Vrouw overlijdt na botsing met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrouw overlijdt na botsing met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 11:39

http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland ... -E17.dhtml
demorgen.be

Een meisje van twintig is vannacht om het leven gekomen bij een botsing op de E17 ter hoogte van Zele, Vlaanderen. De botsing werd veroorzaakt door een loslopend paard dat op de snelweg terechtkwam, zegt de Oost-Vlaamse wegpolitie. Vermoedelijk werd het dier opgeschrikt door nieuwjaarsvuurwerk.

Losgebroken paarden
Het ongeval gebeurde kort na middernacht op de E17 richting Antwerpen. De exacte omstandigheden zijn nog niet duidelijk. Twee paarden zouden losgebroken zijn uit omliggende weiden, één van hen zou op de snelweg aangereden zijn door een personenwagen. Volgens de wegpolitie werden de dieren vermoedelijk opgeschrikt door nieuwjaarsvuurwerk.

Twintigjarige
Bij de aanrijding raakte nog een andere voertuig betrokken. Een jonge vrouw van twintig kwam om het leven, twee andere inzittenden raakten gewond. Ook het paard overleefde de klap niet.

Hinder
Het ongeval zorgde voor hinder op de E17 richting Antwerpen. De linker- en middenrijstrook waren een tijdlang versperd. Het verkeer moest over de rechterrijstrook.

Arabische

Re: Vrouw overlijdt na botsing met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:40

Wat vreselijk! Huilen

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:42

jeetje, het zou je maar overkomen

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:51

Ow ow, ik hoop dat dit niet de paarden van mijn ex zijn. Zijn wei is vlak naast de autostrade en zijn paarden kunnen echt niet tegen vuurwerk!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:56

Jeetje wat erg !

Anna01 schreef:
Ow ow, ik hoop dat dit niet de paarden van mijn ex zijn. Zijn wei is vlak naast de autostrade en zijn paarden kunnen echt niet tegen vuurwerk!

als ze echt niet tegen vuurwerk kunnen wat doen ze dan nog in het weiland naast een snelweg ?

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:58

Anna01 wat een uiterst irri opmerking....misschien als aan die dame gedacht die nu dood is? Das heel wat erger....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:02

XxSultanxX schreef:
Jeetje wat erg !

Anna01 schreef:

als ze echt niet tegen vuurwerk kunnen wat doen ze dan nog in het weiland naast een snelweg ?

Misschien omdat hij geen andere wei heeft en geen mogelijkheid om ze op stal te zetten? Veel honden en katten zijn ook bang van vuurwerk en ik vind dat eigenlijk maar doodnormaal voor die dieren. Waar dieren in een wei staan zouden mensen veel meer moeten nadenken vooraleer ze vuurwerk thuis afsteken. Ik vind het trouwens veel te gevaarlijk om thuis vuurwerk af te steken. Het zou niet het eerste huis zijn die daardoor uitbrand of iemand levensgevaarlijk verbrand of een ander lichaamsdeel moet missen door vuurwerk. Laat dit aan de profs over.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:09

en de zoveelste die ontsnapt is en de snelweg oploopt om ongelukken te veroorzaken
ik vind dat je je paarden schuil moet houden met vuurwerk, niet iedereen kan rekening houden met andere, lekker egoistisch, kan me er best kwaad om maken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:11

Wat erg! Het zal je dochter maar zijn. Wij zitten hier vlak bij een grote discotheek en we hebben vannacht verschillende keren sirenes gehoord, door de dichte mist. Oudjaarsnacht is hier altijd weer een bron van veel ellende.

Gisterenavond rond een uur of 11 liep hier ook een hond op het erf, niemand wist van wie hij was en hij schoot ook in paniek weer weg. Ik blijf me daar dan zorgen om maken.

Wie dieren heeft, zou ze in elk geval in zo'n nacht binnen moeten houden, op wat voor manier dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:13

En als je paard 24/7 buiten staat?
Hoe moet je hem dan weg houden bij vuurwerk?

Verschrikkelijk wat er gebeurd is en ja ik vraag me ook vaak af hoe het kan dat er vaak paarden ontsnappen. Maar nu met vuurwerk kunnen ze uit blinde paniek door een goede omheining knallen.

Verschrikkelijk voor dat meisje, alle sterkte voor de fam.
Maar ook verschrikkelijk voor de paarden eigenaar.

Echt ik zou zeker een vuurwerk verbod willen zoals een ander topic beschrijft.
Dan was dit niet gebeurd.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:15

wat vreselijk ook voor de ouders geen goeie start voor het nieuwjaar! en ook niet voor de eigenaar van de paarden.
Sterkte (F)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:19

Als je paard 24/7 buiten staat maar wel doodsbang voor vuurwerk is zou ik hem dus wel een nachtje op een stal dichtbij zetten.. Voor het paard zijn eigen veiligheid maar dus ook voor omstanders..

Arm meisje.. Het zal je dochter zijn zeg.. bah..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:21

Moet er wel een stal vrij zijn in de buurt.
En niet elk paard staat rustig op stal

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:22

ik vind dit echt heel erg.

Voor de Vrouw die overleden is, en haar familie sterkte.

Ik vind het voor de paardeneigenaar ook echt heel erg..
Dit wens je iemand niet met oud&nieuw.. zeker niet in het begin van het jaar!!

Echt sneu vind ik Huilen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:23

Jeetje zeg, wat een begin van het nieuwe jaar voor de betrokken familie's.
Veel sterkte.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:36

kamaron schreef:
Anna01 wat een uiterst irri opmerking....misschien als aan die dame gedacht die nu dood is? Das heel wat erger....

Oh jeetje, zo bedoelde ik het helemaal niet!
Het is uiteraard heel erg voor die vrouw, verschrikkelijk erg! Maar ik bedoelde: hopelijk zijn het zijn paarden niet want dat betekend dat hij verantwoordelijk is voor dit ongeval en dan ook het schuldgevoel moet dragen.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:42

runningkawa schreef:
Moet er wel een stal vrij zijn in de buurt.
En niet elk paard staat rustig op stal

Moet je nu áltijd voor de dieren spreken en altijd zo'n (nutteloze) discussie aangaan?

Het is gewoon niet slim om een paard met oud en nieuw op het land langs de snelweg te zetten. Helemaal niet als die bang is voor vuurwerk e.d.

Het paard zelf kan daar natuurlijk niks aan doen, maar de eigenaar had beter een andere oplossing kunnen zoeken. Ook al staat het paard normaal gesproken niet op stal.

En een paard kan beter onrustig op stal staan, dan onrustig op een wei langs een snelweg met alle gevolgen van dien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:54

Wat jij nutteloos vind vind een ander zinvol...

Gelukkig kunnen mijn dieren goed tegen een stal. Maar lees eens wat meer op bokt en je ziet dat er paarden zijn die onder normale omstandigheden hun stal al kapot slaan. En daarmee dus ook zichzelf verwonden. Laat staan als ze echt bang worden.Dus de uitspraak een paard op stal voor eigen veiligheid gaat gewoon niet altijd op. En daar mag bij stil gestaan worden...

Ik ken ook mensen die weten dat hun paarden algemeen gezien met vuurwerk rustiger in de wei staan...maar goed, een keer een pijl ertussen en dat is algemeen zo algemeen ook niet meer.

Maar mensen willen graag nergens bij stil staan...als ze maar kunnen knallen voor hun plezier...ikke ikke ikke.... en de dieren...die kunnen stikken....
En nu is er dan een meisje omgekomen, wat verschrikkelijk is...maar dan hebben nog de paarden en de eigenaar het gedaan?
Kom op zeg....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:57

het is nou eenmaal zo dat er vuurwerk af word gestoken, elk jaar weer. vind het dus erg dom van de eigenaar, ik ben sowieso geen voorstander van paarden langs de snelweg, veroorzaken alleen maar ongelukken. steeds meer en meer.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:09

Ik zou er niet aan moeten denken dat onze paarden verantwoordelijk zouden zijn voor zo'n ongeluk. Ik wens de fam. van dit meisje heel veel sterkte!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:11

wat akelig zeg

voor die arme familie zal nieuwjaar nooit meer hetzelfde zijn,

triest hoor ,
dat akelige rotvuurwerk ook !

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:27

runningkawa schreef:
Wat jij nutteloos vind vind een ander zinvol...

Gelukkig kunnen mijn dieren goed tegen een stal. Maar lees eens wat meer op bokt en je ziet dat er paarden zijn die onder normale omstandigheden hun stal al kapot slaan. En daarmee dus ook zichzelf verwonden. Laat staan als ze echt bang worden.Dus de uitspraak een paard op stal voor eigen veiligheid gaat gewoon niet altijd op. En daar mag bij stil gestaan worden...

Ik ken ook mensen die weten dat hun paarden algemeen gezien met vuurwerk rustiger in de wei staan...maar goed, een keer een pijl ertussen en dat is algemeen zo algemeen ook niet meer.

Maar mensen willen graag nergens bij stil staan...als ze maar kunnen knallen voor hun plezier...ikke ikke ikke.... en de dieren...die kunnen stikken....
En nu is er dan een meisje omgekomen, wat verschrikkelijk is...maar dan hebben nog de paarden en de eigenaar het gedaan?
Kom op zeg....

Daar heb je ook gelijk in, dat sommige paarden de halve stal uitbreken.. Maar dan alsnog had ik een weiland gezocht een stuk verder op, langs een rustig weggetje... Bij mijn stal ( zo'n 10 km van de stad) was het vuurwerk amper hoorbaar. Een bang paard naast een snelweg is niet slim, paarden gaan vluchten en gaan als het moet door het hek heen op zo'n moment.. En zoals je ziet, veroorzaakte dit geval een ongeluk. Een bang paard moet je in een rustig land een stukje van de groten wegen houden. Vast lastig om iets te vinden, maar dat had ik wel gedaan.. Dan maar voor de 1e dag je paard wat verder van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:33

Maar wat zijn omliggende weiden?
Direct aangelegen weide? Of weide 2 km verderop?

Heel vaak ligt een snelweg niet midden in een dorp of stad dus zou je juist verwachten dat het er met vuurwerk relatief rustig is.

En net wat je zegt, moeilijk vinden een ander stukje. En paarden zijn toch vaak weer het rustigst op hun eigen bekende stekje Lachen Tenminste die van mij wel Lachen

En hoe lang heeft de eigenaar die paarden al? Als het al jaren goed gaat en nu niet...?
We weten gewoon te weinig, alleen dat er iemand verongelukt is. En dat is meer dan verschrikkelijk.
Maar toch zijn paarden bij de snelweg egoistisch Verward

Sorry maar snap dat verband gewoon niet...
Ik zie het als een ongeval wat vreselijk is. Maar imo geen schuldige zijn.
(ja de mensen die perse moeten knallen)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:35

Anna01 schreef:
kamaron schreef:

Oh jeetje, zo bedoelde ik het helemaal niet!
Het is uiteraard heel erg voor die vrouw, verschrikkelijk erg! Maar ik bedoelde: hopelijk zijn het zijn paarden niet want dat betekend dat hij verantwoordelijk is voor dit ongeval en dan ook het schuldgevoel moet dragen.

Sowieso zijn het iemands paarden en de kans is wel heel erg groot dat diegene heel erg verdrietig is en zich vreselijk schuldig voelt.

In mijn ogen zijn de enige schuldigen de afstekers van het vuurwerk. Je kunt je gaan blijven afvragen wie de eindverantwoording heeft, maar de paarden reageren omdat de mens het leuk vindt om te knallen. Zieke gedachtengang vind ik het.

En je dieren één nachtje ergens anders neerzetten? Dat is vast mogelijk in een perfect lalalaland maar niet overal de realiteit. Met 1 dag ben je er overigens niet. Ik wilde mijn katten een week tevoren binnen houden, maar mooi dat ik te laat was.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:37

en ik vind dat de eigenaar dat is, mensen knallen al jáááren en dat weet je van te voren, ik zou mijn paarden niet open en bloot in de wei laten staan. en al helemaal niet bij een snelweg, dat is mijn mening. dat mensen nu geen feest meer mogen vieren voor de paarden bij wijze van is ook b*llsh*t