Hingis gaat weer paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Hingis gaat weer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 16:30

http://www.sportwereld.be/Article/Detai ... D=1T1K6C40
sportwereld.be

Martina Hingis, die vorige week bekendmaakte dat ze positief heeft getest op cocaïne, gaat opnieuw paardrijden. De Zwitserse ex-nummer één van de wereld schreef zich in (maar nam niet deel) aan een jumping in het Andaloezische Jaén en staat volgens de Spaanse krant Marca ook op de deelnemerslijst van een jumping in Madrid. Vorige vrijdag bracht ze een blitzbezoek aan de Masters in het gezelschap van haar nieuwe vriend, de Oekraïense miljonair en paardeneigenaar Alexander Onishenko.

Voorlopig neemt Hingis alleen aan amateurwedstrijden deel, over lage hindernissen van 1,20 meter. Als haar positieve dopingcontrole officieel wordt bevestigd door de Internationale Tennisfederatie, is die verplicht Hingis een schorsing op te leggen van minstens twee jaar. Volgens de reglementen van het Wereldantidopingagentschap 'Wada' mag ze dan ook niet aan professionele competities in andere sporten deelnemen.

X__Trees

Re: Hingis gaat weer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:49

Tjah, aan goede paarden geen gebrekt! Lachen

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:12

Misschien domme vraag, maar heeft zij cocaine gebruikt of 't haar paard gegeven?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:20

Ik neem aan zijzelf, omdat de tennis federatie de dopingscontrole doet.

Wel grappig, ik heb nooit geweten dat ze ook rijdt.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:23

Fitch schreef:
Misschien domme vraag, maar heeft zij cocaine gebruikt of 't haar paard gegeven?

Zelf gebruikt...
Cocaïne aan een paard?
Maar geloof het niet echt, Hingis heeft er mij altijd heel geloofwaardig uitgezien...
En cocaïne als je aan de tennistop wil staan? :ss

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:15

Wist wel dat Hingis ook rijdt en tsja als ze echt coke heeft gebruikt jammer maar helaas voor haar vrees ik.

Mocht ze alsnog goed getest worden en geen schorsing krijgen zou het me nog niet eens verbazen als ze op den duur in onishenko's team komt.....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:40

geloof er niks van dat ze heeft gebruikt, heb haar jaren zien tennissen en mn gevoel zegt van niet...
en hingis heeft idd "toen" de keuze moeten maken tennis of paardrijden...

ben wel benieuwd hoe het doet bij de paarden!!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:38

Ze heeft ZELF bekend gemaakt dat ze positief getest is op Cocaïne, volgens mij is het dan geen 'heeft ze het wel, of heeft ze het niet gebruikt' kwestie meer. Volgens mij is het nu een kwestie van: Wat wordt de 'straf'.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:46

missmiekie schreef:
Ze heeft ZELF bekend gemaakt dat ze positief getest is op Cocaïne, volgens mij is het dan geen 'heeft ze het wel, of heeft ze het niet gebruikt' kwestie meer. Volgens mij is het nu een kwestie van: Wat wordt de 'straf'.

Ze heeft inderdaad zelf bekend gemaakt dat ze positief is getest, maar daarbij heeft ze ook gezegd dat ze het NIET heeft genomen, maar dat ze vermoedt dat het aan haar is toegediend. Ze heeft zelfs een haaranalyse laten uitvoeren en die was negatief... Op zich een hele plausibele verklaring. D'r kan immers makkelijk iets over haar eten of door een drankje ofzo zijn gedaan. Ze heeft alleen besloten er niet tegen in te gaan omdat ze geen zin heeft in die juridische rompslomp er omheen. Ook dat is i.m.o. heel begrijpelijk, zeker als je bedenkt dat ze toch al over d'r top heen was.
Ik wil hiermee dus niet zeggen dat ze zeker niet heeft gebruikt, maar vooralsnog geef ik haar wel het voordeel van de twijfel.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:46

idd, ze heeft niet gezegd dat ze het zelf gedaan heeft maar dat iemand het toegediend moet hebben... maar ze heeft idd geen zin in het gevecht omdat de smet op haar naam er nu toch al is...

dus kan ik nog steeds geloven in haar onschuld

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:50

als he als iemand dat dus heeft toegediend
hoe ziek is die persoon dan el niet ?
begrijp (of wil niet begrijpen_ ) deze akties nooit
sport komt toch van sportief ??
persoonlijk denk ik niet dat ze een gebruiker was
topsport en cocaine gaan in de regel toch al niet samen
en een haar analyse is ook vrij sluitend bewijs materiaal
maar ja , je kan maar de verkeerrde mensen op de verkeerde plekken tegen komen of hebben zitten
bleh ziek

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:18

Hoe kun je cocaïne toegediend krijgen door een ander? Sorry hoor, maar ik geloof niet dat je als topsporter niet oppast met bv stukjes koek oid die je van een ander aangeboden krijgt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:44

dat ligt er maar net aan hoe achterdochtig je bent
je blijft wel eerst mens