Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ctal schreef:Wij betalen nog steeds hetzelfde tot nu toe!
Maar de stallingsprijzen worden ook hoger doordat het stro zo duur is he..
Majella001 schreef:EMIGREREN MENSEN!!!!!!
hilden1971 schreef:Stro wordt zo duur doordat het stro gemanipuleerd wordt in de groei. Een hoog gewas knakt veel sneller dan een laag gewas. Een hoog gewas levert veel stro en uiteraard een laag gewas veel minder.
Citaat:Misschien is het verstandig om over te gaan op een ander stalstrooisel?. De productie van gewassen die geschikt zijn voor stalstrooisel worden gewoon minder in Nederland.
manie schreef:En dan nu mauwen over te hoge graanprijzen en stro tekorten
Ik zou wel benieuwd zijn hoe wijlen Sicco Mansholt hier over dacht.....
Huertecilla schreef:manie schreef:En dan nu mauwen over te hoge graanprijzen en stro tekorten
Ik zou wel benieuwd zijn hoe wijlen Sicco Mansholt hier over dacht.....
Een 7-tal jaren terug schreef ik dat ik een oude diesel op bio-diesel. Daarbij was het voor míj essentieel dat dit áfgewekte olie was, en bij- of afvalproduct en geen primair- zéker geen voedingsmateriaal.
Géén zonnebloemolie uit de winkel dus, maar de oude frituurolie van de buurtkroeg.
Op het moment dat je landbouwgrond gaat benutten als alternatief voor brandstof ben je fundamenteel verkeerd bezig: dan wend je schaarse productiemiddelen voor primaire voedselbehoefte aan voor een secundaire (of tertiaire) behoefte.
hc
Huertecilla schreef:Op het moment dat je landbouwgrond gaat benutten als alternatief voor brandstof ben je fundamenteel verkeerd bezig: dan wend je schaarse productiemiddelen voor primaire voedselbehoefte aan voor een secundaire (of tertiaire) behoefte.
hc
tamary schreef:Huertecilla schreef:Op het moment dat je landbouwgrond gaat benutten als alternatief voor brandstof ben je fundamenteel verkeerd bezig: dan wend je schaarse productiemiddelen voor primaire voedselbehoefte aan voor een secundaire (of tertiaire) behoefte.
hc
Correct, helaas zijn mensen verslaafd aan autorijden en een junk doet alles om aan zijn volgende shot te komen.
Cassidy schreef:Er zijn alternatieven voor biologische brandstoffen voor autogebruik, alleen wordt daar niet echt de aandacht aan gegeven die het verdient, omdat de auto (en de fossiele brandstof) nog steeds een te grote melkkoe is.