Adoptieplannen voor de 42 Belgische trekpaarden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Adoptieplannen voor de 42 Belgische trekpaarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 23:42

http://www.horsetalk.co.nz/news/2007/11/013.shtml
horsetalk.co.nz

De 42 Belgische trekpaarden die vorige week het ongeluk met de dubbeldekkervrachtwagen overleefden kunnen waarschijnlijk worden geadopteerd. Mensen die direct na het ongeluk hulp boden bij de verzorging van de dieren krijgen hierbij voorrang. Waarschijnlijk zullen zij een klein bedrag moeten betalen aan de verzekering van de eigenaar.

Reddingswerkers deden er 5 uur over om 59 paarden te redden uit een vrachtwagen, welke enkel geschikt was om klein vee te vervoeren, die vorige week kantelde. In totaal overleefden 17 paarden het ongeluk niet. Meer hierover kun je hier lezen.

De paarden, variërend in leeftijd van 6 maanden tot 6 jaar oud, zijn ondergebracht op een nabij gelegen boerderij vanwaar uit ze geadopteerd kunnen worden. De adoptie zal overzien worden door de organisaties Hooved Animal Rescue and Protection Society.

Dierenbeschermingsorganisaties vermoeden dat de dieren bestemd waren voor de slacht. De eigenaar, die uit de staat Minnasota komt, staat bekend als een paardenhandelaar. De eigenaar beweert dat de dieren voor een veiling waren. De dieren werden echter in zulke slechte omstandigheden vervoerd, waarbij ze blootstonden aan stress en de kans op verwondingen zeer groot was.

De oorzaak van het ongeluk wordt nog onderzocht.

StableEnable

Re: Adoptieplannen voor de 42 Belgische trekpaarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:18

?????????? Ik heb iets gemist. 59 paarden in een vrachtwagen? Die man moet 59 keer de zwaarst mogelijke straf voor dierenmishandeling krijgen. en een levenslang verbod op het houden van dieren.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:21

Het was ook in Amerika.
Alleen lees ik hier nu uit dat mensen die hebben geholpen de paarden te redden nu voor een paar dollar zo'n paard in de achtertuin neer kunnen zetten?
Het is geen cavia! Arme paarden... hebben ze het ongeluk overleefd, krijgen ze dit. Ik wil niet zeggen dat ze allemaal bij mensen terecht komen die er niets over weten, maar in amerika heb je ze altijd...

Sab123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:55

Er zullen vast mensen zijn die totaal niks over paarden weten en eigenlijk er niks mee hebben, maar nu de kans hebben voor bijna niks een te kopen.
Vervolgens komen de kosten en de tijd van de verzorging erbij en dan is het ineens niet leuk meer en hoe staan de paarden er dan bij?????????
Dit zal gerust niet met alle paarden gebeuren (hoop met geen een ) maar zo werk verwaarlozing wel in de hand.
Dus hoop maar dat er nauwkeurig gekeken wordt waar zo'n paard geplaatst wordt en niet bij de eerste de beste!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 07:48

Nu is de gemiddelde 'achtertuin' in Amerika ietsje groter dan die zielige stukjes bij ons... Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:52

Er is weleens vaker een dergelijk ongeluk gebeurd waarbij paarden die voor de slacht bestemd waren werden geadopteerd. De precieze cijfers weet ik niet, maar het grootste deel kampt nog steeds met lichamelijke en geestelijke klachten. (topic staat hier ook op bokt)

Deze paarden zullen dan misschien wel geen "probleem"paarden zijn, maar wel voor de slacht bestemd.
Vind het een goed initiatief dat ze deze dieren nog een kans willen geven, maar om nu maar iedereen de kans te bieden er een te kopen voor een luttel bedrag vind ik geen tactische zet.
Ze kunnen beter kijken of er liefhebbers zijn die deze dieren een echte toekomst kunnen bieden en kijken hoever ze dan komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:54

Was dat niet met bonte paarden, die later zijn geveild in Tolbert?
Zoiets staat me in ieder geval nog bij.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:01

Durf ik niet te zeggen. Dacht dat ze nog in een kliniek/opvang stonden omdat het grootste gedeelte nog niet helemaal hersteld was en waar ze ook geen 100% herstel verwachten...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:09

Ik blijf het massahysterie vinden.... Elk paard mag geslacht worden blijkbaar, tot het op weg naar de slcht of in aanloop tot het moment dat het geslacht word een ongeluk oid krijgt..... dan moeten ze ineens gered worden............

En de grote vraag is inderdaad of je die paarden daar echt wel zo'n plezier mee doet, want waar komen ze terecht????

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:55

Lalidan schreef:
Ik blijf het massahysterie vinden.... Elk paard mag geslacht worden blijkbaar, tot het op weg naar de slcht of in aanloop tot het moment dat het geslacht word een ongeluk oid krijgt..... dan moeten ze ineens gered worden............

En de grote vraag is inderdaad of je die paarden daar echt wel zo'n plezier mee doet, want waar komen ze terecht????

Ben ik het mee eens.

Maar zo werkt de menselijke aard schijnbaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:10

Lalidan schreef:

Dit is dan wel in Amerika, en daar is het slachten van paarden echt not done.. Er zijn daar ook geen paardenslachthuizen meer dus de paarden waren op weg naar Canada of Mexico.
En zo'n paardenslachterij zoals die daar bestaan daar wordt je echt niet vrolijk van Dat zijn echt gewoon geautomatiseerde fabrieken waar de paarden in rollen en als worsten weer uit komen..
Dus ja, ik zou ze ook willen redden!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:20

Gelukkig maar, dan worden ze niet geslacht.. ik vind het echt zielig.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:57

Citaat:
Dit is dan wel in Amerika, en daar is het slachten van paarden echt not done..

Is dat het verschil?? Volgens mij niet namelijk. Want wat gebeurde er vorig jaar dan met de paarden die in Marrum in de problemen kwamen?? Die mochten ook in een keer niet meer geslacht worden (even buiten beschouwing gelaten of de paarden daar al of niet voor bedoelt waren). Bovendien is het al eerder gebeurt. Dus volgens mij ligt het absoluut niet aan het feit dat het amerika is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:03

Sja het is toch logisch dat mensen medelijden voelen als er iets ergs gebeurt met een mens of dier? En als je medelijden voelt dan wil je diegene helpen. Die paarden hebben iets ergs meegemaakt, en veel mensen leven met de dieren mee en willen dat hun zoiets nooit meer overkomt.. Is dat zo vreemd dan?
Niet alleen in Amerika worden paarden als hogere dieren gezien, ook hier in Nederland eet het grootste deel van de bevolking liever geen paardenvlees, en is tegen het slachten van paarden. Als je mensen laat kiezen tussen een rundvleeskroket en paardenvleeskroket zal bijna iedereen kiezen voor het rundvlees..

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:51

vreemd en ik hoop dat ze die man flink straffen kom op zeg de vrachtwagen kon maar klein vee vervoeren en hij stopt er eventjes 59 paarden in!!

hopelijk belanden ze niet bij de slacht maar ook niet bij slechte mensen die er totaal niet naar omkijken.

hopelijk vinden ze echt goed huisje

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:32

Het is te hopen dat alle transporten beter worden maar dat zal wel te veel gevraagd zijn...Deze overlevers hebben misschien mazzel als ze in goede handen terecht komen en niet in onwetende. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen ach dat is zielig doe mij er maar een. En nu maar hopen op flinke straffen voor transporteurs, dat zal ook wel helpen om ze een beetje aan de regels te laten houden.