De wereldbeker springen in Londen beleefde een spectaculaire ontknoping. De Ierse amazone Jessica Kürten trok met haar paard Castle Forbes Libertina werkelijk alles uit de kast om als snelste foutloze in de barrage te eindigen en finishte foutloos in 38.54 seconden. De Engelsman Nick Skelton, die met Arko III als laatste op de startlijst stond, deed nog een ultieme poging om het tij in eigen voordeel te keren maar vergeefs. Hij kwam met een foutloze rit in 38.77 seconden een fractie te kort voor de zege in Olympia. Van de vier Nederlanders in de wereldbeker van Londen kwam alleen Albert Zoer met Okidoki in de barrage. Okidoki maakte halverwege de barrage een springfout op de grote Rolex-oxer, waardoor Zoer op de zesde plaats in de wedstrijd eindigde (4 – 40.69 seconden). De andere Nederlanders, Leopold van Asten (VDL Groep Fleche Rouge), Marc Houtzager (Opium VS) en Leon Thijssen (Nairobi) maakten elk een springfout in het basisparcours en misten de barrage. Thijssen kreeg ook nog een tijdfout.
IK heb nooit geweten dat paarden kunnen vliegen, maar eerst liet Libertina zien dat het wel kon, en toen, ik bijna van mijn twijfel was genezen... zorgde Arko ervoor, dat ik zeker wist dat ik het mis had. Paarden kunnen vliegen.
waar ik wel heel erg even om moest lachen was Jessica in de dubbel;"COME ON!"