Tijdens de intocht van Sinterklaas in Alkmaar, is het paard van de goedheiligman zaterdagmiddag onderuit gegaan. Onder het oog van de vele aanwezige kinderen zakte het dier door zijn hoeven. De sint kwam met de schrik vrij.
Sinterklaas was net gearriveerd per boot in het centrum van Alkmaar en wilde op zijn paard stappen. ,,Het was een nieuw paard'', aldus de Alkmaarse burgemeester Piet Bruinooge die aanwezig was om de kindervriend te begroeten. ,,Het was erg zenuwachtig en zakte in elkaar.''
De sint gleed van het paard, maar bleef ongedeerd. Zonder kleerscheuren vervolgde hij lopend zijn intocht door Alkmaar. Bruinooge: ,,Vooral de kinderen schrokken erg. Maar ik heb ze allemaal kunnen vertellen dat het goed gaat met het paard en ook met Sinterklaas. Het viel gelukkig erg mee.''
Het lijkt inderdaad wel of ze hem wat gegeven hebben. Dit is zeker geen reactie uit stress! Een paard is een vluchtdier en blijft dan echt niet op de grond liggen.
Vind het eigenlijk ook wel zielig hoor, zo'n paard in die drukte. Hetzelfde als dat paard met die koets. Ik weet dat het ''hoort'' maar toch. Deze lijkt inderdaad een beetje platgespoten.
was ook t eerste wat ik dacht, dat ze m iets gegeven hadden, hij staat gewoon op rust en begint pas bij t weglopen in te zakken. hij blijft dan ook gewoon rustig liggen dus nope nix geen stress denk maar gewoon iemand die teveel tranquegel heeft gegeven! wat natuurlijk niet betekent dat t een leuke ervaring was voor sint en paard
vind het er echt verschrikkelijk uitzien, als je filmpje goed bekijkt zie je dat hij bij het opstappen al door de achterhand zakt. Vervolgens wil hij eigenlijk niet lopen en zakt uiteindelijk weer door de achterbenen. Vind het dier er ook versuft uitzien zoals die van mij kijkt als ze sedalin of zoiets gehad heeft voor het scheren. Erg triest dat een paard op zo'n manier misbruikt wordt
he bah..dat beestje is gewoon helemaal in de stress.. en misschien ook wel wat rustgevende middelen gekregen al met al is het dit beestje iets teveel geworden.
ik heb zoiets ook eens meegemaakt.."paard van sinterklaas" zakte toen ook in mekaar..kreeg een hartaanval.. dat was niet leuk om te zien.. dat paard heeft het toen gelukkig wel overleefd.
Duidelijk teveel muisjes. Een van mijn paarden was ook altijd Sinterklaaspaard en ook haar gaven we,zo mak als ze was,een beetje Vetranquil. Het risico van op het paard stappen terwijl er allemaal mensen omheen staan is groot.Wij gingen altijd naar een plek waar het rustig was(het bejaardentehuis ) daar stapte Sint op.Mocht het dan niet allemaal even makkelijk gaan zouden er niet teveel toeschouwers zijn.