Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Clairee schreef:Rheerzerveen ligt in Overijssel, in de buurt van Hardenberg geloof ik.. Wel een supergaaf idee! Het is in ieder geval een prachtige omgeving om een buitenrit (of 30) te maken
Citaat:Aan de Ommerweg te Rheezerveen wordt een HorseTellerie gerealiseerd. Burgemeester en wethouders van de gemeente Hardenberg hebben met het plan ingestemd en besloten om een vrijstellingsprocedure op grond van de Wet op de Ruimtelijke Ordening te starten. De HorseTellerie wordt een middelgroot recreatiepark in de natuur waar mensen en dieren (paarden) zich prettig voelen en volop van de natuur in, met name het Vechtdal, kunnen genieten.
De bedoeling is een complex te bouwen dat bestaat uit 32 recreatieappartementen (2 tot 8 personen) en 16 recreatiestudio’s (2 persoons) ondergebracht in 4 gebouwen. Ook zal er een manege worden gebouwd. Het aanbod aan overnachtingsmogelijkheden – ook voor de zakelijke markt - in de gemeente Hardenberg wordt door dit initiatief vergroot. Het recreatiepark kan een juiste bijdrage leveren aan de kwaliteit en diversiteit van het recreatief-toeristische product binnen de gemeente Hardenberg en sluit aan bij de ambitie van de gemeente om tot de top van toeristische gemeenten in Overijssel te behoren.
De bestaande voormalige boerderij (agrarische bedrijfswoning) met deelgedeelte is inmiddels gerenoveerd. Dit pand met bijgebouwen wordt de nieuwe dienstwoning voor het geheel. Het terrein, dat gelegen is op het 8,5 ha grote perceel aan de Ommerweg 11, is jarenlang gebruikt voor de teelt van maïs. Inmiddels zijn aan de voorzijde de vroegere weilanden weer in ere hersteld. Verder wordt op het perceel zo,n 1,5 ha. aangeplant met in de omgeving passende bomen en struiken. Ook komt er een moestuin, een kruidentuin, een boomgaard, een bloementuin en geriefhout en zal er pluim- en ander hobbyvee worden gehouden.
mellamoshan schreef:misschien gewoon vakken. en als ze de ruimte hebben kunnen bijna alle paarden bij elkaar hoor.
rangorde bepalen ze zelf wel
mbkaatje schreef:mellamoshan schreef:misschien gewoon vakken. en als ze de ruimte hebben kunnen bijna alle paarden bij elkaar hoor.
rangorde bepalen ze zelf wel
Als het voor een paar dagen is, zou ik mijn paard niet in een koppel willen gooien. Er gaat toch vaak wel een periode overheen voordat die rangorde duidelijk is.