jury niet was ontgaan dat Johnson het achterbeen in draf iets teveel richting staart brengt alvorens de beweging naar voren te maken. Voor de galop scoorde Johnson een 9.5. De tact blijft steeds gelijk, hoewel Hans Peter Minderhoud de balans danig op de proef stelde bij het uitstrekken en weer terugkomen. Johnson bleef echter onverstoorbaar in evenwicht en drietakt.
Vivaldo scoorde weer zeer hoog met zijn rittigkeit, balans en souplesse. Drie hele goede gangen, een functioneel dressuurmodel en een geweldige instelling maken van Vivaldo een getalenteerd en extreem prettig te bedienen dressuurpaard.
Ook Citango deed goede zaken: veel expressie en buiging, afdruk en kracht, gevoegd bij de houding die voor een dressuurpaard onmisbaar is. De jury kwam tot een totaal van 82 punten.
Broere Valdez en Kirsten Beckers verdienden 77 punten met een mooie, harmonieuze proef. Vic scoorde 75 punten, Velazquez en Valeron kwamen uit op 74 punten.

Aangewezen hengsten voor de 3de bezichting
De eerste dag in Den Bosch zijn 's ochtends de tweede bezichtiging springhengsten van buitenlandse vaders in de baan geweest. 's Middags waren de tweede bezichtigings dressuurpaarden van buitenlandse vaders aan de beurt.

De hengstenkeuringscommissie stuurde 's middags de volgende dressuurhengsten door naar de derde bezichtiging:
cat.nr.545 - OO Seven x Jazz pref (Amoor)
cat.nr.603 - Sandreo x Pion (Adamo M)
cat.nr.622 - Sandro Hit x Florestan I (Apart-Olt)
cat.nr.654 - Sunny Boy x Biotop (Allessandro)
cat.nr.718 - Undigo x Metall (Addo)
De hengstenkeuringscommissie stuurde 's morgens de volgende springhengsten door naar de derde bezichtiging:
cat.nr.30 - Canturo x Gran Corrado (Adinus I PP)
cat.nr.96 - Couleur Rubin x Caretano Z (Claus Z)
cat.nr.374 - Utrillo van de Heffinck x Libero H pref (Flinston van den Bisschop)
cat.nr.375 - Utrillo van de Heffinck x Cavalier keur (Alonso)
cat.nr.380 - Wandor van de Mispelaera x Nabab de Reve SBS (Falaise de Muze)
cat.nr.31 - Cardento x Contender (Ardenco)
cat.nr.41 - Caruso x Corisco (Candola)
cat.nr.42 - Casall x Indoctro pref (Casares M)
cat.nr.340 - Tangelo van de Zuuthoeve x Calvados keur (A)
cat.nr.373 - Unistar x Hugo (Algra Ho)
cat.nr.397 - Tjungske x Exorbitant xx (Triton Z)
Voorzitter Arie Hamoen lichtte de besluiten toe: “Onze insteek is dat we in de eerste bezichtiging hebben geselecteerd op grootramige hengsten die goed presteren, in de tweede bezichtiging speelde afstamming een nadrukkelijke rol. Hengsten die vandaag foktechnisch interessant genoeg zijn om onder het zadel te beoordelen, hebben we doorverwezen naar de derde bezichtiging. In het kader van de duidelijkheid naar de fokker hebben we duidelijk gecommuniceerd waarom we sommigen hengsten niet hebben meegenomen. We willen zo weinig mogelijk valse verwachtingen wekken richting derde bezichtiging: tenzij de doorverwezen hengsten ons in deze derde bezichtiging onaangenaam verassen maken zij een reële kans om naar Ermelo te mogen. Wij hebben als keuringscommissie een goed gevoel overgehouden aan deze eerste dag.”

Ook de drie oudere hengsten die onder het zadel werden gepresenteerd zijn door.
"We gaan nog eens overleggen en daarom nodigen we alledrie hengsten uit voor de derde bezichtiging", zei juryvoorzitter Arie Hamoen vanavond na de zadelpresentatie van drie tweede bezichtigingshengsten.
De volgende hengsten mogen dus nog een ronde verder en worden zaterdag aan de hand gepresenteerd in de derde bezichtiging:
431 Zellobee (Berlin x Corland)
437 Campbell (Cassini I x Carpaccio)
447 Carambole (Cassini I x Concerto II)

Woensdagavond: IJsbrand Chardon winnaar vierspannen
Met een fors groeiende publieke belangstelling mag de KWPN-menavond van woensdag een groot succes worden genoemd. Meervoudig wereld- en Nederlands kampioen IJsbrand Chardon sloot deze editie winnend af. De finale was bloedstollend, Chardon werd met zijn KWPN-ers in de tweede manche letterlijk op de hielen gezeten door Koos de Ronde. Deze menner uit Zwartewaal liet wat steekjes vallen in de eerste manche, maar kwam in de tweede manche fenomenaal terug. In de uiteindelijke uitslag kwam De Ronde slechts één seconde tekort op Chardon.

In de strijd van de Tweespannen voorzag Chardon vanaf de zijlijn het publiek van deskundig commentaar. In de eerste manche was hierin Tom Engbers het snelst, maar hij moest die voorsprong in de tweede manche door twee gevallen balletjes uit handen geven aan Raymond Letteboer met zijn zwartbonte ruinen. Beide paarden voeren het bekende Samber-bloed in hun pedigree. Ze werden gefokt bij de familie Letteboer en deze familie werd bij de huldiging betrokken. Tweede werd Harrie Verstappen.

Bekend menner en instructeur Ad Aarts gaf tussen de beide rubrieken door een interessante uiteenzetting over de verschillen tussen rijpaard, tuigpaard en Gelders paard, hiervan verschenen verschillende representanten in de baan.


De donderdag staat in het teken van het springen. Overdag zijn de 2de bezichtingshengsten aan de beurt en 's avonds wordt de finale van de hengstencompetitie L, M en Z en de strijd om de VHO-troffee gereden.

Verwante artikelen
[VN] Morgen gaat de kwpn hengstenkeuring van start
[ON] Hengstenkeuring KWPN live te volgen via internet
[ON] Startlijsten KWPN Hengstenkeuring online

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:34

Sammie schreef:
cat.nr.603 - Sandreo x Metall (Adamo M)


foutje dit is de sandreo x pion

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 22:41

Bloos! Aangepast. Leek de beste van de dag te zijn.

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:00

ik schrok al en maar heel snel het boekje gepakt waar het gelukkig goed in stond Knipoog typefoutje gebeurt mij ook wel eens Haha!

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:11

Ik ben wel benieuwd naar foto's! Iemand?

Ik was mee met de 00 Seven x Jazz Lachen

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:26

cat.nr.603 - Sandreo x Pion (Adamo M)
cat.nr.654 - Sunny Boy x Biotop (Allessandro)
cat.nr.545 - OO Seven x Jazz pref (Amoor)

Wat konden die prachtig lopen zeg! Ik zat zowat te kwijlen op die tribune Clown

Pannie

Berichten: 1817
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: thuis!

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:33

de sandreo x pion wil k ook nog wel foto's van zien! weet wie de eigenaar is en heb dr ook alleen nog maar goede woorden over gehoord (maar dit kan dan ook niet anders he..)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 01:10

De Sandreo x Pion had echt een heel mooi type en een koppie en hals om van de kwijlen! Heerlijk lekker paard, vond het eigelijk de enige echt opvallende van de dag. De kwaliteit in het algemeen viel mij een beetje tegen.

Met de uitslag van de M dressuur ben ik het niet eens, ik vond Vivaldo beter dan Johnson, daar viel wel meer op aan te merken.

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:36

De Ardenco heb ik gezien op filmloop, geweldige hengst, daar komt toch de contender nadrukkelijk naar voren.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:02

cat.nr.30 - Canturo x Gran Corrado (Adinus I PP)

komt deze van Hengstenhouderij brinkman?
of heeft daar gestaan..

Maaaikea

Berichten: 808
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:58

xElsjeeh schreef:
cat.nr.30 - Canturo x Gran Corrado (Adinus I PP)

komt deze van Hengstenhouderij brinkman?
of heeft daar gestaan..

Dat is idd de Canturo van HH Brinkman, je kent hem dus wel Lachen

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:15

ja ik had hem al gevonden:)
ik heb dit najaar stage daar gelopen..
mooi beest..=O
was alleen heel heet

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:32

Zijn er al foto's te bemachtigen?

Ben op zoek naar foto's van: cat.nr.622 - Sandro Hit x Florestan I (Apart-Olt)

Gimli
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Arnhem

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:37

Als er toevallig morgen iemand naar de bezichting gaat kijken.....zou hij of zij dan wellicht een foto kunnen maken van nummer 662 (Tchaikovsky).

Ik heb namelijk zelf ook een afstammeling van die hengst en ben erg benieuwd naar dit exemplaar. Hij heeft namelijk niet veel gedekt, dus er zijn bijna geen afstammelingen van.

je zou me daar erg blij mee maken, ik moet morgen namelijk helaas gewoon aan het werk

Mikala13

Berichten: 131
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: Nederland

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:46

Hey,
Ik ging eigenlijk ieder jaar naar de hengstenkeuring. Maar nu kan t niet omdat ik op de middelbare zit. Zaterdag kan ook niet want dan heb ik springwedstrijd Lachen. Wel heel jammer maar ja.
Een hengst van ons is een keer verrichtingskampioen geworden dat is Damiro B(voor meer info zie: http://www.vandamhorses.nl),
Xx Mikala

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:07

De Sandreo Pion, de beste van gisteren:

Afbeelding

Livano
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-12-06

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:24

maikymouse3 schreef:
xElsjeeh schreef:
cat.nr.30 - Canturo x Gran Corrado (Adinus I PP)

komt deze van Hengstenhouderij brinkman?
of heeft daar gestaan..

Dat is idd de Canturo van HH Brinkman, je kent hem dus wel Lachen



Hij is mede eigenaar.

Maaaikea

Berichten: 808
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:07

Het klopt dat ze mede-eigenaar zijn. Maar ze bedoelde of hij bij Brinkman stond of heeft gestaan, en dat is zo Lachen

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:03

Sannah schreef:
De Sandreo Pion, de beste van gisteren:

Afbeelding


die is mooooooi Lovers !

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:21

Ben benieuwd hoe die het zaterdag doet. Hij lijkt trouwens best op zijn papa! Dat zie je op filmloop nauwelijks maar zo op de foto wel.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:39

Heeft iemand foto's van de 545 OO Seven x Jazz?

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:13

Urielle schreef:
Heeft iemand foto's van de 545 OO Seven x Jazz?

Dat vroeg ik me ook af Lachen

Sharon1991

Berichten: 42
Geregistreerd: 18-07-06
Woonplaats: Moordrecht

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:29

Heey ik vroeg me af of iemand misschien wist waar ik informatie over de hengstenkeuring kon vinden? ben er geweest met school en nu moet ik een aantal dingen weten voor een werkstuk zoals: Hoeveel paarden worden er aangemeld?
Waar word op gelet tijdens iedere bezichtiging?
Wat houd 1e,2e,3e bezichtiging in?

Dus als iemand eht weet hoor ik het graag (A)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 02:02

Dat is een huiswerk vraagje. Die zal je zelf moeten oplossen. Knipoog

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Uitslagen Hengstenkeuring KWPN van woensdag 30 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 02:10

En als je er geweest bent lijkt het me helemaal niet zo moeilijk op te lossen Knipoog