Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Judje schreef:Ik vind het ook een goede vooruitgang!
Bij manege de Burgcht in Barneveld staan ook alle paarden in de groep, alleen dan niet HitActief. Er is een grote schuilstal met stro, een stenen gedeelte buiten (waar de paarden onbeperkt ruwvoer kunnen eten) en een grote paddock.
Ben er meerdere jaren op ponykamp geweest en inderdaad geen rare paarden daar zoals je op veel maneges wel z iet waar paarden amper de stallen uitkomen op de lessen na.
Melis20 schreef:Het zijn kudde dieren dus je moet ze niet alleen laten lopen...
Arabesk schreef:![]()
Wat goed dat ze zich verdiepen in andere manieren van paardenhouden.
HITactief is niet 'de' oplossing en niet per se de beste, maar wel een hele goede, die ook aansluit bij de behoefte van de eigenaren van paarden (groepshuisvesting maar toch individueel voeren). En zeker voor de randstad een goed alternatief als er weinig of geen weiland is.
Cayenne schreef:Waarom ben je er perse op tegen?
Ik vind het op zich een goede vooruitgang voor paarden en mensen die hier gebaat bij zijn
crazycactus schreef:Voor de mens zal de HIT stal misschien weinig tot geen toegevoegde waarde hebben (alhoewel ik zeker waarde hecht aan het geluk van mijn paarden), maar ik vind het wel een hele vooruitgang. Tuurlijk kunnen niet alle paarden zomaar ineens samen in een grote stal gezet worden. Je moet goed kijken wie je bij elkaar zet, en deze groepen ook intact laten, wisselen brengt continue onrust in de groep en dat is juist nu net niet de bedoeling.
Mijn eigen kudde zou prima functioneren in zo'n stal, dat is zo'n homogeen geheel met z'n alle.
Hitime schreef:Leuk dat ze ook echt daadwerklijk gaan kijken
'Vroegah' () Zo'n 2 jaar geleden, reed ik ook op De Hartenhoeve, toen was het nog een gewone manege. Ik ben wel benieuwd hoe het geworden is dan!
tita schreef:Waarom zijn er mensen bij gebaat?????????????
Zodat ze een paard als accesoire kunnen zien...ooochhh hij loopt lekker in de kudde en vandaag is het slecht weer dus ik ga niet.
Ik zie niet in wat voor toegevoede waarde een hitstal heeft voor de mens.
Zelf (spreek echt namens mijzelf) zou vreselijk laks gaan worden dus dan krijgt de mijne minder aandacht.
Cayenne schreef:Een paard is een kuddedier, en ik kan me voorstellen dat een paard zich in een kudde ook thuis kan voelen.
Arabesk schreef:Een paard zit meer te wachten op contact met vriendjes, bewegingsvrijheid en 24/7 aanbod van ruwvoer, dan op aandacht van een mens. Oke het is wel leuk, mijn paard komt ook naar me toe als hij in een kudde buitenstaat, maar mijn aandacht voor hem is niet noodzakelijk voor zijn welbevinden.
Jeddah schreef:Arabesk schreef:Een paard zit meer te wachten op contact met vriendjes, bewegingsvrijheid en 24/7 aanbod van ruwvoer, dan op aandacht van een mens. Oke het is wel leuk, mijn paard komt ook naar me toe als hij in een kudde buitenstaat, maar mijn aandacht voor hem is niet noodzakelijk voor zijn welbevinden.
Eens. In de laaste Bit stond juist dat als je paard mega blij j ete zien is, dat betekend dat ie de rest van de dag dus niet zo gelukkig is als jij het hoogtepunt bent...