Paardenmarkt afgeblazen na fatale vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenmarkt afgeblazen na fatale vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 10:24

http://www.nu.nl/news/1312616/14/Dode_n ... ottum.html
nu.nl

De mishandeling gebeurde op de Markt in Lottum. De hulpdiensten hebben groot alarm geslagen. Zij hebben in Venlo een crisiscentrum ingericht.

Paardenmarkt

Op de Markt was maandag de traditionele paardenmarkt, de laatste van het seizoen. De markt was tijdens het fatale incident vol feestvierende mensen. Volgens de politie zou een groep jongeren het voor een eethuis aan de stok hebben gekregen met de 17-jarige jongen uit Lottum. Die werd zo ernstig mishandeld, dat hij onderweg naar een ziekenhuis overleed.

Getuigen

Volgens getuigen zou een van de mensen van de uit het dorp Baarlo afkomstige groep de 17-jarige met een bankje op zijn hoofd hebben geslagen. De politie kon dit nog niet bevestigen.

Feest

Direct na de dodelijke mishandeling werd het feest op de Markt afgeblazen. De cafés werden gesloten. Normaal is de jaarlijkse paardenmarkt voor Lottum aanleiding om 24 uur lang te feesten. "Dat was nu in een klap afgelopen, letterlijk", zei een geschokte getuige. De inwoners van het kleine dorp toonden zich maandagavond verslagen en spraken van zinloos geweld.

De politie heeft in de loop van de avond vijf mensen gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij de dodelijke mishandeling. Zij houdt de omgeving van de Markt in de gaten om te voorkomen dat de gemoederen opnieuw hoog oplopen.

Burgemeester

Burgemeester Kees van Rooij van Horst aan de Maas, waar Lottum onder valt, heeft maandagavond in gemeenschapshuis Smetenhof in Lottum een grote groep getuigen, omstanders, vrienden en familieleden toegesproken. Hij zei dat de mensen zich verslagen toonden. Voor hen is slachtofferhulp en een psycholoog geregeld. Van Rooij noemde het voorval "heel triest".

Rechercheurs

De politie heeft twintig rechercheurs op de zaak gezet. Volgens de politie is de groep die betrokken was bij de vechtpartij, direct na het incident er vandoor gegaan. Dinsdag organiseren gemeente en hulpdiensten verdere opvang voor de familie, kennissen en andere betrokkenen. "Dat is nodig, want de emoties spelen hoog op", zei een woordvoerder van de politie.

Esther_1985

Re: Paardenmarkt afgeblazen na fatale vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:28

het wordt steeds gekker hier in dit land... Ik leef mee met de nabestaanden van de overleden jongen.. Dat hij al zo jong moets gaan op deze manier raakt mij diep..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:31

wat ontzettend ziek weer, schande... t doet me gewoon echt wat, wat zal die jongen een pijn hebben gehad...

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:32

Ik hoorde dit gister al op het nieuws.
Wat erg zeg.
Ik wens alle nabestaande heel veel sterkte met dit grote verlies.
Ook sterkte voor iedereen die er bij geweest is, het moet verschikkelijk zijn om zoiets mee te krijgen.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:35

Vreselijk weer . De 1 heeft net een stille tocht achter de rug en de ander wordt alweer mishandeld. Huilen
Maar wat ik nou niet begrijp he, een markt vol mensen/toeschouwers , hup met zijn allen die jongen redden. Maar helaas durft niemand meer in te grijpen tegenwoordig.

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:41

Xantaatje schreef:
Maar wat ik nou niet begrijp he, een markt vol mensen/toeschouwers , hup met zijn allen die jongen redden. Maar helaas durft niemand meer in te grijpen tegenwoordig.

Hoe kun je dat nou zeggen zonder dat je weet wat er precies gebeurd is! Voor zover ik weet was het 1 klap die hem fataal werd, daar viel niks te redden, het ging veel te snel.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:42

Waar moet dat toch heen tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:44

Wat verschrikkelijk
Wat hebben mensen er aan om meteen zo hard te gaan slaan.
Kan het niet zoals vroeger bij hoogstens wat bekvechten en een klap bij de vuist blijven... (en dat stond dan al in de krant)
Nee nu moeten er doden vallen...wordt het niet eens tijd om dat soort lui een NL veel harder aan te gaan pakken...

Je zou die jongen en zijn familie maar zijn....

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:46

Mijn vader heeft die jongen als leerling gehad.....
Echt heel triest zeg! Het wordt allemaal steeds gekker.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:47

Ik heb hier geen woorden voor.. Sterkte voor de nabestaanden en mogen die ()#%)#% een erge straf krijgen. Stel ontspoorden!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:48

MiekeB schreef:
Xantaatje schreef:

Hoe kun je dat nou zeggen zonder dat je weet wat er precies gebeurd is! Voor zover ik weet was het 1 klap die hem fataal werd, daar viel niks te redden, het ging veel te snel.

tjah het is toch echt de waarheid, het is vaak ik stond erbij en ik keek ernaar...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:51

In een woord verschrikkelijk!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:53

pres schreef:

Sorry maar zo een gebeurtenissen zijn helaas iets van alle jaren hoor risicogeval is bij alcohol gewoon groot, verschrikkelijk

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:56

wow, en dan te bedenken dat ik er bijna naartoe gegaan ben

heel veel sterkte aan de nabestaanden

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:58

katiavl schreef:
pres schreef:

Sorry maar zo een gebeurtenissen zijn helaas iets van alle jaren hoor risicogeval is bij alcohol gewoon groot, verschrikkelijk

waar staat dat ze alcohol hebben gebruikt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:01

nergens maar het is een hypotese aangezien de omgeving en het risicofactor verkleint word voor het plegen van geweld. Als je alcohol op hebt

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:02

ik kwam al jaren geleden op de markt in lottum en heb hier ook altijd op de pony en paardenclub gezeten.
normaal gesproken is dit een heel gezellig evenement, maar ik moet ook zeggen dat er in lottum vaker word gevochten.
waar ik van sta te kijken is dat het buitenstaanders van het dorp zelf zijn die deze jongen hebben gedood.
ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen en wie dit gedaan heeft, want ik ken de familie van de jongen nog uit de tijd dat ik veel in lottum kwam met de pony en ik daar mijn vrienden had, erg triest! Boos!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:03

mocht dat zo zijn is dat geen excuus om iemand dood te meppen, en in 2007 hoef je daar geen alcohol meer voor te gebruiken. we doen het tegenwoordig al om etui's , sigaretten en potloden.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:05

Dit hoorde ik dus vanochtend op de radio, maar ik had alleen het laatste stuk gehoord.
Wat triest zeg.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:08

Vreselijk weer, weer een jonge jongen dood en wat heeft het voor zin?? Het feest in dat dorp is voor altijd bedoezeld nu...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:10

xDramaQueen schreef:
katiavl schreef:

waar staat dat ze alcohol hebben gebruikt?

Als er 24 uur gefeest word met veel jongeren erbij kun je het bijna niet uitsluiten..

Het wordt hier steeds belachelijker.. Straks kunnen we niet eens meer normaal over straat of je loopt kans gewoon zonder reden aangevallen te worden! Moet dan op iedere hoek van de straat een politieagent komen te staan? We zijn toch geen kleine kinderen!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:13

Wat vreselijk zeg, waar gaat het toch heen met de wereld.. Het is hier dalijk net Amerika, je kan niet eens veilig over straat... Scheve mond

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:18

De zoveelste in een hele korte tijd. Het wordt tijd dat we dit soort dingen zwaar gaan aanpakken.

Heel erg veel sterkte voor de nabestaande Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:41

milou123 schreef:
Wat vreselijk zeg, waar gaat het toch heen met de wereld.. Het is hier dalijk net Amerika, je kan niet eens veilig over straat... Scheve mond

in amerika word je tenminste opgesloten als je iets flikt,daar kunnen we iets van leren,ja,opsluiten helpt niet,helemaal mee eens maar dan loopt de samenleving in iedergeval geen risico.
De dader mag van mij gewoon levenslang krijgen,hij heeft toch iemand vermoord???overgens hebben de nabestaanden ook levenslang....mensen die zich niet kunnen beheersen ook maar opsluiten dus...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:55

ik weet niet meer waar het was maar ik las laatst op nu.nl een man had een nederlandse vrouw verkracht en die werd opgehangen Haha!