‘Okidoki-deal’ afgeketst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

‘Okidoki-deal’ afgeketst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 20:33

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1544
dehoefslag.nl

Vorige week verscheen in de media het bericht dat externe financiers bereid waren 250.000 euro te betalen aan eigenaar Arend Zoer om succespaard Okidoki voor Nederland te behouden tot en met de Olympische Spelen van 2008. Deze berichtgeving blijkt te voorbarig. Initiator van de afgeketste deal is paardenhandelaar Maarten Stenfert, broer van springruiter Jurgen: ‘Het gaat mij als paardenliefhebber aan het hart om een topper als Okidoki te behouden voor Nederland. Nu wist ik dat Arend voor een bedrag van 200.000 euro bereid was zijn paard niet te verkopen. We hebben het spel vervolgens op de wagen gezet en vorige week woensdag in Meppel is er een bijeenkomst geweest, waarbij onder anderen Jacob Melissen betrokken was. Er waren twee partijen bereid tot een financiering. De ene bestond uit een groep van een man of zeven/acht die elk 25.000 wilde betalen, onder bepaalde voorwaarden. De andere partij was Ger Visser van Eurocommerce. Hij wilde het alleen doen en anders niet. Hij was bereid 250.000 euro te betalen en bij eventuele verkoop na de Spelen zou hij 10% krijgen. Arend kon zich het meest vinden in deze deal, maar toen donderdagavond bij Zoer het een en ander getekend zou worden, kwam er voor Zoer een kink in de kabel.’ Zoer: ‘Visser wilde opeens vooraf een aandeel van 10% in Okidoki hebben. Dat zou betekenen dat de naam Eurocommerce voor mijn paard komt te staan. Daar heb ik absoluut geen zin in. Voor mij geldt nog steeds dat ik bereid ben Okidoki niet te verkopen voor 200.000 euro en als tegenprestatie mag een sponsor gerust zijn naam op het dekje en jasje zetten. Zoals het er nu naar uitziet, acht ik de kans groot dat hij verkocht wordt. Twee geïnteresseerde partijen hebben aangegeven tot december te willen wachten en als hij gezond is, kan hij dan zomaar weg zijn.’

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: ‘Okidoki-deal’ afgeketst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:35

Nagelbijten / Gniffelen

Eurocommerce Okidoki, uh tja, het zou even wennen zijn.
Ben benieuwd waarom hij daar geen zin in had? Ik neem aan dat het vooral het probleem was dat Visser al 10% wilde hebben.

De laatste zin snap ik niet. Bedoelt hij dat hij dan alsnog voor de Spelen verkocht kan zijn? Verward
Of bedoelen ze, dat andere investeerders dan al in de deal kunnen zitten?

Edit: even herlezen, en idd, straks is ie inderdaad weg.. Dat zou zonde zijn Scheve mond
Al denk ik niet dat het zo snel zal gebeuren. Arend was er te veel op gebrand om Albert tijdens de OS op Okidoki te zien rijden. Misschien bluf om de investeerders wakker te schudden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 20:38

Ik denk het eerste, zo vat ik het tenminste op.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:38

Hemeltje dan hoop ik echt van harte dat hij naar een Nederlandse ruiter gaat... maar voor dat geld heb ik daar een hard hoofd in

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:39

Ik denk dat het nogal scheelt of je vooraf of achteraf in de deal wilt zitten.. Maar volgens mij beter vooraf.. mocht er dan wat met het paard gebeuren, wat ik overigens niet hoop, scheelt dat ook. Of zie ik het nu helemaal verkeerd.
Ik hoop niet dat ie voor de spelen weggaat, zou echt serieus zonde zijn, voor zoer en voor de rest van NL

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:40

Ik heb mijn vorige bericht even ge-edit. Ik hoop dus dat het pure bluf is om de investeerders wakker te schudden. Arend was er zo vol van dat zijn zoon op zijn paard naar de OS zou gaan.

Bovendien wanneer dat paard wel op de OS wat laat zien, dan gaat de prijs alleen nog maar omhoog.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:41

Volgens mij is het best een moeilijke man. En let maar op, Okidoki wordt na afloop vd spelen verkocht als hij gezond is. Geld is geld.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:43

Dat hij na de OS wordt verkocht denk ik ook wel. Ik denk dat dat ook heel reeel is. Maar om hem nu nog vlak voor de OS te gaan verkopen is denk ik niet slim. Alleen op het gezondheidsvlak en vorm kan er nog wat mis gaan, maar als dat paard zijn dag heeft, dan springt hij de sterren van de hemel.
Dat zou voor Zoer natuurlijk mooie reclame zijn wanneer zijn zoon daar springt. Misschien dat hij hem al voor de OS verkoopt, maar dat Albert hem tot na de OS mag blijven rijden?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:44

Paarden die aan de OS mee doen moeten toch voor het eind van het jaar op naam van de nieuwe eigenaar staan? En tevens moet ruiter en paard zelfde nationaliteit hebben. Als ze hem dus voor de OS willen verkopen moeten ze wel snel zijn ivm administratieve handelingen..
Laatst bijgewerkt door malloesje op 19-11-07 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:46

Ik hoorde iets over 5 miljoen voor oki doki, gister zag ik oki doki en was toen snelste 4 strafpunter. Dus nederland was 15e

(op tv dan he Knipoog)
Laatst bijgewerkt door sarah_m op 19-11-07 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:47

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:53

Ik zou het echt zonde vinden als okidoki wordt verkocht het lijkt wel of nederlanders het succes wat ze hebben niet leuk vinden al de toppaarden worden verkocht op de paarden van anky na dan maarja zoals mensen het hier al aangeven geld is geld. Maar geld is kennelijk belangrijker dan succes

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:54

Ik moet er even niet aan denken dat hij weggaat voor de Spelen.
Zal mij niets verbazen als er een Oekranier met geld staat te zwaaien.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:13

Ik vraag me echt af of er wel iemand anders is die goed op een paard als Okidoki kan rijden.
Ik denk dat het zeker geen makkelijk paard is, gezien zijn galop en temperament.
Ik hoop echt dat Albert gewoon op Okidoki rijd op de O.S.
En anders vind ik Meredith een geschikte kandidaat..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:14

Nee, die vind ik dan weer totaal niet bij Okidoki passen Bloos
Het zou wel jammer zijn wanneer we na de verkoop niets meer van hem horen. Kijk maar naar Lando. Daar hoor je nu ook weinig tot niets meer van Scheve mond Dat was toch ook een erg goed paard.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:20

Het zou echt dood en doodzonde zijn als hij voor de OS spelen word verkocht..
Sowiezo vind ik dat ie gewoon bij Zoer moet blijven.. Bloos
Ik zie Meredith idd nog niet op Okidoki zitten Tong uitsteken

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:20

Je zou toch denken dat diegene die hem wil kopen hem ook direct wil inzetten op de O.S.
Ben erg benieuwd hoe het afloopt en wie er eventueel mee verder gaat Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:21

Cayenne schreef:
Nee, die vind ik dan weer totaal niet bij Okidoki passen Bloos
Het zou wel jammer zijn wanneer we na de verkoop niets meer van hem horen. Kijk maar naar Lando. Daar hoor je nu ook weinig tot niets meer van Scheve mond Dat was toch ook een erg goed paard.

Maar Lando was ook op het gevaarlijke af en zeer moeilijk paard. Nu zal Okidoki niet gevaarlijk zijn in de omgang maar ik denk dat Albert best af en toe tot 100 moet tellen als hij weer eens raar in paniek is om eigenlijk niets. Ik denk nu dus aan losrijden in de stromende regen in de modder omdat hij tijdens een CHIO van de zomer omdat hij het losrijtentje pertinent niet wilde betreden.
Als Okidoki gaat, gaat ook ons goud definitief volgend jaar.

Trouwens Okidoki is een veel zwaarder paard dan Shutterfly, ik zie haar dat niet nog niet zo maar doen met hem.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:22

Ik vind het inderdaad meer een mannenpaard.
Dan zou ik Piet Raymakers er wel op willen zien, of hoe heet ie (ben naam even kwijt) die ook Joel reed. Die vind ik er dan beter bij passen.
En dan blijft ie toch in NL Schijnheilig

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:24

Cayenne schreef:
Ik vind het inderdaad meer een mannenpaard.
Dan zou ik Piet Raymakers er wel op willen zien, of hoe heet ie (ben naam even kwijt) die ook Joel reed. Die vind ik er dan beter bij passen.
En dan blijft ie toch in NL Schijnheilig

Gert Jan Bruggink. Joel is net zo maf idd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:26

Daarom Haha! Die zie ik er dus nog wel op rijden Haha! En op die manier zou hij ook in Nederland blijven maar goed, ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Dat soort astronomische bedragen komen wel ergens anders vandaan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:27

Cayenne schreef:
Daarom Haha! Die zie ik er dus nog wel op rijden Haha! En op die manier zou hij ook in Nederland blijven maar goed, ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Dat soort astronomische bedragen komen wel ergens anders vandaan.

Oekraine, let maar op.
Harry zou er ook nog wel aparte combi mee zijn denk ik. Jammer genoeg krijgt hij hoogstwaarschijnlijk een dieet van borjst (of hoe het heet) en wodka.
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 19-11-07 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:31

He verdorie .......daar gaat ie ...... galmpt nu door mijn hoofd !!

Maargoed 5 miljoen is een bak geld ...ik zou het eigenlijk best begrijpen dat Dhr Zoer hem alsnog verkoopt !! Cool

Mijn toestemming heeft ie ... Clown

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:35

elllis schreef:

Maar die van mij niet Vork

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:37

ktink schreef:
elllis schreef:

Maar die van mij niet Vork

OOo nou dan moet ie blijven natuurlijk Clown 5 Mil en hij is van jou Haha!