Koetsier raakt gewond bij ongeluk met vierspan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Koetsier raakt gewond bij ongeluk met vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 06:46

www.nieuwsbank.nl
nieuwsbank.nl

Een 44-jarige man uit Wenum Wiesel is op 2 november rond 16.35 uur gewond geraakt bij een ongeval op de Greutelseweg.

Hij zat als koetsier op de bok van een vierspan paarden. De paarden schrokken van de paraplu van een voorbijganger en sloegen op hol. De koetsier viel van de bok en werd gewond naar het ziekenhuis overgebracht. Naast hem zat een 41-jarige vrouw, die ongedeerd van de bok af wist te komen. Omdat één van de paarden gewond raakte is ook de dierenarts ingeschakeld.

Nimber

Re: Koetsier raakt gewond bij ongeluk met vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 07:15

De vrouw was al van de bok voor ze aan de kletter gingen het gewonde paard heeft het niet overleefd helaas er waren er nog 2 licht gewond

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 07:33

Wat verschrikkelijk, dat is toch je grootste nachtmerrie met een vierspan aan de kletter!

Beterschap.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 08:44

Dit soort ongevallen is toch tegenwoordig wekelijkse koek. Wekelijks ja, want ik krijg het gevoel dat menners alleen in het weekend mennen Sigaar . Zit daar niet het probleem?

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 08:56

LDRD schreef:
Dit soort ongevallen is toch tegenwoordig wekelijkse koek. Wekelijks ja, want ik krijg het gevoel dat menners alleen in het weekend mennen Sigaar . Zit daar niet het probleem?

Dan zou je eens een weekje bij ons op stal moeten komen dan merk dat je er met deze
opmerking helemaal naast zit.........
Er zijn vast menners die dat doen maar er zullen zeker ook recreatieruiters zijn die dat doen.

Het is natuurlijk wel vreselijk dat dit gebeurd is .

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:40

LDRD schreef:

Niet bij dit span. Deze koetsier ment al ruim 25jaar als beroeps, dus het is geen amateurtje dat zomaar even een stel paarden bij elkaar knupt. Het is gewoon een ongelukkige samen loop van omstandigheden dat een veel belovend paard het leven heeft gekost.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:14

wat erg voor die persoon en erg dat zijn paardje er zo slecht aan toe was dat het overleed hopelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:16

dit kan de beste paarden en de beste menners overkomen.

Laatst was er bij ons nog een ongeval gebeurd met twee friezen die beleerd werden door Valere standaert.(wereldkampioen vierspan). Ze waren in het dubbelspan en de ene fries was erin geslaagd zijn hoofdstel af te doen waardoor ze schrokken en vertrokken door de straten, een eindje verderop zijn ze blijven hangen aan een boom. Gelukkig geen gewonde paarden. Valere echter sprong van de koets af en kwam niet zo zacht op de grond maar kwam ervan af met een paar blauwe plekken en wat stijfheid.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:44

LDRD schreef:

LDRD schrijft het wat gechargeerd op, maar heeft wel gelijk wat betreft de vele ongelukken die je in de boktnieuws berichten voorbij ziet komen. 9 van de 10 keer betreft het van die recreanten die hun paard(en) hooguit éénmaal per week voor de koets knuppen en dan met-oog-voor-alles-behalve-de-paarden het verkeer of de natuur in trekken.

Maar goed ook mensen die wel geregeld mennen en weten waar ze me bezig zijn kunnen een ongeluk krijgen, net als Anky die van het peerd kan vallen Knipoog

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:27

Ik hoorde het. Is bij mij in de straat gebeurd.. Echt vreselijk.. Zo heb je het idee een leuk ritje te maken, zo lig je in het ziekenhuis.. Scheve mond

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:29

pff wat erg zeg, ben je fijn weg te mennen, en door een paraplu een ongeluk Scheve mond

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:00

zo zie je maar weer dat ook hier: ''maar mijn paarden zijn 100% verkeersmak'' of ''ik vertrouw mijn dieren'' niet opgaat (hiermee bedoel ik niet dat die eigenaar dit geroepen heeft, maar dit soort argumenten lees je maar al te vaak.)
Het blijven vluchtdieren.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:05

Een ongeluk zit in een klein hoekje en het kan zelfs de beste menners overkomen.
Heel vervelend zoiets.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:31

Allereerst; verschrikkelijk wat er gebeurd is, dat is nog aardig bij mij in de buurt. Mijn medeleven gaat dan ook uit naar de eigenaar van het overleden paard, de koetsier en zijn groom.

LDRD schreef:

Sorry, maar zou je misschien iets beter willen nadenken voordat je dit soort uitspraken zomaar ventileert hier op bokt? Er zijn inderdaad een aantal recreatiemenners die alleen in het weekend rijden ja. Maar wat jij doet is eigenlijk beweren dat menners geen serieuze mensen zijn die óók iedere dag trainen. Héel veel mensen van hier op bokt, op AR zijn serieuze rijders, zelfs wedstrijdrijders, die net als de mensen die ohz. rijden óók bijna iedere dag rijden en trainen.

Een 4span rijden is een secuur werkje, waar de meeste recreatie/weekendrijders niet zomaar aan zullen beginnen. Ik weet niet om wie het hier gaat, maar ik neem aan dat dit iemand was met voldoende ervaring om met een 4span te rijden, aangezien je zowiezo niet zomaar op pad gaat met een 4span.....

Edit: en inderdaad zit een ongeluk in een klein hoekje. Ik rijd bijna iedere dag, ook met mijn aanspanning soms gewoon tussen de auto's, de merrie waarmee ik rijd, daar rijd ik al járen mee voor de wagen, is zo'n 99% bomproof, en tóch heb ik zo'n 2 maand geleden ook een ongeluk(je) gehad, wat gelukkig met een sisser is voorkomen.

Op de bok kun je nou eenmaal weinig beginnen als paarden schrikken en op hol slaan, dat is juist het hele risico van het mennen....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:35

manie schreef:
LDRD schreef:

LDRD schrijft het wat gechargeerd op, maar heeft wel gelijk wat betreft de vele ongelukken die je in de boktnieuws berichten voorbij ziet komen. 9 van de 10 keer betreft het van die recreanten die hun paard(en) hooguit éénmaal per week voor de koets knuppen en dan met-oog-voor-alles-behalve-de-paarden het verkeer of de natuur in trekken.

Maar goed ook mensen die wel geregeld mennen en weten waar ze me bezig zijn kunnen een ongeluk krijgen, net als Anky die van het peerd kan vallen Knipoog

Daar heb je inderdaad ook wel weer gelijk in, ja. Al is het voor ons menners vrij aannemelijk dat als er zo'n bericht wordt geplaatst over iemand die met een 4span reed, dat het bijna wel een ervaren persoon móet betreffen. Recreatiemenners die alleen in het weekend rijden zullen niet allemaal evenveel verstand hebben, maar zullen volgens mij niet zomaar met een 4span 'effetjes' de weg op gaan...

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:46

valiantS schreef:
LDRD schreef:

Dan zou je eens een weekje bij ons op stal moeten komen dan merk dat je er met deze
opmerking helemaal naast zit.........
Er zijn vast menners die dat doen maar er zullen zeker ook recreatieruiters zijn die dat doen.

Het is natuurlijk wel vreselijk dat dit gebeurd is .

Hier ben ik het ook mee eens, en wat zij zegt, je zou dan ook is een weekje (een dag is al genoeg Tong uitsteken ) op de manege moeten komen.

Met wat JoyCiej007 zegt ben ik het ook wel eens. Dat als je 't vierspanmennen je heus niet zomaar de weg op gaat! Want 't is niet niks wat je in de handen hebt! Ik men soms ook wel is vierspan, maar de eerste paar keer, gewoon in de bak gedaan. Pas later ook gewoon buiten, maar wanneer er veel verkeer is, geef ik snel weer de teugels terug, dan hoeft 't van mij niet Lachen ..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:28

Ik weet wel om wie het hier gaat en neem van mij aan: dit betreft een zeer ervaren koetsier, groom en een zeer ervaren 4-span, die dagelijks samen trainen.
En zoals @ Marjolein zegt: Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden, die helaas een veelbelovend paard het leven heeft gekost.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:31

manie schreef:
LDRD schreef:

Dat is hier niet het geval hoor dat ze alleen in het weekend rijden
Ik sta bij hun op stal...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:36

SiDD schreef:
Dat is hier niet het geval hoor dat ze alleen in het weekend rijden
Ik sta bij hun op stal...

Dat zeg ik toch ook niet.....

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:50

pff heb het van de week ook gehoord, ik ben een weekje bij hun op 'vakantie' geweest met mijn paard. en moet zeggen ze zijn heel ervaren in het mennen en hebben goede spullen en goed getrainde paarden voor de wagen staan!

ik hoop voor hem dat het alweer beter met hem gaat en dat hij snel het ziekenhuis uit mag komen!

ik moet er niet aandenken als zo'n 4 span aan de haal gaat, verschrikkelijk dat het een paarden leven heeft moeten kosten, maar heb gehoord dat dit paard zichzelf had 'overlopen' en onderuit is gegaan, en enkele meters mee genomen is door de rest van het span. arm paard Ach gut

veel sterkte voor iedereen om weer beter te worden en met het verlies van een goed paard!