Meisje (8) ernstig gewond door kopstoot paard

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 09:23

Dat is weer een heel ander onderwerp Prima


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:40

ik vind het zielig voor dat meisje en hoop dat ze er geen littekens aan over houd.
maar ik vind het de schuld van de ouders.
er staan bordjes als waarschuwing, maar die worden genegeerd.
Dus de schuld ligt 100% bij de ouders.
Mensen moeten maar eens leren dat een paard of ander dier, nog altijd onvoorspelbaar is en geen speelgoed.
Zie maar eens in het verkeer hoe er met je om gegaan word.
Maar zie ik maar eens hoe vooral de jongere ruiters zelf een fiets maken van hun pony en niet denken dat het dat niet is.

Serita

Berichten: 813
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 15:17

Tjah.. het is een beetje haar eigen fout maar die moeder zegt dat er niet gewaarschuwd is, maar het lijkt me toch logisch, een dier is en blijft en dier en kan altijd iets onverwachts doen helemaal als je ze niet kent.. Beetje naief, maar goed.. Gebeurd is gebeurd misschien voor de naievelingen een bordje erbij 'Dieren blijven dieren..' ofzo Haha!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:25

Eigen schuld. Als op de bordjes gewaarschuwd wordt, wat heeft dat kind dan in godsnaam bij die pony te zoeken? Ik vind het de verantwoordelijkheid van de moeder (ouders) en niet van de gemeente. Want die heeft immers gewaarschuwd.

Don't dream your life, live your dreams!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 08:33

ja wel sneu voor het meisje maar het is de moeders fout wasnt je laat je kind toch niet achter bij een kudde paarden ???!!!!
ik in ieder geval niet.
-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-MY

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:12

Ik vind het wel vreemd dat jullie de moeder best wel de schuld geven. Net als ik weten de meesten van jullie wel dat kinderen soms heel onverwacht uit de hoek kunnen komen en dat ouders dan gewoon te laat zijn of niet meer kunnen reageren. En dan kan een kind NOG zo goed luisteren, maar die horen ook niet altijd alles als ze ergnes geconcentreerd mee bezig zijn. Tuurlijk moeten ouders opletten, absoluut, maar het was overduidelijk een ongeluk. Ik ben wel blij dat zij ook niemand de schuld geeft.

Erg jammer dat de ponies misschien niet terugkomen, want inderdaad gebeuren er zoveel ongelukken met andere beesten in die gebieden (speciaal het rundvee) en dit is de eerste keer dat ik iets over een pony hoor. Maargoed, ieder zijn mening natuurlijk Lachen

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:52

gijsenkim schreef:
Zal ook vast wel aangegeven zijn hoor, maar je hebt nu eenmaal eigenwijze mensen


als jij een pony zit ga je hem niet aaien????????
Ik denk dat elk paardenmens dat doe dan denk je gewoon niet na

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

spofreloe
Berichten: 74
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: dedemsvaart, in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:28

Party!!
Ik vind dat de schuld bij de ouders ligt, want een kind van 8 laat je toch niet alleen bij een natuurgebied spelen met een bal???
Party!!
Of zie ik dat nu verkeerd???
Party!!
Als ouder weet je dat er risico's zijn, en die moet je vermijden, vind ik...
Party!!
Maar ja, dat is mijn mening...
Party!!
Groetjes Jellies
Party!!

gaat heel erg goed met Idsiej!!

kimberley_o

Berichten: 87
Geregistreerd: 10-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:24

---------> mrnino<--------------
heb je kinderen dan Verward Tong uitsteken
sory moest er ff uit Tong uitsteken

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:49

Frusty Wie Gaat der dan ook naar een paardje toe als der op de borden staan niet van het wandelpad af (lezen kan ze toch wel) maar goed als je een beetje na denkt ga je daar niet met een bal voetballen he Scheve mond Maar goed ik hoop dat het meisje der geen ernstige verwondingen aan over houd -XXX- aan Kera!

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:07

Sorry hoor maar ik vindt het toch wel
EIGEN SCHULD DIKKE BULT.

Tuurlijk, ik vindt het zielig voor het meisje en er hadden misschien borden
moeten staan maar die ouders weten toch ook wel beter.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:21

zo heb ik vroeger de horens van een sterke geit in mijn buik gekregen Verdrietig

tis altijd opletten met dieren, maakt niet uit welk dier, maar ik vindt ook dat die ouders niet echt verantwoordelijk waren ove rhet kind want wie laat zijn kind nou bij een wild beest komen, terwijl er heus wel bordjes staan: gewaarschuuwd ofzo...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:05

Renske20 schreef:
tussen bergeijk&lommel is ook een heel groot natuurgebied,m waar ook wilde paarden loslopen, die komen soms heel dichtbij, een keer liep de leider van de kudde een heel stuk achter me aan, met de rest va de kudde daar weer achteraan, dat vind ik alleen maar leuk om te zien, maar er zijn ook mensen die daar dan expres voor stoppen en op die paarden aflopen, er is daar voor zover ik weet nog niets fout gegaan, maar ik kan me voorstellen als er zoveel nieuwesgierige mensen langskomen, dat er wel een keer iets fout kan gaan.

maar dat is niet de verantwoordelijkheid van de beheerder, maar van de mensen zelf.
er lopen daar ook 'wilde' koeien en schotste hooglanders, overal staan bordjes met informatie&waarschuwingen.

de verantwoording ligt bij de mensen zelf!


Precies...plateaux hegeven heet het ofzo...
Ik ben er best vaak geweest, en heb 3 keer paarden achter me aan gehad, omdat die onze hond wel leuk vond Tong uitsteken
Verder zijn er geen problemen mee, ze doen niets zolang je geen onverwachtse bewegingen maakt.

gewoon geen onderschrift :D

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 10:32

Je kan net zo veel borden met daarop ''verboden te voeren'' neerzetten als je wil,maar er blijven altijd wel mensen die het toch doen.Van zo klein meisje kan ik het eigenlijk nog wel begrijpen.Die weet ook niet gelijk dat het wilde paarden zijn.Wel erg voor het meisje dat haar gezicht zo is toegetakelt.Hopen dat ze geen blijvend letsel eraan over houd.

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:30

En wederom weer iemand die het woord VERBODEN niet snapt Conclusie: Eigen Schuld Dikke Bult.
Een paard is geen mens en zeker geen paard wat los op een hei rond loopt
En ik neem aan dat als je een paarden mens bent dat je dan niet iedere pony die je tegen komt gaat aaien Zou ik een beetje gek vinden

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HopeMyDay en 16 bezoekers